mikä aiheuttaa kivun, osaisko joku neuvoa?
siis munasarjoissa (luulisin) tuntuu kovaa viltävää/repivää kipua monesti yhdynnässä. ennen oli vain oikealla puolella, nykyään myös vasemmalla. nyt myös eräs ilta seksin jälkeen oli todella kovia ja kipeitä" supistuksia" alavatsalla. muulla sanoin en kipua osaa kuvata. jos joku osaa auttqaa edes vähän, olisin kiitollinen!
Kommentit (10)
lääkirille aika varattu, mutta vaiva on kestänyt niin pitkään ettei enää jaksaisi vain arvuutella omassa mielessä...
pelottaa jos on jotain, mikä aiheuttaa lapsettomuutta. tuloksetta yritetty muutama kuukausi jo...
ap
Eipä tässä voi muuta kuin arvailla. Endossa voi muodostua kiinnikkeitä, jotka aiheuttavat mm. yhdyntäkipuja.
Niitä tulee täällä aina.
Itselläni ihan sama vika kuin sinulla, kivut jatkuneet jo melkein vuoden. Kaikki mahdolliset asiat on tutkittu, seuraavaksi kai edessä tähystysleikkaus vaikka gynen mielestä tuskin on endometrioosia. Ihan hirveää kun syytä ei löydetä. Meillä yritystä takana 6kk ja yksi keskenmeno, sen jälkeen kivut ovat pahentuneet. Nyt niitä on koko ajan, ei pelkästään yhdynnässä tai äkkinäisien liikkeiden yhteydessä.
Tuo kohdun supistelu yhdynnän jälkeen on kai ihan normaalia. Kuulemma sperma voi aiheuttaa sitä.
Toivottavasti löydät apua ongelmaan!
kiva (jos nyt kivut koskaan kivoja on) että löytyy joku jolla samoja oireita.
itsellä tätä on kestänyt kohta parisen vuotta, koko ajan hiljalleen pahentuen, ja uusien oiriden ilmetessä. alavatsan vihlaisut on jo ihan arkipäivää, niistä ei enää jaksa edes välittää/säikähtää.
joo oon kans kuullut ton jostain että seksin jälkeen voi supistella, mut en kyllä uskois että normaalia noin kova kipu. oli kuin olis synnyttämään ollut menossa, sillä erolla vaan etten ole raskaana. mies olisi jo ollut lähdössä päivystykseen, mut päätin odottaa siihen asti että on se aika lääkäriin. pari kertaa on joutunut ennenkin näoden kipujen takia lähtee päivystykseen, mutta olen kokenut se täysin hyödyttömäksi.
ap
kun pillereillä oili, ei ollut kipuja mutta luomuna kyllä.
Vierailija:
pari kertaa on joutunut ennenkin näoden kipujen takia lähtee päivystykseen, mutta olen kokenut se täysin hyödyttömäksi.
ap
Varaa ihmeessä aika erikoislääkäärille. Gyne ehkä olisi lähinnä, jos yhdyntäkivuista on kyse. Takana voi olla vakavampaakin, kuten munasarjojen syöpä tms. Ei päivystävä lääkäri ehdi panetua tuollaisiin, eikä useimmilla tarvittavaa kokemustakaan.
Valitettavasti olen todennut että lääkärissä käynnistä ei ole apua. Viimeksi kun olin yksityisellä niin lääkäri sanoi että jos kivut jatkuvat niin hän laittaa lähetteen sairaalaan. Meinasin alkaa nauramaan: " jos kivut jatkuvat" ?? Kuten arvata saattaa en sitten ottanut yhteyttä. Näitä kipujani on tutkittu tosiaan gynellä ja sairaalan naistentautien polilla ja mitään syytä ei ole löydetty. Enää en jaksa käydä lääkärissä, koska siitä ei ole hyötyä. Mitä nyt käyn kipulääkereseptejä hakemassa, onneksi niitä pitää syödä vain silloin tällöin. Tämä kipu on jotenkin muuttunut jo niin krooniseksi että sen kanssa on tottunut elämään.
Muuten, vinkkinä, meillä lasta yritetään pelkästään koti-inseminaatiolla, koska yhdyntä on kipujen takia mahdotonta. Kannattaa kokeilla. Toivottavasti löydät apua paremmin kuin minä!
T:9
ps. onko sulla ap taaksepäin kallistunut kohtu? Mulle gyne sanoi että se voi aiheuttaa yhdyntäkipuja.
Mulla saman tyyppiset kivut johtu munasarjojen monirakkulaisuudesta.. Me ollaan muutama vuosi yritetty raskautta tuloksena yks keskenmeno, että et viittis valittaa jos et muutaman kk:n aikana oo raskaaksi tullu!!!
minulla tähän astiset tutkimukset ollut sitä että " vähän pintaa raapastu" että potilas on tyytyväinen. eli siis kunnon tutkimuksia ei ole tehty vaikka usein olen pyytänyt. nyt sitten yksityiselle menossa...
sinulle 14: oli varmaan sinusta tyhmästi kirjoitettu tuo " yritystä jo muutama kuukausi tuloksetta" tarkoituksena ei ollut valittaa " pitkää yritystä" , kunhan toin esille että yritys on alaitettu ja taustalla väijyy oireiden ja kipujen takia inhimillinen pelko siitä jos onkin jotain mikä estääkin lasten saannin, yksi pahimmista peloistani on se etten jostain syystä saisi enempää lapsia, kuin tuon ihanan pikkutytön joka minulla onneksi on.
mä en tiedä, mutta mulla on samanlaisia kipuja. Gynekologilta pitäisi varmaan kysyä.