En mene kyläilemään tuttavien mökille, koska siellä vain puucee
Ei kiinnosta leikkiä mitään "eletään kivikaudella"-leikkiä. Kyllä wc:ssä käydessä pitää pystyä pesemään alapää ja kädet.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jeesus, mä vihaan mökkeilyä. Ikuinen työleiri alkeellisissa olosuhteissa. Ja siellä sitten "rentoudutaan".
Vaikka luontoa rakastankin, en kyllä itsekään ole koskaan tajunnut sitä, että elämänlaadun huonontaminen poistamalla normaalit perusmukavuudet olisi rentouttavaa. Omasta mielestä tuo, että asiat täytyy tehdä hankalimmalla ja epämukavimmalla tavalla lisää ainoastaan stressiä.
Sama on muuten retkeilyn kanssa. Käyn mielelläni päivävaelluksilla, mutta yöksi haluan hotellin/mökin, jossa on mukavuudet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jeesus, mä vihaan mökkeilyä. Ikuinen työleiri alkeellisissa olosuhteissa. Ja siellä sitten "rentoudutaan".
Vaikka luontoa rakastankin, en kyllä itsekään ole koskaan tajunnut sitä, että elämänlaadun huonontaminen poistamalla normaalit perusmukavuudet olisi rentouttavaa. Omasta mielestä tuo, että asiat täytyy tehdä hankalimmalla ja epämukavimmalla tavalla lisää ainoastaan stressiä.
Sama on muuten retkeilyn kanssa. Käyn mielelläni päivävaelluksilla, mutta yöksi haluan hotellin/mökin, jossa on mukavuudet.
Jos sota tulee, haluat varmaan yöksi hotelliin. Päivällä voit käydä vähän rintamalla tekemässä jotain siistiä hommaa, missä ei kädet likaannu.
Se, minkä joku kokee elämänlaadun huonontumisena on toiselle kesän kohokohta, kun voi saunoa puilla lämpiävässä rantasaunassa. Mökkeily ei vaan ole niille, jotka pelkäävät asioida siistissäkin huussissa.
Käsiin käsidesi ja jos ei ole bideetä voi alapesun tehdä kaatamalla vettä vaikka pullosta. Mökillä voi peseytyä järvessä.
Apn ei kannata lähteä kotoa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sota tulee, haluat varmaan yöksi hotelliin. Päivällä voit käydä vähän rintamalla tekemässä jotain siistiä hommaa, missä ei kädet likaannu.
Voi hyvä isä, kyllähän mökillä käynti tai retkeily onkin täsmälleen sama asia kuin sota. Siihen joutumisen mahdollisuuskin aika pitkälti nolla.
Minäkään en ymmärrä noita vedettömiä työleirejä. Ihan kaikki tiskaamisesta ja peseytymisestä lähtien menee ihan työstä, saati sitten se huussin tyhjennys. Toiset nauttii, mutta itselleni mökillä olo on rentoutumista, ei veden kantamista selkä vääränä tai peseytymistä ämpärivedellä. Toki se suihkunpää, mistä saa ämpäristäkin suihkun on ihan kätevä. Siksipä onkin hyvä, että aivan itse voi valita millaiselle mökille menee. Minä valitsen sellaisen, mihin tulee juoksevaa vettä ja sähköt toimii.
Luojan kiitos et ole lokkeilemassa. Tätä onkin odotettu 😂
Minulle myös ulkohuussi on painajainen. Vältän kaikin keinoin.
Kuinkahan monella prosentilla maailman väestöstä on edes puuceetä, vesivessasta puhumattakaan. No monilla on, mutta valtavalla määrällä ei. Meillä mökillä siisti biovessa, kosteuspyyhkeitä paperin kanssa tarjolla ja vieressä käsipesupaikka, kesäkuukausina riittää oikein hyvin.
