Vuorineuvos Lasse Kurkilahti tienaa hulppeaa 60 000 euron eläkettä ja murisee veroista.
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Pörssiyhtiöiden " johtajat" ovat pelkkiä paskiaisia tässä maailmassa. Ahneita tyyppejä, jotka vievät eri maissa toimivat tavalliset ihmiset irtisanomisien ja työttömyyden paskaan maailmaan.
Sinähän se varmasti olet sitten se maailmanpelastajatyyppi, työläinen, alistettu duunarin, joka hikihatussa raataa pienellä palkalla ja johtajien hyväksi kaikki.
Kolhoosityö ilman johtajaa, kaikille sama palkka ja sama köyhyys olisi varmaan se oikea tapa työtä tehdä?
On hyvin harvinaista nousta johtoportaassa sille korkeimmalle ja halutuimmalle eli pörssiyhtiön tai -yhtiöden johtoon. Kyllä siitä sen korvauksenkin sitten pitää olla harvinaisen hyvä. Kyseessä poikkeuksellisena pidettävä johto-osaaminen.
Pokkaa on. Olen tyytyväinen, jos joskus tienaan enemmän kuin tämän 2700€ kk BRUTTONA kokoaikaisesta työstä, niin riittäisi raha elämiseen tässä maassa. 🙄 Kuvottavan pihalla koko ukko 🤢
Vierailija kirjoitti:
Pörssiyhtiöiden " johtajat" ovat pelkkiä paskiaisia tässä maailmassa. Ahneita tyyppejä, jotka vievät eri maissa toimivat tavalliset ihmiset irtisanomisien ja työttömyyden paskaan maailmaan.
Aika koominen kommentti kun varmaan jokaikisen pörssiyrityksen johtaja olisi ikionnellinen jos näkisi johtamansa yrityksen menestyvän ja kasvavan, mikä tarkoittaisi lisää hyvinvointia paitsi yrityksen työntekijöille niin myös koko yhteiskunnalle, lisää työpaikkoja ja taloudellista turvallisuutta henkilökunnalle.
Ja varsinkin kun tämän kasvun aikaansaaminen ja todennäköisesti lähes jokaisen toimitusjohtajan päätehtävä.
Vai luuletko tosissasi että joku johtaja iloitsee siitä että hänen johtamansa firma voi huonosti ja kutistuu, tai että johtajia palkitaan firman kutistamisesta?
Työpaikkoja, verorahoja ja hyvinvointia syntyy vain kun yritykset menestyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmaan on ratkaisu: eläkekatto 5000 euroon niin maksettavan veron määrä.pienenee.
Kai ymmärrät, että silloin Lasse olisi voinut lopettaa eläkemaksujen maksamisen jo työuransa alkupuolella, olisi sijoittanut rahat sen sijaan itse ja olisi nyt vielä huomattavasti rikkaampi kuin nyt on?
Eläke on itse maksettua rahaa josta työeläkeyhtiö pitää huolta siihen asti kunnes tulee eläkeikään ja voi alkaa nostamaan itse järjestelmään tallentamiaan rahoja ulos.
Eipä tuokaan ansaitsemaansa eläkettä ole itse maksanut vaan nykyiset työtä tekevät sitä osan maksaa.
Elää vaikka sata vuotiaaksi niin aina maksavat muut enemmän ja enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Ei nuo ansiot tyhjästä ole tulleet! Hän on toiminut Elcoteq Oyj:n, Kemira Oyj:n, Nokian Renkaat Oyj:n ja Raisio Oyj:n toimitusjohtajana. Hän on myös Elisa Oyj:n, SRV Yhtiöt Oyj:n ja Lassila & Tikanoja Oyj:n hallitusten jäsen.
Kummallista ajattelua että ihminen joka on elämässään ollut aktiivinen toimija ei saisi ansaita "liikaa".
No toki se tyhjäntoimittajista tuntuu ruhtinaalliselta eläkkeeltä mutta pitää muistaa että tuon kaverin eläkkeellä monta lorvijaa elätetään.
Juuri näin! Nämä haukkujat täällä ovat juuri tuota lorvailusakkia. Mutta saavat karvaasti katua kiittämättömyyttään, kun tuet pienenevät ja joutuvat töihin. Eihän tuollaisia viiti kukaan elättää, kun ei muuta kuin vaatimukset vain lisääntyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miehen mielestä siivoojan 1200e palkka on aivan liian suuri.
Eli kokoomuksen miehiä.
Oikeasti. Haluaa niitä tonnin palkalla täyspäiväisiä nykyorjia Suomeen töihin!
Se on filippiiniäisille iso raha. Olisihan se hyvä saada Suomeen ahkeria työntekijöitä, siivoojia ja hoitajia, kun nämä suomalaiset tukiluuserit eivät halua töitä tehdä, kun saavat yhteiskunnalta rahan elämiseen. Kiitollisia eivät osaa olla ilmaisesta rahasta, vaan täällä hallitusta ja veroja maksavia ihmisiä haukkuvat. Joutaisi lopettaa koko työttömyyskorvaus, eihän sillä ole mitään tekemistä työn kanssa. Ruokakassit kerran viikossa käteen ja lapsille vaatteet ja parempaa ruokaa, niin jaksavat edes yrittää.
Ei kai se filippiiniläiselle ole sen isompi raha kuin suomalaisellekaan. Heidän pitää elää täällä ja tässä hintatasossa. Oletteko te oikeistolaiset oikeasti noin typeriä?
60000 euron eläkkeessä veroprosentti voisi olla 90%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikamuoto on väärin, ei hän tienaa eläkettä nyt vaan hän on ansainnut sen viimeisen 60 vuoden aikana.
Käsittämätöntä että ihmiset eivät ymmärrä edes miten eläkejärjestelmä toimii, eli eläke perustuu niihin maksuihin mitä itse työurasi aikana maksat.
Se on minulle ok että saa eläkettä. Mutta hänen on myös maksettava siitä verot. Ei se niin mene, että nostetaan eläke mutta ei makseta veroja. Turha tuon kusipään näköisen vaippaperseen on siitä itkeä, koko ikänsä ollut etuoikeutettu ja luulee olevansa vielä jotenkin relevantti. Ja ei halua maksaa siivoojille palkkaa. Toivottavasti hoitajat jättää tuon makaamaan paskaansa kun se aika koittaa.
Jos et satu tietämään niin Suomessa eläkkeestä peritään veroa ihan jokaiselta eläkeläisiltä ja se vero on korkeampi kuin use
Koska se vaippaperse valitti veroista.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi osa menee tuottavampaan kohteeseen ja käyttöön: Lassen saama 50 % vai yhteiskunnan saama 50 %? Villi veikkaukseni on, että Lasse osaa laittaa rahat poikimaan yhteiskuntaa paremmin. Liekö se edes niin villikään tarkemmin ajateltuna...
Yhteiskunta pistää ne poikimaan esim koulutukseen, terveydenhuoltoon, poliisille, armeijalle jne.
Nämä on tietysti sinun mielestäsi huonoja asioita. No, oletkin tyhmä - sille minä en voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmaan on ratkaisu: eläkekatto 5000 euroon niin maksettavan veron määrä.pienenee.
Ja verotulo valtiolle vähenee jonka jälkeen tukien maksua pitää entisestään kiristää ja luusereiden hommattava töitä. Kannatan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisaammalta vaikuttaa kuin sinä. Hän on eläkkeensä tienannut ja elättänyt veroillaan teitä kotona makaavia laskureita. Jos ei tuollaisia olisi, niin kuolisitte nälkään vi**n valittajat.
Eläthän sinäkin sosiaalituilla.
Ja sinä olet joku Isadora-selvännäkijä luojan armosta. Valitettavasti pieleen meni.
Ei mennyt. Larppaat täällä jotakin rikasta, vaikka olet pelkkä katkeroitunut inceli ilman naista ja rahaa.
Sitä toisesta luulee mitä itse on. Rikkaat ne elättävät sinuakin k
Öyhöttäjä yrittää olla vitsikäs. Pistä punalippu liehumaan, niin on kotoista ja mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät, että silloin Lasse olisi voinut lopettaa eläkemaksujen maksamisen jo työuransa alkupuolella, olisi sijoittanut rahat sen sijaan itse ja olisi nyt vielä huomattavasti rikkaampi kuin nyt on?
Eläke on itse maksettua rahaa josta työeläkeyhtiö pitää huolta siihen asti kunnes tulee eläkeikään ja voi alkaa nostamaan itse järjestelmään tallentamiaan rahoja ulos.
Sitähän Lasse juuri haastattelussa peräänkuuluttaa, että kaikille olisi samat säännöt. Miksi hyvätuloisen eläkeläisen eläkkeestä menee enemmän veroa kuin saman summan palkkana saavan palkasta?
Ei hän haastatteluissa ole valittanut verojen maksua, vaan kritisoi tätä ns raippaveroa joka lätkäistään vielä tuloveroprosentin päälle.
Eli olette Lassen kanssa ihan samoilla linjoilla, samat säännöt kaikille.
No joo, raippavero voi olla vähän nihkeä, mutta jos eläke on muutenkin kymmeniä tuhansia, niin en kehtaisi valittaa. Itse painan stressaavassa työssä, jossa olen nyt todennäköisesti urani huipulla 6000€ palkalla ja minulle on kertynyt eläkettä alle 1700€. Pitkään olen töissä ollut ja tulen vielä olemaan. En voi ymmärtää, miten joku valittaa kovista eläkkeistään.
Vierailija kirjoitti:
On hyvin harvinaista nousta johtoportaassa sille korkeimmalle ja halutuimmalle eli pörssiyhtiön tai -yhtiöden johtoon. Kyllä siitä sen korvauksenkin sitten pitää olla harvinaisen hyvä. Kyseessä poikkeuksellisena pidettävä johto-osaaminen.
Näin on. Arvostan suuresti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista kuk oopperalaulaja se oli, joka vastasi kysymykseen, että eikö hän haluaa muuttaa muualle, kun Suomessa hyvätuloisten verotus on niin korkea, näin: "Mitä sitten. Kyllä minulla on vara ne maksaa."
Minäkin tunnen yhden henkilön, joka tienaa lähes 20 000 kuussa ja maksaa ihan tyytyväisenä veronsa eikä marise katkerana.
Typen simulerar då det inte finns alternativ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tuokaan ansaitsemaansa eläkettä ole itse maksanut vaan nykyiset työtä tekevät sitä osan maksaa.
Äläpä höpötä. Itse on eläkkeensä ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hän keksinyt lääkkeen syöpään vai miten hän on rahansa "ansainnut"? Joku pörssiyhtiön hallituksessa mulkun näköisenä poseeraaminen ei ole vielä mikään saavutus.
Eläkkeestä 80 prosenttia pois. Hän ei jättänyt tähän maailmaan mitään sellaista, mistä syystä häntä olisi syytä palkita.
Tekijät on erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sanoisi. Tuossa asemassa tulot lähtee ns. käsistä. Ei ole enää missään järjellisissä rajoissa johtajien tulot. Vaikka varmasti ihan osaava äijä, niin hyvä tuuri, oli sitten kyseessä geenit, perhe, sattuma, kaverit jne.
60 000 euroa kuukaudessa? Käteen?!
Pitäiskö tyypille kerätä kolehti? Tai joku tukipaketti?