Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksityinen vai julkinen hammashuolto

Vierailija
04.06.2024 |

Kumpi parempi?

Julkisella puolella iso miinus on jono. Aikoja ei saa muutakuin monen kuukauden päähän. Lisäksi hammaslääkäri on aina eri.

Yksityisellä puolella kirpaisee hinta ja mistä löytää varmasti hyvän?

Itellä tilanne se että olen todella hammaslääkäri kammoinen, en ole mennyt sinne kun on oikeesti ollut pakko, särkypäivystyksen kautta. 

Nyt haluaisin laittaa suuni kuntoon ennenkö menetän hampaani. Askel on iso mitä olen ottamassa siksi toivoisinkin, että löytyisi joku jonne uskaltaa mennä. 

Yksi hammas on jo poistettu, tiedän että yksi poisto on ainakin vielä edessä. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallinen repii hampaat pois, jos on vähänkin isompi remontti tulossa. Niillä merkitsee vain tulos ja ulos. Suuret käyntimäärät. Yksityinen pelastaa hampaat aina.

Vierailija
2/4 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras on se, jolla tulee käytyä. Itse valitsin yksityisen siksi, että sieltä kutsutaan kymmenen kuukauden välein hammaskiven poistoon. Julkisella ei pääsisi tuolla syklillä edes jonoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisellakin voi pyytää pelkopotilaisiin erikoistuneen hammaslääkärin. Lisäksi esilääkitys on mahdollista ja anestesiassakin voidaan hampaat hoitaa.

Jonot saattavat toki pitkiä yksityiseen verrattuna. Omalla paikkakunnallani sain ajan parin kuukauden päähän ja se oli sellainen yhdeltä istumalta hoidetaan kaikki -käynti. Tarkastus, hammaskiven poisto, yksi paikkaus ja viisurin poisto yhteentä n. 150 e ja aikaa meni n. tunti. Ei valittamista

Vierailija
4/4 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen harha että yksityinen ois parempi , nopeemmin sinne pääsee toki(yleensä). 

Yksityisellä pitää saada laskua tehtyä, joskus vähä kyseenalaisilla tavoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän