Mihin olet oikeastaan tarvinnut lääkäriä elämäsi aikana - fyysinen vaiva? Ikä? (Siis lääkäriä - psykiatreja ei lasketa lääkäreiksi.)
Mihin olet oikeastaan tarvinnut lääkäriä elämäsi aikana - fyysinen vaiva? Ikä? (Siis lääkäriä - psykiatreja ei lasketa lääkäreiksi.)
Kommentit (24)
Kahden kohdun ulkoisen raskauden leikkaukseen ja hoitoon. Struuman poistoon ja äänihuuli-implantin asennukseen. Synnytyksissä olen tarvinnut lääkäriä esimerkiksi selkäydinpuudutusten antamiseen, lisäksi yhdessä synnytyksessä vaaratilanne, jossa lääkäri hälytettiin apuun.
olen myös sairastanut rintasyövän. Sillä reissulla tarvittiin useampiakin erityisalan lääkäreitä. Sitten vielä jalkaa on magneettikuvattu ja ortopedi tutkinut ja antanut hoitoarvion toimenpiteestä.
Nämä tuli omalta kohdalta mieleen. Jos laajennat kysymystä lähipiiriä koskevaksi, niin lasten kanssa on kyllä tarvittu useampaan kertaan lääkäriä. Minulla on myös iäkkäät vanhemmat, joilla myös sairauksia. Lääkäriä on tarvittu mm. ihosairauksien, muistisairauksien ja urheiluvammojen hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Kahden kohdun ulkoisen raskauden leikkaukseen ja hoitoon. Struuman poistoon ja äänihuuli-implantin asennukseen. Synnytyksissä olen tarvinnut lääkäriä esimerkiksi selkäydinpuudutusten antamiseen, lisäksi yhdessä synnytyksessä vaaratilanne, jossa lääkäri hälytettiin apuun.
olen myös sairastanut rintasyövän. Sillä reissulla tarvittiin useampiakin erityisalan lääkäreitä. Sitten vielä jalkaa on magneettikuvattu ja ortopedi tutkinut ja antanut hoitoarvion toimenpiteestä.
Nämä tuli omalta kohdalta mieleen. Jos laajennat kysymystä lähipiiriä koskevaksi, niin lasten kanssa on kyllä tarvittu useampaan kertaan lääkäriä. Minulla on myös iäkkäät vanhemmat, joilla myös sairauksia. Lääkäriä on tarvittu mm. ihosairauksien, muistisairauksien ja urheiluvammojen hoidossa.
Olen 42-vuotias nainen.
Psykiatreillakin on lääkärin pohjakoulutus.
Polvileikkaus, nielurisojen poisto, kohdun- ja munasarjojen poistoleikkaus.
Lukuisat antibiootti- ja muut lääkekuurit, joita saa vain lääkärin kirjoittamalla reseptillä
Astma. Diagnoosin tosin sain vuoden kuluttua ensioireista. Kuulemma hengitin vain liikaa ja olisi pitänyt puhallella paperipussiin. Mistähän niitä paperipusseja edes saa? Paperikassi on ehkä turhan iso mukana kuljetettavaksi.
Rintasyöpä. Löytyi esivaiheessa enkä tarvinnut sytostaatteja. Mutta useampi lääkäri kuului hoitotiimiin ja seurantaa oli pitkään. Nyt on mennyt tarpeeksi aikaa ja pidetään terveenä.
N63
Antibioottikuuri olikohan streptokokki A:han vai B:hen, kynsisienen häätö, solisluun murtuma, nilkan nivelsiteen poikkimeno
Vierailija kirjoitti:
Antibioottikuuri olikohan streptokokki A:han vai B:hen, kynsisienen häätö, solisluun murtuma, nilkan nivelsiteen poikkimeno
N27
Tarvitsin lääkärin lähetteen rintojenpienennysleikkaukseen.
Viimesen vuoden aikana oon kyllä ravannut lääkärissä ja tutkimuksissa ihan riittämiin. Toki vieläkin jatkuu mutta onneksi syy oireisiin löyty ja pääsin lopulta läppäleikkaukseen.
Joidenkin pidempien kuin muutaman päivän flunssien takia on tullut käytyä lääkärissä.
Ikää 36v.
Munuaistulehdus, auto-onnettomuus ja sen jälkiseuraukset (just löytyi halkeama päästä).
Mutta oikeastaan aika vähän. Yli 60 mittarissa kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Psykiatri on lääkäri, psykologi ei ole.
Lääkäriä olen tarvinnut esim aivotärähdyksen takia lapsena, sitten polvi murtuman hoitoon.
Ala-asteella loukkasin nilkkani. Yläasteella limapussin tulehdus. Amiksessa korvatulehdus ja joku kurkkujuttu. Nuorena aikuisena töissä burn out ja siitä johtuneet fyysiset oireet. Sen jälkeen ihottuma ja lomamatkalla ensimmäistä kertaa elämässä huuliherpes. Nuo nyt tuli ensimmäisinä mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Psykiatri on psykiatriaan erikoistunut lääkäri.
Vaikka mihin. Silmälääkäriä olen tarvinnut useamman kerran, raskausaikana ja synnytyksen yhteydessä, monta kertaa elämän aikana reseptien kirjoittamiseen ja labralähetteiden tekemiseen, kirurgiseen toimenpieeseen, varmaan moneen muuhunkin mikä ei nyt tule mieleen. Mutta miten niin psykiatreja ei lasketa? Psykiatri on psykiatrian erikoislääkäri, eli lääkäri ihan siinä miissä jonkin muunkin erikoisalan lääkäri. Miksi juuri psykiatrit jätit kysymyksesi ulkopuolelle?
Seksiin pari kertaa viikossa.
Joku vanhakantainen sanoisi että se kuuluu avioliittoon
M41
Kurkunpääntulehdus,keuhkokuume, kahden selän kasvaimen poisto.
Hätä sektion teki lääkäri, siihen ei hoitaja pysty, mukana oli myös anestesialääkäri. Hammaslääkäriäkin olen tarvinnut. Usein on röntgen lääkäri kuvat katsonut. Ohutneula näytteen otti lääkäri, samoin paksuneula näytteen. Ikää 52
Vierailija kirjoitti:
Astma. Diagnoosin tosin sain vuoden kuluttua ensioireista. Kuulemma hengitin vain liikaa ja olisi pitänyt puhallella paperipussiin. Mistähän niitä paperipusseja edes saa? Paperikassi on ehkä turhan iso mukana kuljetettavaksi.
Rintasyöpä. Löytyi esivaiheessa enkä tarvinnut sytostaatteja. Mutta useampi lääkäri kuului hoitotiimiin ja seurantaa oli pitkään. Nyt on mennyt tarpeeksi aikaa ja pidetään terveenä.
N63
Jos on varustettu noin yksinkertaisella järjenjuoksulla, tarvitsee kyllä muutakin tukea kuin lääkärin.
T. Paperipussikauppias
Ala-asteella kaksi kertaa, häntäluun murtuma ja leukaluun murtuma. Aikuisena raskaana lomalla kun sain vatsataudin, ja kai kun olen rhesus negatiivinen niin jonkinlainen lääkärin konsultaatio jne on ollut synnytyksien yhteydessä. Varpaiden murtuma, keuhkoissa oli joku sitkeä pöpö ja nyt viimeisimpänä ja eniten aikaavievänä erilaiset ongelmat alaselässä.