Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätin tarjouspyynnön muuttofirmalle. Muutto Helsingistä n. 220 km päähän maksaisi

Vierailija
05.06.2024 |

1120€. Ja listasin muutettavat tavarat (kysyttiin lomakkeessa), kalusteita ei ole kovin paljoa. Keittiön pöytä ja tuolit, pyykinpesukone ja tiskikone lähtevät roskiin. Muutettavaksi jää lapsen sänky, parisänky, tietokonepöytä ja muuten irtaimistoa lähinnä. Miten voi olla noin kallista!?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttomies ja on oma auto. 220 km niin hinta olisi noin 500 euroa minulla jos sinulla on omat kantajat.

Vierailija
42/67 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni noin kauaksi olet saanut todella hyvän tarjouksen. Muutatin huhtikuussa kaksion tavarat 12km päähän Oulun sisällä.

Auto, kuljettaja + 2 miestä päivässä mukana. Ja 50 muuttolaatikkoa toimitettiin 2 vkoa ennen kotiin ja haettiin 1 vko jälkeen uudesta kodistani.

En kantanut mitään, kaikki oli heille valmiiksi irroteltu eikä mikään sen tyylinen tai asentelu, kiinnittely kuulunut soppariin.

Kaikki toimi kuin unelma, ystävällisiä ja huomaavaisia muuttomiehiä ja hinta oli 800e. Yritys oli Niemi.

En jaksanut kilpailuttaa, koska Niemi on niin luotettavassa maineessa, eikä syyttä. Ja se, että kaikki sovittu varmasti tapahtuu ajallaan, huolellisesti ja asiallisesti on minulle tärkeämpää oman kotini muutossa kuin ehkä pieni säästö sisältäen epävarmuutta sitten kaikesta.

Minulla ei ole aikaa siihen, että muuttajat eivät tulekaan tai kärsivällisyyttäsiihen, että tavaroita käsitellään miten sattuu. Olen hyvin tyytyväinen ja kiitollinen Niemelle ja voin suositella lämpimästi. En ole rikas mutta tajuan, että kaikki maksaa, myös yrittäjälle. Myös laatu maksaa aina.

On toki mahdollisuus tehdä kaikki työ itse, mutta kokemuksesta tiedän, että jo sen oman muuttoporukan syöttäminen ja juottaminen maksaa pari satasta helposti. Nyt oma aikani vapautui täysin muuttosiivoukseen, joku ulkoistaa senkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten köyhillä on varaa muuttaa? Hui mikä hinta. Joillakin ei ole omaisia tai ystäviä myöskään.

Vierailija
44/67 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut firmaa hoitamaan muuttoa. Vuokraan itse pakun ja pakkaan itse ja kannan oman perheeni kanssa. Mitään ei ole koskaan rikkoutunut ja hintaa tulee pari, kolmesataa.

Vierailija
45/67 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta enemmän tässä on pointtina se että yrittäminen on kallista, firmalla hirveät kulut kaikesta ja tavan tallaajalle yli tonni muutosta on kohtuuttoman suuri raha. AP

Älyttömämpi käytäntö on se että luvataan että 800 on muutto ja jälkeenpäin tulee joku 1500 lasku ja väitetään että tuli lisäkuluja. Mistä ihmeestä se köyhä taikoo yhtäkkiä 700 lisää ekstrakuluihin, tai lakimiehen avustamaan tuollaisten vaatimusten kanssa.

Ehkä on helpompaa vaan asioida noiden isojen ja vakiintuneiden firmojen kanssa eikä kaikenmaailman hikipajojen joilla on ihmeellisiä käytäntöjä. 

Vierailija
46/67 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava maksoi muutaman sadan kilometrin muuttomatkasta n.1500e. Lähinnä vaatteita ja muutamia huonekaluja.

Itse olisin kyllä vuokrannut vaikka kuomullisen peräkärryn ja kuskannut sillä. Olisi mahtunut hyvin tuo määrä sellaiseen. Taitaa maksaa noin 50e/ pvä monessa paikassa tuollaisen vuokra.

Mutta kukin tavallaan tietysti.

Vierailija
47/67 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy romut pois, niin ei tule muuttokuluja.

Vierailija
48/67 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai kannattaa jopa antaa rojut pois 

Vierailija
49/67 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni noin kauaksi olet saanut todella hyvän tarjouksen. Muutatin huhtikuussa kaksion tavarat 12km päähän Oulun sisällä.

Auto, kuljettaja + 2 miestä päivässä mukana. Ja 50 muuttolaatikkoa toimitettiin 2 vkoa ennen kotiin ja haettiin 1 vko jälkeen uudesta kodistani.

En kantanut mitään, kaikki oli heille valmiiksi irroteltu eikä mikään sen tyylinen tai asentelu, kiinnittely kuulunut soppariin.

Kaikki toimi kuin unelma, ystävällisiä ja huomaavaisia muuttomiehiä ja hinta oli 800e. Yritys oli Niemi.

