Mitä tehdä, kun molemmat vanhemmat ilmeisesti narsisteja?
Ovat jo vanhoja ja huonokuntoisia, mutta haluavat jatkuvasti tietää asioitamme, jotta voisivat arvostella ja haukkua takanapäin ja jopa edessäpäin.
Itse 'eivät ole ikinä tehneet yhtäkään virhettä' ja jos joskus jostain esim. saamastaan tukkapöllystä tai luunapista mainitsee, tulee kauhea huuto ja loukkaantuminen, että eivät ole sellaista ikinä tehneet ym ym vaikka ovatkin.
On äärimmäisen raskasta, kun vahdataan kokoajan "mikset ole pitkään aikaan soittanut?" "Puhelimessa lukee, ettet ole kolmeen päivään soittanut!"
Ahdistaa välillä tosi paljon, eivät huoli edes ulkopuolista apua esim siivousta, vain meidän apu kelpaa.
Miten tässä pitäisi suhtautua, toisaalta osaavat olla hyvinkin rakastettavia, antavat rahaa ym.
Kommentit (8)
Oleellinen kohta kannaltasi, antavat rahaa. Narsistit ovat äärimmäisen pihejä kitupiikkejä. Narsisti on aina saamapuoella, eikä koskaan luovu rahoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Arvosta vanhempiasi
Ohi meni, että vihelsi.
Niin arvostankin, mutta vaikea elää, kun pitää varoa kaikkia sanomisiaan ym.
Vierailija kirjoitti:
Oleellinen kohta kannaltasi, antavat rahaa. Narsistit ovat äärimmäisen pihejä kitupiikkejä. Narsisti on aina saamapuoella, eikä koskaan luovu rahoistaan.
Ei näin ole aina. Joskus rahoilla voidaan yrittää 'ostaa' ihminen, jolloin saadaan hänet ikäänkuin kiitollisuuden velkaan, jos ymmärrät.
Ei nuo varmaan enää kauaa elä. Eli kestä.
Sanoiko joku joskus, että vanhempiaan ei voi valita...
Minä olin narsistin lapsi
lähes narsisti siis itsekin
Parempi vaan pysyä kaukana narsisteista
Arvosta vanhempiasi