Kun mies ei halua kolmatta lasta -kuka päättää?!?
Kurjaa, kun näemme tämän asian mieheni kanssa niin eri tavoin. Miehen perusteluista en oikein tykkää, hän ajattelee kolmannen lapsen kohdalla ensiksi rahanmenoa; isompaa asuntoa, autoa jne. ja toiseksi sitä, että haluaa nauttia harrastuksista ja vapaudesta kun kaksi lastamme ovat vähän isompia. Minä en ymmärrä noita niin ylitsepääsemättömäksi kysymykseksi. Autoja vaihdellaan muutenkin parin vuoden välein ja jossain vaiheessa ehkä haluamme isomman asunnon tälläkin kokoonpanolla. Mielestäni lapset ei aivan mahdottomasti rajoita harrastuksia eikä muita menoja, kun ovat isompia. Nyt kun lapset on pieniä, voi tällä hetkellä tuntua siltä. Olen puhunut näistä miehelleni, mutta tämä perusasetelma ärsyttää... En halua ajaa kolmatta lasta läpi omana projektinani. Se ei ole avioliiton toimimisen näkökulmasta koskaan hyvä jos toinen junttaa oman kantansa läpi " väkisin" . Saankohan mieheni mieltä pehmeästi muuttumaan? Kellään kokemuksia tästä pattitilanteesta?
Kommentit (8)
Jso kolmas lapsi on sinulle noin tärkeä saada, täytyy sinun hankkia se jonkun muun miehen kanssa.
Vierailija:
En halua ajaa kolmatta lasta läpi omana projektinani. Se ei ole avioliiton toimimisen näkökulmasta koskaan hyvä jos toinen junttaa oman kantansa läpi " väkisin" . Saankohan mieheni mieltä pehmeästi muuttumaan? Kellään kokemuksia tästä pattitilanteesta?
Pienoinen ristiriita tekstissäsi. Ensin et halua juntata mielipidettä väkisin, mutta sitten kuitenkin haluat kääntää miehesi mielen :P
No, minusta teillä on edelleen keskusteltavaa ja pohdittavaa. Ja samaa mieltä olen edellisen kanssa siitä, että se joka ei halua -päättää.
eli jos mies haluaisi sinä et... Voi kätevästi kuvitella itsensä toisen asemaan. -2-
Kun mies ei halua lasta ja nainen haluaa... Päätöshän on silloin miehen, jos lasta ei tule. Minut ainakin " alistetaan" luopumaan useammasta lapsesta.
joka ei halua. Kysy sitten uudestaan, kun asutte siinä isommassa asunnossa.
Olen aina sanonut, että itse haluaisin vielä lisää lapsia, mutta koska mies ei halua niin niitä ei tehdä.
se että se joka ei halua lapsia, huolehtii ehkäisystä!!
Jos ukko ei halua lapsia niin sit kumi kauppaan.... takaan että ei mene montakaan kortsupakettia kun mieli muuttuu...
ei ketään voi " pakottaa" mihinkään