Voi että minä olen ollut tyhmä
Olen ollut pois tältä foorumilta suunnilleen vuoden ja tajunnut miten tyhmää on pohtia jotain alaluokka-yläluokka-asioita. Mikä sisustus henkii vanhaa rahaa tai mikä pukeutuminen on sopivan laadukasta, mutta muka vaatimattomalla tavalla yms. Ei räikeitä merkkejä eikä trendejä, vaan ajatonta, mautonta ja hajutonta. Blaa blaa blaa.
Käytös pitää olla sellaista että on luontevasti ns. hienoissa piireissä ja keskustelee sujuvasti aiheesta kuin aiheesta. Esittää, että on syntynyt seurapiireihin ja peittää rahvas tausta hinnalla millä hyvänsä. Mutta tietenkin niin ettei näytä sitä että yrittää.
Joku siinä on ollut kun on etsinyt itseään ja yrittänyt olla jotain mitä luuli että pitäisi olla. Onneksi itsensä voi löytää näiden raamien ulkopuolelta ja järkiintyä niin, että nämä asiat eivät vaikuta valintoihin.
Onko muita järkiintyneitä paikalla?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Et ole tyhmä. Aika harva nykyään ymmärtää sitä, että on ajanhukkaa esittää mitään roolihahmoa ja feikata yhtään mitään muuta mitä oikeasti on. Sillä ei saa hyväksyntää itselleen, sillä saa hyväksyntää sille roolihahmolle ja naamiolleen mitä larppaa. Ainoa tapa on olla oma itsensä, jos joku sinut hyväksyy sellaisenaan, on se miljoona kertaa arvokkaampaa kuin miljoonien näennäishyväksyntä roolihahmoasi kohtaan.
On myös mahtavan kevyttä ja helppoa elää ja olla, kun on itsensä kanssa sinut.
Totta puhut. On tosi raskasta kokea huonommuutta tai epätyytyväisyyttä kaikesta mikä ei osu haluttuun muottiin. Sen tajuaa kunnolla vasta kun päästää irti.
Ehkä siinä houkutti sellainen valmis kaava ja annetut vastaukset tässä suuressa ja epävarmassa maailmassa. Se että pystyy olemaan aidosti oma itsensä, kysyy henkistä kanttia. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mee hoitoon!
Minkä tyyppiseen hoitoon ajattelit että ap pitäisi mennä ja miksi?
Totta puhut. On tosi raskasta kokea huonommuutta tai epätyytyväisyyttä kaikesta mikä ei osu haluttuun muottiin. Sen tajuaa kunnolla vasta kun päästää irti.
Ehkä siinä houkutti sellainen valmis kaava ja annetut vastaukset tässä suuressa ja epävarmassa maailmassa. Se että pystyy olemaan aidosti oma itsensä, kysyy henkistä kanttia. Ap
Paljon on syytä koululaitoksessa ja ihan siinä miten lapset täällä tasapäistetään ja puserretaan kaikki harmaana massana ulos tuubista, jos vähänkään erotut ja omaat jotain omia mielipiteitä tai kykyjä, niin sinut raadellaan hiekkalaatikolla ja alakoulun pihalla syrjäytyneeksi hylkiöksi. Heikot katselee sivusta hiljaa, kun erilaisia suljetaan ulos ryhmästä, ja ovat onnellisia kun itse saa olla siinä sisäryhmässä. Sehän on helppoa, matkii vaan kaikessa toisia, sen osaa tyhmäkin.
Vierailija kirjoitti:
Paljon on syytä koululaitoksessa ja ihan siinä miten lapset täällä tasapäistetään ja puserretaan kaikki harmaana massana ulos tuubista, jos vähänkään erotut ja omaat jotain omia mielipiteitä tai kykyjä, niin sinut raadellaan hiekkalaatikolla ja alakoulun pihalla syrjäytyneeksi hylkiöksi. Heikot katselee sivusta hiljaa, kun erilaisia suljetaan ulos ryhmästä, ja ovat onnellisia kun itse saa olla siinä sisäryhmässä. Sehän on helppoa, matkii vaan kaikessa toisia, sen osaa tyhmäkin.
Niinpä ja ne hiekkalaatikolla opitut toimintamallit jyllää ja voi hyvin mm. täällä.
Joku täälläkin huutelee, että mene hoitoon, kun asioita viitsii pohtia ja kyseenalaistaa.
Nönnönnöö näytänkö rikkaalta vai köyhältä jos mulla on sen ja sen merkkinen laukku? Vieläkö kuuluu käyttää ajatonta trenssiä ja laadukkaita nahkakenkiä?
Yhyy joku luulee että mä oon nolo rahvas kun mulla on jotain väärää päällä.
Vierailija kirjoitti:
Nönnönnöö näytänkö rikkaalta vai köyhältä jos mulla on sen ja sen merkkinen laukku? Vieläkö kuuluu käyttää ajatonta trenssiä ja laadukkaita nahkakenkiä?
Yhyy joku luulee että mä oon nolo rahvas kun mulla on jotain väärää päällä.
Mutta onhan se totta, että jotkut katsovat nenänvarttaan pitkin jos on halpahallin halvimmissa vaatteissa. Ihmiset tekevät lokerointia ja tulkintoja toisen ulkoasun perusteella; tuo on tuollainen tyhmä, laiska, ressukka tokmannin rääsyissä, tuo taas varmasti fiksu, tunnollinen, ahkera ja hyvä ihminen kun sillä on noin asialliset tyylikkäät kengät ja kaikki.
Et ole tyhmä. Aika harva nykyään ymmärtää sitä, että on ajanhukkaa esittää mitään roolihahmoa ja feikata yhtään mitään muuta mitä oikeasti on. Sillä ei saa hyväksyntää itselleen, sillä saa hyväksyntää sille roolihahmolle ja naamiolleen mitä larppaa. Ainoa tapa on olla oma itsensä, jos joku sinut hyväksyy sellaisenaan, on se miljoona kertaa arvokkaampaa kuin miljoonien näennäishyväksyntä roolihahmoasi kohtaan.
On myös mahtavan kevyttä ja helppoa elää ja olla, kun on itsensä kanssa sinut.