TrippTrapp, miten pitkään teillä ollut käytössä?
Hei,
minkä ikäiseksi teidän lapset ovat istuneet Tripp Trapp -tuolissa? Ajatus siitä että tuoli "kasvaa" lapsen mukana kuulostaa kyllä oikein järkevältä ja käytännölliseltä, mutta mietin tässä, että miten pitkään niissä sitten oikeasti tulee istuttua. Kaunis kiitos, jos ehditte kommentoida asiaa!
Basilika
Kommentit (9)
On mukavampi istua tuolilla, jossa saa jalatkin tukevasti tukea vasten, kun aikuisten tuolilla pääsee vaan heiluttelemaan.
5,5-vuotias ja 2-vuotias käyttävät Tripp Trappia. Vanhempi voisi istua jo tavallisessa tuolissakin, mutta Tripp Trapp on kätevä. Luulen, ettemme vielä ihan lähivuosina siitä luovu.
poika alkoi 1 1/2 vuotiaana haluta istua samallaisella tuolilla kuin äiti ja isä, joten jäipäs sitten noin lyhyeen tuo käyttöaika. Hankittiin vielä sitten perään sellainen korotettu tuoli Ikealta, josko olisi siihen sitten suostunut, mutta mieluummin napottaa polvisillaan tavallisella keittiöntuolilla. Nyt hän on jo 2 1/2 vuotias. Jäi kaksi hyvää tuolia käyttämättä. Harmi! Jos olisin tiennyt, en olisi hankkinut kumpaakaan vaan halvan syöttiksen, josta suoraan tavan tuolille istumaan, mut mistäpäs sitä tiesi.
Lapsillahan voi olla noita vaiheita, ettei haluta istua "lasten tuolilla", mutta isompana sille tuolille voi sitten taas olla käyttöä työtuolina.
Eli kun lapsi alkaa enemmän piirtää, kirjoittaa ym. niin tavalliset tuolit voivat olla hankalia. Piirtäminenkin liian matalalta tuolilta on aika mahdotonta. Meillä esikoululainen haluaisi Tripp Trapin työtuolikseen kirjoituspöydän ääreen, mutta joutuu varmaankin tyytymään tavalliseen tuoliin, sillä pienemmillä sisaruksilla 1v ja melkein 4v on myös Tripp Trapit käytössä enkä viitsisi enää kolmatta ostaa. Mutta siis tosiaan käy myös työtuoliksi. On alkuun huomattavasti parempi kuin "normaalit" työtuolit, joissa lapselle liian pitkä istuinosa ja jotka pienimmillä ainakin vain keikkuvat ympäri... :)
Meillä lapsilla tuolit olivat eskari-ikään asti ruokapöydän vieressä ja sen jälkeen siirtyivät koulupöytien ääreen. 12-vuotiaiksi saakka käyttivät tuoleja läksyjä ja muita hommia tehdessään. Olisivat käyttäneet pidempäänkin, mutta perheeseen tuli seuraava tarvitsija ja totesimme halvemmaksi ostaa uudet koululaistuolit isommille ja myimme toisen Trip trapin pois ja toinen meni pikkusisarukselle. Meillä ainakin ollut erittäin järkevät ostokset. Lisäksi tässä välissä monet kavereistamme ja sukulaisistamme ovat lainanneet turvakaaria omiin tuoleihinsa ja he ovat siitä yleensä tuoneet jotakin mukavaa pientä korvausta lainasta.
Meidän perheessä on todettu, et tripp trapp on kaikista paras ostos mikä on jälkikasvulle tehty. ollaan oltu erittäin tyytyväisiä, tuoli on turvallinen ja pitkäaikainen. Meillä tuolin turvallisuutta on kiitetty vähän väliä, kun muksu on päättänyt itse siirtää tuolia (potkaisemalla pöydän reunasta), eipä kaadu. tukevasti pysyy pystyssä kun "minä itse" kausi alkoi ja tenavan oli päästävä itse kiipeämään tuoliinsa.
Istunut siinä puolivuotiaasta asti. Nyt laitetaan sitten turvakaari, kun tulee vauvavieraita. Varmaan siirrämme ensi vuonna koululaistuoliksi.
Erittäin tukeva, kestävä, pitkäikäinen ja minun mielestäni myös hyvännäköinen tuoli. Kiipeilijälapsemme ei ole saanut sitä koskaan kaatumaan ja se on aina ollut sopivankokoinen lapselle, kun sitä voi sopivaksi säätää.
Voin vain suositella!
... on edelleen päivittäisessä käytössä 4- ja 6-vuotiailla, vaikka normituoleiltakin voisivat syödä pöydän ääressä.