Perintörahojen käyttäminen
Olemme olleet naimisissa yli 25 vuotta ja meillä on kolme aikuista lasta. Vanhempamme ovat iäkkäitä ja puolison kanssa tuli puheeksi perintörahojen käyttäminen. Mitä mieltä olette, sovitaanko perintörahojen käytöstä yhdessä avioparina vai saako perinnönsaaja päättää niiden käytöstä yksin?
Kommentit (7)
Minä en tule saamaan perintöä, mieheni noin parisataatuhatta euroa. Hän saa tehdä niillä mitä haluaa. On kyllä järkevä rahankäyttäjä ja varmaan sijoittaa ne.
Haista aloituksesta lokin jo kilometrin päästä.
Yleensä vanhemmat kirjoittavat testamentiin. Avio-tai avopuolisolla ei ole avioikeutta tähän perintöön,ei sen sijaan tulleeseen omaisuuteen eikä sen tuottoon.
Kukapa haluaisi, että avioeron sattuessa se huorahtava puoliso veis sun omaisuudesta vaikk parisataatuhatta.
Saaja tietenkin päättää. Minä käytin rahaa juhlimiseen. Kävin myös tahitilla ja juhlin sielläkin. Aika railakas oli kesä kun juhlin kunnolla ja rahaa meni.
Minä sain isältäni perintöä ja minä päätän miten perinnön käytän. Perintö tuli minun omalle tililleni johon miehelläni ei ole mitään oikeuksia. Meille tämä oli itsestään selvää kun testamentissakin oli suljettu pois avio-oikeus.
Mielestäni perinnönsaaja päättää itse, mitä rahoilla tekee.