Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

syyssisters 04 uuteen viikkoon, se on maanantai!

29.01.2007 |

Aloitan pinon, olkaat hyvät!!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatu

Vierailija
22/26 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin vielä toivottaa :)

Käsityökyvyttömyydestä muuten...Minun äitini on oikein kätevä käsityöihminen. On käynyt nuoruudessaan pukuompelijakoulun ja hurautteli surautteli koko lapsuusikäni vaatteet koko perheelle. Elävästi ovat mieleeni jääneet mm. identtiset kukkahamoset 6v. nuoremman siskoni kanssa sekä viininpunainen asukokonaisuus (housut, pusero, ulkotakki, pipo, hanskat ja kaulaliina: ihan kaikki viininpunaista). Kun joskus yritin jotain ommella, oli äiti olan takana kurkistelemassa ja auttamassa. Aina hän osasi tehdä asian paremmin, nopeammin ja huolellisemmin.. Hmmm.. minusta tulikin sitten käsityörajoitteinen :)

Öitä!

SaaMari

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saamuskalle: Voisin allekirjoittaa tuon ompelu tekstisi ilman mitään muutoksia, tai siis allekirjoitan. Äiti purki kaikki koulu käsityötkin ja ompeli itse uusiksi :)

Vierailija
24/26 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..paitsi että minulla ei ollut viininpunaista asukokonaisuutta ja samanlaiset kukkahameet oli 3-vuotta nuoreman siskon kanssa....

Vierailija
25/26 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin juuri siskoni polttarikansio-talkoista. Kivaa oli :) Saimme aikaan mukavan kansion ja hulppeita kuvia sekä niihin liittyviä tekstejä. Siskoni varmaan tykkää, toivon niin. No, kun minä tulin, lähti mieheni treenaamaan. Todella hullua mutta heillä on salivuoro klo. 22-23.30.

Tyttö ollut tänään vielä kotona vaikka kuumetta ei enää ole ollut. Halusin pitää kuitenkin kotona, koska eikös se yksi kuumeton päivä olekin hyväksi. Katsotaan aamulla lähteekö päiväkotiin, kyllä varmaan. Minä kyllä ihan mielelläni olin tämän päivän kotona :)

Minä olen kyllä tosi kateellinen kaikille teille joilla on kädentaitoja, ihan millaisia vain! Mä olen aivan kädetön tässä asiassa. Olen täysin valmiiden vaatteiden varassa (tai niiden ystävien/sukulaisten varassa jotka osaavat ommella, kutoa, tms.) Olen aina inhonnut käsitöitä enkä todellakaan ole koskaan ollut " kodinhengetär" tässä mielessä. Niitä hiivatin sukkiakaan en koskaan saanut valmiiksi kuin toisen, jotka jouduimme yläasteella aikoinaan kutomaan. Kyllä varmaan tämän taidon jotenkin oppisi, jos jaksaisi/viitsisi mutta tunnustan suoraan olevani siinä suhteessa laiska ja kärsimätön. Ja jään vaan kadehtimaan oikeasti niitä joilla tämä upea taito käsissään on!

Yniksen huonekalukyselyyn jotakin. Minäkin mietin että siihen kohtaan voisi sopia joku senkkityyppinen ratkaisu. Vaalea? Tai vaihtoehtona tumma puu? Kun meillä seuraavan kerran uusitaan sistus oikein kunnolla (siis silloin kun kukaan ei enää pissaa/piirrä tai muuten vain sotke), minäkin aion panostaa laatuun joka valitettavasti maksaa. Vepsäläinen on hyvä paikka! Me olemme ostaneet sieltä parisängyn ja ruokailupöydän. Tytön huoneen sisustus taas on suoraan Ikealta. Ja muu sieltä täältä; Suomi-soffaa löytyy täältäkin ja AskoIskua.

Aavikselle lähetän lämpimiä ajatuksia!

Öttikselle onnea!

Tavaroiden keräämisestä voisin vain todeta, että minä säilön aika vähän. Ahdistun liiasta tavaramäärästä. Ja ne tavarat jotka talletan, voivat jonkun mielestä olla kummallisia mutta niillä on mulle tai meille jotakin muuta arvoa kuin raha. Niinkuin aika monelle muullekin täällä, mitä olen lukenut. TP:n housuesimerkki oli aika osuva, sellainen logiikka minullakin on :)

Haalareista sen verran että meillä on nyt Reimatecit (92 cm ja kasvunvaraaa on, Reimat ovat kai aika reiluja) ja niihin olen ollut ihan tyytyväinen. Tykkäsin tämä vuoden väristä; ruskea/vaal.punainen. Ihan kestävät ovat meidän tytöllä olleet. Meillä ei niin komeita lukuja tytöllä ole kuin Tean Vennalla :) Edelleen aika kirppuinen on tuo tyttö, varmaan vasta siinä 11-12 kg ja hiukan yli 90 cm. Tosin, on nykyään myös hyvin hyvin nirso syömään. Tänään söi päivällisellä kolme kurkun palaa ... huoh.

Keilin, ehditkö tehdä joku päivä treffit Hakaniemeen, kahville? Torille ei taideta päästä mutta halli on aikas ihana paikka myös. Olisi kiva nähdä!

Hyviä öitä kaikille. Voikaa hyvin!

Alli

Vierailija
26/26 |
29.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öttikselle synttärionnittelut!

Aavikselle jaksuja. Kylläpä Motti viihtyy tosi hyvin autossa.

Haalareista sen verran, että Pekalla on yhä käytössä 86cm esikoiselle aikanaan ostettu Lassien haalari. Toisena mikälie 92cm. Muutoin meillä on aika paljon noita punainen yläosa -t.sin alaosa -vaatteita, niin menevät sitte neitillekin.

Valokuvausreissu onnistui hyvin. Illalla olin vielä Iikan kanssa kinkereillä. Siinäpä ohjelmaa tälle päivälle. Huomenna pitäsi tulla kaveri lastensa kanssa kylään. Tein ison kattilallisen makkarakeittoa, jos vaikka tällä kertaa maistuis vieraillekin.

Jaksamisia kaikille!

T@hti