Työkaveri painostaa vaihtamaan lomia
Hänellä alkaa loma huomisesta, ja vielä tänään on tullut viestiä, että vaihdettaisi vuoroja. Hän haluaa ehdottomasti heinäkuun, perustelua on tullut lapsen yksinäisyydestä, perheen mökkireissuista, siitä että puolison loma on heinäkuussa... Alkoi vihjailla heti kun lomat vahvistettiin, loman lähestyessä oli syyllistämistä ja nyt viikonloppuna huipentui viesteillä pommittamiseen, vaikka hän käytännössä on jo lomalla.
Pystytään sijaistamaan toisiamme ja pomo sanoi työkaverille aikaisemmin, että voidaan hänen puolestaan vaihtaa keskenämme jos suostun. En suostunut. Laitoin viimeisimpään viestiin että estän hänet jos vielä jatkaa, ja pakko olikin sitten estää. Sen jälkeen tuli hänen mieheltään viesti (selvästi työkaverin itsensä kirjoittama) missä jatkettiin painostusta, estin hänetkin.
En tiedä mitä tällä haen, mutta jos sinäkin satut olemaan av-mamma, niin haista paska.
Kommentit (35)
Työkaverin mies vaihtakoon loma-aikaansa, onnistunee paremmin niin päin tai ainakin jos olisi ajoissa vaihdettu. Toisaalta eihän pariskunnan lapsi ole yksin jos isänsä on lomalla heinäkuussa.
Meillä esimiehen kanssa sovittiin lomat, ja lähin työkaveri (tuurasimme toisiamme) aina sanoi ettei väliä, koska hän miehensä kanssa oli spontaani - toisin kuin me kuulema, jotka joka käänteen elämässä pilkunnujoina halusimme etukäteen suunnitella - Hyvin meni pari vuotta ja sitten alkoi vinkuna että minä hänen MIEHENSÄ mielestä aina päätän ja otan parhaat lomat itsekkäästi. Kyllästyimme (sekä esimies että minä) ja niin työkaveri pakotettiin sanelemaan lomans seuraavaksi vupdeksi. Suostuin kaikkeen - oli ihan hyvä suunnitelma - mutta eipä ollut kulunut aikaa kuin pari viikkoa, kun tuli viesti, että ottaisikin mielummin pääsiäisen yhteydessä lomat toisinpäin. Onneksi oli pomo joka suoraan sanoi, ettei käy!
Minulla on kokemusta samanlaisesta työkaverista, itki ja syyllisti kun sain loman ajalle mille työkaveriin halusi. No, olin liian kiltti ja muutettiin loma 50% molemmille. Ja sama työkaveri itse ei sitten ikinä itse joustanut loma-ajoissa. Eli oli vain itsekäs kusipää. Ikinä en enää sitten joustanut.
Kuinka tyhmä pitää olla, että vastaa tuollaiselle ihmiselle? Varsinkaan vapaa-ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Sano että reissut on jo varattu ja osa maksettu etukäteen tai vaikka kokonaan. Et voi enää muuttaa tilannetta.
Lapset ei ole mikään syy olla etuoikeutetussa asemassa.
#sinkuillakin on elämää
#lapsettomuus ei ole väärin
#lomat kuuluu kaikille
Ei ap:n tarvitse sanoa tai selitellä mitään. Ei on ei, ja siihen ap:lla on oikeus.
Luultavasti työkaverin mies on vaan kieltäytynyt hoitamasta pariskunnan lapsia heinäkuussa -koska on lomalla.
Miksi tätä upittelet???? Tyhymä 🙄.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lomien säätämiset hoidetaan esimiehen, ei kollegan kanssa. Ota yhteyttä esimieheen, joka jatkaa puolestasi työkaverin kanssa.
Jatkan: ap:n tapauksesta jää mietityttämään miten tämä tilanne olisi edes mahdollinen. Eihän ap voi vain yhtäkkiä jäädäkin lomalle esimiehen tietämättä. TYÖNANTAJA MÄÄRÄÄ LOMAT, useimmiten tosin työntekijöiden toiveiden pohjalta.
Epäilen koko tarinaa, sori vaan. Tai sitten teidän työpaikassa ei ole työnantajaa ja työnjohtoa/esimiehiä ollenkaan.
No aika monessa paikassa lomat on lähinnä ilmoitusasia ja ap sanoi, että esihenkilö oli sanonut, että voivat keskenään sopia.
Valita esimiehelle painostukssesta
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tyhmä pitää olla, että vastaa tuollaiselle ihmiselle? Varsinkaan vapaa-ajalla.
Mun pikkupomo alkoi lähettää viestejä puhelimeeni, mutta en niihin vastanut mitenään. Kerroin sitten toimistolla, että luen työhön liittyvät asiat vain työkoneelta enkä käytä yksityispuhelintani työasioihin. Pyysi sitten anteeksi viestejään.
Juttu on 4 viikkoa vanha ja edelleen ap upittelee tätä?! MIKSI?
Olis kannattanu pyytää hyvät rahat loman vaihdosta.
Jatkan: ap:n tapauksesta jää mietityttämään miten tämä tilanne olisi edes mahdollinen. Eihän ap voi vain yhtäkkiä jäädäkin lomalle esimiehen tietämättä. TYÖNANTAJA MÄÄRÄÄ LOMAT, useimmiten tosin työntekijöiden toiveiden pohjalta.
Epäilen koko tarinaa, sori vaan. Tai sitten teidän työpaikassa ei ole työnantajaa ja työnjohtoa/esimiehiä ollenkaan.