Ihmiset eivät välitä toisistaan
Ottaa päähän, että ihmiset eivät välitä toisistaan p***** vertaa. Sukulaiset eivät pidä yhteyttä ja kuolleista kuulee fb:n kautta.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
On kyllä hirveetä miten kamalia suomalaiset on toisilleen. :(
Suonessa ei tarvita empatiaa.
-persu-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät pidäkään. Kylmä maa tämä Suomi. Onnea kaikille lapsille.
Niimpä. Kylmää on meno. Olen toiminut kuuntelevana korvana vuodesta 2020 (vapaaehtoisesti) ja kuullut ihmisten itsariuhkauksia. Voin todeta, että ihmiset ovat todella k***päitä ja kylmiä toisilleen. Jätetään yksin. Eikö ketään kiinnosta kuin oma napa?
Eipä tunnu kiinnostavan, tehdään parhaamme kuitenkin me jotka ymmärrämme ja kykenemme. Muista huolehtia itsestäsikin aina kuitenkin.
Kyllä yritän ja pakko on ollut opetella käsittelemään muiden tuskaa, ettei mene itse liian syvälle mukaan. Yritetään tehdä parhaamme me, jotka kykenemme ja täytyy yrittää pitää huolta myös omasta jaksamisesta.
Onneksi muillekin tulee kirjoitusvirheitä. Huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niimpä. Kylmää on meno. Olen toiminut kuuntelevana korvana vuodesta 2020 (vapaaehtoisesti) ja kuullut ihmisten itsariuhkauksia. Voin todeta, että ihmiset ovat todella k***päitä ja kylmiä toisilleen. Jätetään yksin. Eikö ketään kiinnosta kuin oma napa?
Eipä tunnu kiinnostavan, tehdään parhaamme kuitenkin me jotka ymmärrämme ja kykenemme. Muista huolehtia itsestäsikin aina kuitenkin.
Kyllä yritän ja pakko on ollut opetella käsittelemään muiden tuskaa, ettei mene itse liian syvälle mukaan. Yritetään tehdä parhaamme me, jotka kykenemme ja täytyy yrittää pitää huolta myös omasta jaksamisesta.
Se kehittää itseä siinä samassa. Tiedän tämän. Voimia sinulle ja muista että aina ei ole pakko jaksaa. Vaikeaa välillä, tiedän. Tsemppiä.
Ihan ensimmäiseksi, lopeta se fb:n käyttö. Perusasioita jos haluat elää onnellista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaamista ja vahingoittamista eikä ketään kiinnosta.
Ei ihme jos ihmisillä menee tunnetasolle ja tapahtuu kaikenlaista. Apua tähän tilanteeseen Suomessa.
Ei ihmiset pidä yhteyttä toisiinsa ja se yhteydenpito on hyvin ykspuoleista.
Tää on kyllä aika paljon näin. Välillä kommentoin yksinäisyyteen liittyviä aloituksia ja kerron itsekin miten on jätetty syrjään tai mitä milloinkin, niin aina jossain vaiheessa joku väläyttää että "tee asioille jotain! Mene kursseille! Mene sinne, tee tätä...!" Tottakai olen mennyt ja harrastanut, ollut deittiapeissa, kokeillut kaverisivuja.... mutta aina se sinun 50% ei riitä jos toinen ei anna sitä omaa osaansa, hyvä jos 10%, saatika että annettaisiin yhtä paljon molemmat. "Joo mää palaan sulle kun oon levännyt...." eikä koskaan palata. Puolen vuoden päästä tulee "hyvää joulua " niin mitä kaveruutta se on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NIin mutta kato kun maailman onnellisimmin maa, vai miten se meni.
Tämä on maailman onnellisin maa, kun on euron olutta kaupoissa.
Miksi on jäänyt yksineläjäksi ja sitten pitäisi takertua sukulaisten riippakiveksi. Yrittää hakeutua samassa elämäntilanteessa olevien pariin vaikkapa johonkin harrastuksiin liittymällä, Marttoihin jne. Kotoo ei tule kukaan hakemaan.
Suvussani oli joitain leskeksi ja muuten vain yksinäiseksi jääneitä ja he sitten eniten keskenään pitivät yhteyttä kun oli samanlainen elämäntilanne. Perheellisillä oli vähemmän aikaa.
Aina on suomalainen ollut kylmä toiselle. En muista aikaa parempaa ja ikää nyt 61v. Kylässä käytiin enempi. Se ainoa muutos. Nyt känny korvaa ystävän. Sitä vaan tuijotetaan. Raamatun pedonmerkki? Lopunajat?
Vierailija kirjoitti:
Miksi on jäänyt yksineläjäksi ja sitten pitäisi takertua sukulaisten riippakiveksi. Yrittää hakeutua samassa elämäntilanteessa olevien pariin vaikkapa johonkin harrastuksiin liittymällä, Marttoihin jne. Kotoo ei tule kukaan hakemaan.
Suvussani oli joitain leskeksi ja muuten vain yksinäiseksi jääneitä ja he sitten eniten keskenään pitivät yhteyttä kun oli samanlainen elämäntilanne. Perheellisillä oli vähemmän aikaa.
Sukulaisten riippakiveksi? Haloo, voihan ihmiset joskus soittaa toisilleen ja kysyä, mitä kuuluu. Se on inhimillistä. Kaikki räpläävät kyllä kännykkää. Siihen riittää aikaa. Itsekin perhe-elämää seuranneena totean, että monesti on kännykkä kädessä siellä ja kommunikointi on "juntturaa".
Mulle ihan sama. Sitten kun ihmiset jäävät leskeksi tai muuten yksin erossa, niin en aio enää siinä vaiheessa pitää yhteyttä. Hautajaisissa nähdään.
Yhden lähisukulaisen kanssa emme olleet kahteenkymmeneen vuoteen juuri yhteydessä ja sitten yhdellä reissulla yritimme uudestaan tutustua toisiimme, niin oli kuin vieras ihminen vaikka joskus on ollut läheinen. Vuosikin on pitkä aika, että sitä vieraantuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulaisten riippakiveksi? Haloo, voihan ihmiset joskus soittaa toisilleen ja kysyä, mitä kuuluu. Se on inhimillistä. Kaikki räpläävät kyllä kännykkää. Siihen riittää aikaa. Itsekin perhe-elämää seuranneena totean, että monesti on kännykkä kädessä siellä ja kommunikointi on "juntturaa".
Mulle ihan sama. Sitten kun ihmiset jäävät leskeksi tai muuten yksin erossa, niin en aio enää siinä vaiheessa pitää yhteyttä. Hautaj
Miksi odotella muitten yhteydenottoa. Ole itse aktiivinen ja ala soitella kuulumisia. Tekee ruokaa ja kutsuu kylään ilman lahjavaatimuksia niin luulisi jonkun kiinnostuvan kun ruoka on niin kallista nykyään. 😁
Kannattaa hankkia lemmikki. Ne ovat luotettavia, jos kohtelet niitä hyvin. Eivätkä ne juorua seläntakana.
Sinun sukulaisesi eivät ilmeisesti välitä - upeaa, että pidät itseäsi erilaisena.
Normaalit ihmiset välilttävät.
Kannattaa muistaa ettei reaalimaailmassa kukaan välttämättä ole koskaan kenellekään velkaa. On olemassa ihmisryhmä, jolle huomaat itse olevasi aina velkaa teitä sitä tai tätä. Heidät tunnistaa kahdesta seikasta. Ensinnäkin äärimmäinen kunniantunto, eli kaikkea sanomistasi voidaan käyttää ja käytetään sinua vastaan jotta he voivat osoittaa olevana yläpuolellasi. Tunnet olevasi kuulusteltavana tai olosi on kuin miinakentällä tallustamista. Toiseksi, sinulta edellytetään nopeaa vasteaikaa kun heillä on tarvetta. Vastaavasti sinun yhteydenottoihisi suhtaudutaan alentuvasti. Toki on muistettava että sukujen ja pahimmillaan perheiden sisällä on voimakkaitakin jännitteitä. Tietyissä tilanteissa yhteydenpidon pitäminen ehdottomassa minimissä on perusteltua, jolloin ne välit eivät mene lopullisesti. Jos et ole somessa tai käytät sitä vain ammatillisiin tarkoituksiin, eli rajaat voimakkaasti some-profiiliasi, on nykyisin todennäköistä että olet senkin puolesta pihalla kuin lumiukko heinähelteillä suvun tapahtumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun meidän hallituksessa on sellaisia ihmisiä joiden päämäärä on aiheuttaa toisille hallaa, niin miksi itsekkään pitäisi enää asioista välittää? Ei voisi enää vähempää kiinnostaa tämän maan eteen tehdä mitään hyvää. Laitan paskan kunnolla kiertämään. Riikalta olen oppinut että empatia ei ole hyve ja toisille saa ilkkua ja naureskella.
NIin mutta kato kun maailman onnellisimmin maa, vai miten se meni.