En jaksanut kilpailuttaa, koska Niemi on niin luotettavassa maineessa, eikä syyttä. Ja se, että kaikki sovittu varmasti tapahtuu ajallaan, huolellisesti ja asiallisesti on minulle tärkeämpää oman kotini muutossa kuin ehkä pieni säästö sisältäen epävarmuutta sitten kaikesta.

Minulla ei ole aikaa siihen, että muuttajat eivät tulekaan tai kärsivällisyyttäsiihen, että tavaroita käsitellään miten sat

Niemi nyt on kaikista kallein vaihtoehto, eikä välttämättä yhtään sen parempi. Mutta mikäs siinä jos on varaa maksaa ylimääräistä.

Vierailija
50/67 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai kannattaa jopa antaa rojut pois 

Etenkin, jos ovat roskiskamaa. 

Vierailija
51/67 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutettavaksi jää lapsen sänky, parisänky, tietokonepöytä ja muuten irtaimistoa lähinnä

Vuokraa kuomukärry ja aja 2 x edestakas saman pv aikana, niin säästät.

Vierailija
52/67 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin juuri 200 km matka omin voimin.

Ison, 20 m3 pakettiauton vuokra 1 vrk: 190 e

Dieselit edestakas (koska palautus samaan paikkaan): 100 e

Muuttolaatikot 30 kpl: 60 e

Muuttoapulaisten ruuat ja juomat: 80 e

Aikaa meni koko hommaan noin 10 h. Että kyllähän tuon palveluna kuuluukin maksaa.

Vierailija
53/67 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräkärryjä saa vuokrattua päiväksi parilla kympillä. Jos on kavereita kantamaan tavarat kärryyn, niin ei kovin kalliiksi tule. On opiskelijalapsia autettu muutossa.

Vierailija
54/67 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joos kela pakottaa muuttamaan halvempaan, varmaan kela myös korvaa?

Eihän Kela nyt pakota ketään muuttamaan halvempaan asuntoon. Ostaa vaan mieleisensä kodin. Mikä siinä on niin vaikeaa? Jokainenhan on itse

valinnut varallisuutensa ja palkan määrän.

Vierailija
55/67 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

160km muutosta maksoin itse aika tasan tonnin. Ihan reilu hinta. Siinä oli kuitenkin kokonainen työpäivä kahdelle ukolle, lisäksi polttoainekulut yms. ja paljon sivukuluja joita siitä vielä menee ennen kuin työmiehet palkkansa käteen saavat. 

Halvemmallakin olisi kyllä saanut, mutta halusin stressivapaan muuton ja valitsin luotettavan firman. Joskus valitsin halvimman ja sitä saikin sitten soitella missä menivät kun ei ukkoja näkynyt vielä tunti sovitun ajan jälkeenkään. No, tulivat lopulta sitten kuitenkin, mutta alkoi se vähän jo kuumotella kun avainten palautus oli seuraavana päivänä ja en olisi huonekaluja saanut mitenkään itse kuskattua :D

Vierailija
56/67 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä muutin Helsingin sisällä yksin ja hinta-arvio oli 800 euroa. Toteutunut muutto oli 1200 euroa. Täyttä kusetusta. 

Se yksi putiikkihan vaati maksun etukäteen eikä edes tullut paikalle.

Vierailija
57/67 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoushinnat ovat pelkkiä tarjouksia. Muistaakseni sen saa ylittää 20% jos on selkeitä todisteita siitä, että rahaa on mennyt enemmän. Näkemättä työmaata ennakkoon voi olla vaikeaa määritellä oikeita kustannuksia, kun muutama laatikko lisääntyykin pariksi kymmeneksi tarjouspyynnön jälkeen.

Vierailija
58/67 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen muuttomaailma.fi. saat tarjoukset monelta firmalta.

Vierailija
59/67 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kilpailuttaa se muutto. Oma muuttoni pari kuukautta sitten maksoi n.350€ (kaksion kalusteet ja tavarat, 2 muuttomiestä ja kuorma-auto, matka n.18 km, pääkaupunkiseutu). Kilpailutin muuton muuttomaaiöman sivuilla, tarjouksia tuli valtavasti ja hinnat oli 230-800€ väliltä. 

Muuttomaailma.fi suosittelen minäkin, siellä voi kilpailuttaa eri firmojen tarjoukset.  Vapaus valita, minkä otat. Minä otin halvimman, mikä toimi todella hyvin!  

Vierailija
60/67 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

220km x 2, pitää takaskin ajella.

Yleensä 2 henkilöä, kuluineen 30€/h henkilö.

220km x 2, keskinopeus 70km/h = noin 6 tuntia, 6 x 30 x 2 = 360€ palkkoihin.

Pakkaaminen ja purku, molemmat noin 2 tuntia = 240€ palkkoihin.

Auton kulut ei aavistustakaan, vakuutukset, toimisto, verot jne.

Voittoakin pitäisi saada...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi