Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun palaat kotipitäjääsi, muistatko heti, miksi muutit pois?

Vierailija
09.06.2024 |

Minä muistan. Sellainen määrä kaunaista ahdistusta ja herravihaa iskee naamalle, että ei vain pysty. Käväisin lasten kanssa kaupassa isovanhempien kanssa ja törmäsin vanhoihin kavereihin. Eipä niistä ajoista ole enää mitään jäljellä. 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin työn perässä. Ei pahaa sanottavaa entisestä kotipaikkakunnasta, ihan kiva pikkukaupunki. 

Vierailija
2/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan romantisoida kotikylän kaunista luontoa ja kulttuurielämää jotka onkin oikein hyviä puolia kaupungissa. Sitten tapaan perhettä ja olen iloinen, että meillä on vähän välimatkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isossa kaupungissa on asuinalueet. Muistan käymättäkin hyviä ja huonoja puolia. Olisi toki kiva käydä, hieman välimatkaa. Nykyisessä asunnossa on vaan sellaisia ongelma, toisella puolella kaupunkia, ettei tiedä pitäisikö muuttaa sinne lapsuuden alueelle, muualle vai pikkukaupunkiin. Kaikissa paikoissa on joku ongelmakimppu, vaikka hyviäkin puolia. Olisi tärkeä että valikoimaa olisi elintarvikkeissa lähempänä ja apteekki.

Vierailija
4/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan muuttanut pois. Olen tyytyväinen, kaikki palvelut ovat lähellä.

Vierailija
5/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
6/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki muistan. Kotikunnassa ei ollut Teknillistä Korkeakoulua. Espooseen piti muuttaa.

Vierailija
7/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kotipitäjässä viimeisten 15 vuoden aikana kerran. En aio käydä siellä enää koskaan, jos ei ole pakko. Eiköhän tämä riitä vastaukseksi. 

Vierailija
8/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, itku silmässä lähdin työn perässä. Palaan varmasti vielä takaisin sinne ihanaan paikkaan.

Vierailija
9/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu on paska kaupunni, en tule ikinä menemään takaisin edes turistina.

Vierailija
10/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan. Olen aina vihannut Helsinkiä.

Vierailija
11/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä tämä kuvitelma, että kaikki ovat syntyneet jossain tontunperseessä. 

Vierailija
12/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ja mikään ei ole muuttunut siitä. Käyn kotipitäjässäni kerran viikossa, hoitamassa sukulaisten asioita. 

Vierailija
13/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli lähteä opiskelemaan muualle. Voisin hyvin muuttaa takaisinkin. 

Vierailija
14/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muuttanut, kävin kyllä Helsingissä asumassa ja inhosin sitä paskaa koko sen ajan. Palasin pikkukaupunkiin kun lomailessani löysin täältä miehen. Täällä on kaikki hyvin, erittäin hyväpalkkainen työt molemmilla, vuositulot yhteensä liki 230 000 €. Iso tontti, jolla uudehko yli 200 neliön talo, lapsilla hyvä koulu, matkaa sinne kotoa alle 500 m, kaupungista löytyy kuntosaleja, teatteri, uima- ja jäähalli, hyvä uusi lukio jne. Täällä työmatka kestää alle 10 minsaa, Helsingissä minulla meni liki tunti suuntaansa. Molemmat isovanhemmat lähellä ja ottavat mielellään lapsia viikonlopuiksi, meille jää paljon kahdenkeskistäkin aikaa. Olen onnellinen, että tuli aikoinaan äitini pyynnöstä tultua lomailemaan vanhempieni luokse. Nyt kun helsingissä pakon edessä käyn oksettaa koko paikka. 

Vierailija
15/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sen takia koska vanhemmat ostivat isomman asunnon toiselta paikkakunnalta kun olin teini. Ok muistot jäi helsingistä. Olen aikuisena muuttanut helsingin viereen. 

Vierailija
16/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa esim. Helsingissä asuvista on. 

Vierailija
17/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole koskaan unohtanutkaan, että kotipitäjässäni ei ole yliopistoa. Harvemmassa maalaiskylässä on.

Vierailija
18/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa esim. Helsingissä asuvista on. 

Lähde?

Vierailija
19/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun edelleen kotipitäjässä. Kolme vuotta kävin muualla opiskelemassa, mutta palasin tänne. Mä viihdyn täällä enkä haluaisi asua missään isolla paikkakunnalla.

Vierailija
20/23 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole muuttanut, kävin kyllä Helsingissä asumassa ja inhosin sitä paskaa koko sen ajan. Palasin pikkukaupunkiin kun lomailessani löysin täältä miehen. Täällä on kaikki hyvin, erittäin hyväpalkkainen työt molemmilla, vuositulot yhteensä liki 230 000 €. Iso tontti, jolla uudehko yli 200 neliön talo, lapsilla hyvä koulu, matkaa sinne kotoa alle 500 m, kaupungista löytyy kuntosaleja, teatteri, uima- ja jäähalli, hyvä uusi lukio jne. Täällä työmatka kestää alle 10 minsaa, Helsingissä minulla meni liki tunti suuntaansa. Molemmat isovanhemmat lähellä ja ottavat mielellään lapsia viikonlopuiksi, meille jää paljon kahdenkeskistäkin aikaa. Olen onnellinen, että tuli aikoinaan äitini pyynnöstä tultua lomailemaan vanhempieni luokse. Nyt kun helsingissä pakon edessä käyn oksettaa koko paikka. 

Liki sama tarina minulla, mies löytyi naapurikaupungista ja muutin Helsingistä takaisin kotikonnuille. Moni kaveri, jotka asuvat yhä Helsingissä, sanovat, että muuttaisivat pois heti kun työtä löytyisi, varsinkin nyt kun Venäjä on sotaisalla tuulella, Helsinkiinkin se hyökkää jos hyökkää, täällä länsirannikolla on hyvä olla, pääsee pois jaloista jos on pakko lähteä. Ja moni inhoaa suunnattomasti monikulttuurisuutta, meillä ei sellaista ongelmaa onneksi ole, muutama persuääliö löytyy mutta eiköhän ne siitä hiljene kun hallitus kaatuu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi