Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa teitä sellaiset pikkukylien kaupat, juna-asemat jne.?

Vierailija
08.06.2024 |

Mielestäni hyvin masentavia paikkoja.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi moni pikkupaikan perheenäiti tilaa nykyään ruokansa kokonaan kotiovelleen siihen keskittyneistä nettiruokakaupoista.

Näin toimien tekee samalla ympäristöteon ostamalla osittain hävikkiruokaa, jonka päivämäärä on hieman eri kuin K-kaupan senpäiväinen. 

Näin toimin minäkin la luonto kiittää!

Vierailija
42/90 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pikkukylissä ole enää kauppoja, juna-asemia ym. Jos on, niin ei ainakaan enää käytössä niin, että voisivat ahdistaa ketään.

Joku Oitti, Ryttylä tai Viiala eivät ole pikkukyliä sinun kirjoissasi? 

Niissäkö vielä on kauppoja ja junat pysähtyvät?

Oisko tuon voinut vaikka nopeasti googlettaa sen sijaan että paljastaa tietämättömyytensä kaikille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puhun lounaan er. n. 3000 asukkaan pikkukylästä nyt. 

ap

3000 asukasta on isohko paikka. Pikkukylässä on vaan muutama sata asukasta tai alle.

Pari sataa asukasta ei ole mikään kylä vaan muutama maatila asukkaineen. 

Vierailija
44/90 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa ihan kaupunkienkin pienyrittäjien pikkukaupat. Yrittäjä siellä silmä kovana kyttää ja tulee tunne, että kun kerran on sisään tullut, niin on velvollisuus ostaakin jotain! Ja ilmassa leijuu jatkuva konkurssin partaalla keikkumisen tunnelma.

Vierailija
45/90 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä ahdistaa ja masentaa enemmän esimerkiksi Tampereen juna-asema 

Liikaa ihmisiä ja seassa lattioilla makoilee narkomaaneja ja ihan surutta tekevät huumekauppaa ja käyttävät aineita, vaikka ympärillä satoja ihmisiä.

Maalla ja pienemmissä kaupungeissa nuo narkit menee jonnekin piiloon, mutta suurissa kaupungeissa eivät edes välitä, vaikka joku näkee.

Hirvee kusen haju koko asemalla ja samoin junissa nykyjään.

Pitäisiköhän juniin tehdä kokonaan oma wc vaunu ? Samanlainen kuin ennen oli tupakka vaunu, mutta wc vaunu, niin ehkä se kusen haju ei leijailisi koko junaan, jos se kusen käry saataisiin rajattua yhteen vaunuun ja olisihan se helpompaa siivota, kun kaikki vessat olisivat rivissä yhdessä vaunussa.

Yksi voisi siivota vessoja ja toinen siivooja siivosi muut vaunut.

Vierailija
46/90 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi menet pyörimään sellaisiin? Itseäni masensi viimeksi Helsingin asemalla. Nistejä, juoppoja, kerjäläisiä ja roskaa, liikaa ihmisiä. Meidän pikkukylän seisakkeella kuuluu vaan linnun laulu ja puiden humina.

Ai, minä taas pidän kaikkien isojen rautatie- ja lentoasemien tunnelmasta ja vilskeestä. Helsingissä nyt vielä pientä, mutta reilaamassa pääsi oikein isoille juna-asemille. Aina kaupungissa asuneena olen tottunut ihmismääriin eikä ahdista yhtään. 

Vierailija
47/90 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pikkukylissä ole enää kauppoja, juna-asemia ym. Jos on, niin ei ainakaan enää käytössä niin, että voisivat ahdistaa ketään.

Joku Oitti, Ryttylä tai Viiala eivät ole pikkukyliä sinun kirjoissasi? 

Ei ne oo pikkukyliä nähnytkään.

No ei paikkakunta tuosta enää kauheasti voi pienemmäksi mennä niin että siitä olisi edelleen järkeä puhua minkäänlaisena asutuskeskittymänä ainakaan Etelä-Suomessa. Jossain Lapin erämaan kyljessä pari-kolme taloakin käy varmaan kylästä jos vähän venyttelee käsitteitä, mutta se nyt on keskustelun kannalta täysin epäoleellista. 

Vierailija
48/90 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin käymisen moisissa turvallisuuteni tähden.

Kylän ruokakaupassa kun tehtiin hyllyjen välissä ryöstöyritys, jossa sitten olin täysin yksin omaisuuttani hamuavien paik.nistien ympäröimänä.

Vartijahenkilöstöä ei ainonainoaa miestä ollut paikalla minua auttamassa. Täysin yksin tukalassa tilanteessa; huumemiesten keskellä. Kassallakin tuona päivänä yli 50-ik.naisia, ei yhtään särmää miestä..

Trauma siitä jäi. 

Eipä ole tehnyt mieli enää mennä.

Vierailija
49/90 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi menet pyörimään sellaisiin? Itseäni masensi viimeksi Helsingin asemalla. Nistejä, juoppoja, kerjäläisiä ja roskaa, liikaa ihmisiä. Meidän pikkukylän seisakkeella kuuluu vaan linnun laulu ja puiden humina.

Ai, minä taas pidän kaikkien isojen rautatie- ja lentoasemien tunnelmasta ja vilskeestä. Helsingissä nyt vielä pientä, mutta reilaamassa pääsi oikein isoille juna-asemille. Aina kaupungissa asuneena olen tottunut ihmismääriin eikä ahdista yhtään. 

Niin no, minä asuin Helsingissä suurimman osan elämästäni. Kuka tottuu, kuka ei. - sama

Vierailija
50/90 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrän omassa asuinkunnassa kaikki yritykset joita pitää joku öyhöttäjä eli persu.

Vierailija
51/90 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylän ruokakaupassa kun tehtiin hyllyjen välissä ryöstöyritys, jossa sitten olin täysin yksin omaisuuttani hamuavien paik.nistien ympäröimänä.

Vartijahenkilöstöä ei ainonainoaa miestä ollut paikalla minua auttamassa. Täysin yksin tukalassa tilanteessa; huumemiesten keskellä. Kassallakin tuona päivänä yli 50-ik.naisia, ei yhtään särmää miestä..

Trauma siitä jäi. 

Pikkukylän ruokakaupassa vartija töissä? Joo täysin uskottavaa. 

Vierailija
52/90 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku S-market eroaa tunnelmaltaan kunnan väkiluvun mukaan? Todennäköisesti ainoa ero on että böndellä on vähemmän juoksukaljan hakijoita ja ryöstöjä. 

Käy joskus Maunulan S-marketissa ja sen jälkeen Pakilan S-marketissa. Huomaat takuulla eron tunnelmassa.

Vierailija
53/90 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi moni pikkupaikan perheenäiti tilaa nykyään ruokansa kokonaan kotiovelleen siihen keskittyneistä nettiruokakaupoista.

Näin toimien tekee samalla ympäristöteon ostamalla osittain hävikkiruokaa, jonka päivämäärä on hieman eri kuin K-kaupan senpäiväinen. 

Näin toimin minäkin la luonto kiittää!

Erittäin fiksua! 👑👑👑 Bravo!

Vierailija
54/90 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysykää poissa tunnettujen huumepaikkakuntien kaupoista ja R-kiskoilta ainakin ilta-aikaan, luitteko te joku tästä Savon Sanomien juttuja tälle keväälle.Täällä Kuopion kauppiaat täysin neuvottomia huumeidenkäyttäjien tehtaillessa jatkuvia ryöstöjä sisällä kaupan tiloissa! Menkää porukalla seniorit ei yksin.

Vierailija
55/90 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lensin Maarianhaminasta Helsinkiin. Hyi kuinka autio ja todella surullinen paikka Maarianhaminan kenttä oli. Ketään ei näkynyt moneen tuntiin, kun tulin etuajassa. Ilahduin kun saavuin Helsingin kentälle ja näin paljon ihmisiä.

Vierailija
56/90 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän ahdistaa varsinaiset pikku kylät, kun katsoo niitä ihmisä. vaikka olen melkein kaksimetrinen ja roteva mies, tulee sellainen olo, kuin syvä joki leffassa ja haluan mahdollisimman nopeasti sivistyksen pariin!

Vierailija
57/90 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdit n--kerit. Helsingin tunnusomaisin ja tärkein asia.

Vierailija
58/90 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trauma siitä jäi. 

Varmaan kamala tilanne sinä huumemiesten piiritykseen joutunut.Olen todella pahoillani. Minkä ketjun myymälässä missä päin maata tämä oli, avaatko? S,K,L?

Vierailija
59/90 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niissäkö vielä on kauppoja ja junat pysähtyvät?

Kirjoitit väärin tuon. Tässä oikea muoto:

Niin, siis ihan oikeastiko siellä on kauppoja ja junatkin pysähtyvät? Ole hyvä ja opettele v.mmaispalstan tavat & säännöt. Pilkut ja muu oikeinkirjoitus toki valinnaista/kykyjen mukaan.

Vierailija
60/90 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, teidän rapistuneella seisakkeella ei pysähdy junat eikä bussit, niin hiljaista on.