Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin aamulla verikokeessa ja meinasin sen jälkeen käydä kahvilassa aamukahvilla

Vierailija
05.06.2024 |

Tajusin ettei mulla sellaiseen ole enää varaa. 

Työtön

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari euroa, luulisi työttömällä olevan varaa jos ei ole kerennyt rahojaan ryyppäämään.

Täällä maksaa vähän enemmän. Ja olisi ollut kiva jotain syödäkin kun oli paastoverinäyte.

Ap

R-kioskista Pieni kahvi  2,20€, Norm. kahvi 2,60€.

Vierailija
22/38 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minä työssäkäyvä käyn paastoa edellyttävässä verikokeessa, otan kotoa mukaan banaanin, omenan tms. verikoneen jälkeen syötäväksi enkä edes vilkaise kohti kahvilaa. Ei ihme, että työttömille ei mikään rahamäärä riitä, kun elellään kuin tosirikkaat päivästä toiseen.

Minä tienasin ihan hyvin kun olin vielä töissä. Siksi kävin myös kahviloissa toisinaan. 

Ap

Sitten sulla on paljon säästöjä.

No ei valitettavasti. Rahat ovat menneet asuntoon, mutta onneksi ehdin juuri ja juuri saada asuntolainan maksettua. En ole vielä valmis luopumaan kodistani. Toivon pääseväni töihin vielä.

Ap 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minä työssäkäyvä käyn paastoa edellyttävässä verikokeessa, otan kotoa mukaan banaanin, omenan tms. verikoneen jälkeen syötäväksi enkä edes vilkaise kohti kahvilaa. Ei ihme, että työttömille ei mikään rahamäärä riitä, kun elellään kuin tosirikkaat päivästä toiseen.

Minä tienasin ihan hyvin kun olin vielä töissä. Siksi kävin myös kahviloissa toisinaan. 

Ap

No ei valitettavasti. Rahat ovat menneet asuntoon, mutta onneksi ehdin juuri ja juuri saada asuntolainan maksettua. En ole vielä valmis luopumaan kodistani. Toivon pääseväni töihin vielä.

Ap 

Ainahan sitä kaikki luulee pääsevänsä töihin mutta harva pääsee.

Vierailija
24/38 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap 

Ainahan sitä kaikki luulee p

No on kyllä tuo työllistyminen hämmentävän vaikeaa tällä hetkellä. Ja hyvin ymmärrän että tilanteeni menee koko ajan vain heikommaksi, kun työttömyys pitkittyy.

Ap

Vierailija
25/38 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti sinusta on ok, että vain tosirikkailla on mahdollisuus käydä kahvilla kahvilassa?

Vierailija
26/38 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa harmillista , että ettet voi käydä edes kahvilla , jospa yrittäisit laittaa säästöön jostakin aina pahan päivän varalle rahaa , itselläni on Sähköinen säästölipas , eli jos maksan kassalla pankkikortilla siitä menee , joka kerta 2€ säästöön ja pankki maksaa

muistaakseni ne kertyneet 2€ :  säästö lippaaseen , sieltä voi tarvittaessa siirtää rahaa  Käyttö tilille saa mutee säädettyä sen säästötavoitteen suuremmaksi kun mutta minulla loppu kärsivällisyys tavoittaa , 50€ joten pudotin sen 2€ ja äkemkn on kertynyt sinne Säästlippaseen rahaa.

On olemassa myös kalliita tilejä kuten Kasvu tuotto tiili, jolla ei saa käydä kun kolme kertaa vuodessa jos sen ylittää joutuu maksamaan 10€ pankkimaksua.

Ja Mäöräaikastilin saa tehtyä vaikka vuodeksi.

Niin tuo Sähköinen säästölipas on Aikuisillekin hyvä säästöjuttu.

💰💸 .Myös Kallis kasvutuotto tili hillitsee ostoja .

Vierailija
27/38 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilan sijaan itse suosin ruokakauppaa. Pääsee halvemmilla kuluilla. Toimii myös jäätelön suhteen, jos haluaa herkutella hellepäivänä.

Vierailija
28/38 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kyllä taannuttu kehitysmaaksi. Vain "tosirikkailla" on varaa käydä kahvilassa.