Aika vieraantunut todellisuudesta olet. Parempi vaan että prinsessa pysyy omassa palatsissaan, vaikka sielläkin saattaa se patjojen alla oleva herne luikahtamaan sievään pikku sieraimeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne ketään kaivata lokkeilemaan joten pysy kotonasi.
Kuka tässä on lokkeilemisesta puhunut? Itsehän olet kutsunut vieraita mörskääsi.
Mökeille en mene , vaikka joku kuudesti pyytää. Mökki olkoon jokaisen privaatti piilopaikka. Ja olkoon jokainen miten alkeellisissa oloissa tahansa, se ei minua haittaa. Pääasia, että viihtyy. Toisten kesäpaikkoihin minua ei saa.
Lähtökohtaisesti en halua kenenkään mökille, riippumatta siitä millainen vessa siellä on. Annan mieluusti ihmisten lomailla rauhassa ja tarvittaessa vuokraan mökin. Tosin sellaista tarvetta ei vielä ole tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva on sodassa lomailemassa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vaikea on ottaa ulkohuussiin mukaan pullollinen lämmintä vettä ja pestä hanuri sillä? Mitenköhän ihmiset ennen muinon pärjäsi ilman bideetä :)
Miten sillä pullolla pesee? Ennen muinoin ei peseydytty kuin ehkä kerran viikossa, nyt on nyt.
Meillä on mökillä vedet ja sähköt, mutta biolanin kompostoiva vessa. Olemme vuosia miettineet, pitäisikö laittaa vesivessa. Mutta se on jäänyt, kun biolan ei haise, kun sen tyhjentää, ei se vieläkään haise.
Hyi olkoon niitä huusseja, joissa se pissa ja ulosteet killuvat.
Vierailija kirjoitti:
Mökki on kantovedellä ja kuivakäymälällä. Ei tulisi mieleenikään tehdä putkia terveeseen hirsipirttiin. Hulluuttahan se olisi. Kyläilijöitä en kaipaa, menee vaan aikaa hukkaan sosialisoidessa.
Meillä on kunnon hirsimökki ja putket vedetty, mutta puuhun ei ole vedetty yhtään putkea😅
T.lv-inssi
Vierailija kirjoitti:
Ja se puucee on yleensä vielä jossain vaikeakulkuisen polun päässä, jonne on ainakin yöllä hankala kulkea... Puuceet on varmasti hyvin ekologisia kuivikkeineen ja komposteineen, mutta en minäkään pidä sellaisessa asioimisesta.
Ja saa koko ajan pelätä milloin se kyy iskee. Ai hitto mä inhoan käärmeitä ! M59
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vaikea on ottaa ulkohuussiin mukaan pullollinen lämmintä vettä ja pestä hanuri sillä? Mitenköhän ihmiset ennen muinon pärjäsi ilman bideetä :)
Miten sillä pullolla pesee? Ennen muinoin ei peseydytty kuin ehkä kerran viikossa, nyt on nyt.
Ei sillä pullolla pestäkään, vaan sillä vedellä, mikä on pullon sisällä. Pullo on suunniteltu niin, että veden voi kaataa sieltä pois, haluamaansa paikkaan 😆
Minkä takia ilmoitat sen täällä? Kerro sille kaverillesi. Pitää kyllä olla aika hienohelma, jos ei puuceessä pysty käymään. Ehkä siellä mökin lähellä olisi joku ABC, jossa voisit käydä kakalla?
Itse käyn pitkin hampain pari päivää kesässä vanhempieni mökillä heidän pyynnöstään. Ei edes tuo puucee ole ainoa syy vaan yleisesti vihaan mökkeilyä enkä ymmärrä mikä siinä on rentouttavaa, kun ei ole mitään mukavuuksia. Kesä on ihana kaupungissa ja kotona saa parhaat unet. Mökkeily ei ole minua varten.
Vähän ohiksena, mutta en ymmärrä noita mökkilokkeja enkä sitä miten joku kehtaa. Röyhkeydellä ei tunnu olevan rajoja tässä suhteessa.