Vierailija
29/38 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli idea.

Pop up -kahvila pystyyn. Edullista kahvia ja pikkupurtavaa. Itse saa työpaikan ja monille iloa!

Vierailija
30/38 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahviloita on tosi erilaisia. Tälläkin paikkakunnalla on sellainen kahvila, jossa kaksi ihmistä juo kahvit ja syö pikkupurtavaa yhteensä n 7-8 euroa. Sitten on sellaisia kahviloita, joissa maksaa useamman kymmenen euroa.

Vierailija
31/38 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eikö koskaan tunnu epäreilulta, että sinut leimataan automaattisesti laiskaksi, tyhmäksi, juopoksi jne. Kuka tahansa voi päätyä työttömäksi näin huteran työllisyyden aikana, mutta silti työssäkäyvät käyttävät sinua tunteakseen ylemmyyttä.

Ap 

Vierailija
32/38 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No ei valitettavasti. Rahat ovat menneet asuntoon, mutta onneksi ehdin juuri ja juuri saada asuntolainan maksettua. En ole vielä valmis luopumaan kodistani. ToivoEikö koskaan tunnu epäreilulta, että sinut leimataan automaattisesti laiskaksi, tyhmäksi, juopoksi jne. Kuka tahansa voi päätyä työttömäksi näin huteran työllisyyden aikana, mutta silti työssäkäyvät käyttävät sinua tunteakseen ylemmyyttä.

Olen kyllä asiaa ihmetellyt useamman kerran. Etenkin tällä palstalla tuntuu monella olevan ajatus että työtön on aina (ollut) työtön ja työssäkäyvä ei voi jäädä työttömäksi. Ikään kuin kyseessä olisi jokin pysyvä ominaisuus eikä elämäntilanne. Alentuvat ja holhoavat neuvot myös ihmetyttää. En minä elämänhallintaani ole menettänyt, olen vain menettänyt työpaikkani.

Ap

Vierailija
33/38 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, ap. Palstalla kirjoittelu on muuttunut pääosin löysäksi heittelyksi. Useille mollaaminen ja alatyyliset heitot näyttävät olevan pääasia, ihan sama, mistä on kyse. Kahvittelu kuuluu kaikille, ja on persiistä, miten kallista siitä on tullut. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti verikoetulokset ovat hyvät!

Vierailija
34/38 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, ap. Palstalla kirjoittelu on muuttunut pääosin löysäksi heittelyksi. Useille mollaaminen ja alatyyliset heitot näyttävät olevan pääasia, ihan sama, mistä on kyse. Kahvittelu kuuluu kaikille, ja on persiistä, miten kallista siitä on tullut. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti verikoetulokset ovat hyvät!

Kiitos, kaikkea hyvää myös sinulle! Luottamus ihmisiin meinaa välillä rapautua kun viettää aikaa tällaisilla palstoilla, mutta on ihana huomata että hyväntahtoisiakin yksilöitä on vielä olemassa

Ap

Vierailija
35/38 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko Hesoissa maksaa kuppi kahvia kun tuoppikin on joku 10e:n luokkaa?

Sen verran ettei ylilautalaisella ole varaa. 

Vierailija
36/38 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Silloinhan sinulla on hyvä  ansiosidonnainen tuki ja säästössä sen verran, että omaisuuden tuotto on yli 500 e/kk. MIkä hätä ihmisellä on, jos on ennakoinut edes vähän töissäollessaan.

Tuohan on sen verran iso tuotto ettei kyllä läheskään kaikkien työssäkäyvien säästöt sitä tuota. Oikeastaan todella harvinaista. No juu, sinä et nyt tietysti työelämästä taida tietää mitää.  

Vierailija
37/38 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure. Minä oon työssäkäyvä ihminen, mutta ei mullakaan ole varaa kahviloihin. Korot ja muut elämisen kustannukset on nousseet niin paljon. Eikä kyllä kiinnostakaan maksaa 3-4 euroa tavallisesta kahvikupillisesta. Tuolla hintaa saa tarjouksesta jo koko kahvipaketin.

Vierailija
38/38 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haista raakkuja pitkä pska! Ilkeä akka olet. Ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän