Olen outo... Tunnen mustasukkaisuutta kaikista muista kuin miehestäni
En tunne lainkaan mustasukkaisuutta kun mieheni juttelee muiden naisten kanssa mutta jos olen tutustunut johonkin naiseen tai mieheen (olen bi-seksuaali) tunnen pistävää mustasukkaisuutta siitä. Onko normaalia? En ole edes erityisen ihastunut ihmiseen mutta silti olen mustis. Vai onko niin että olen oikeasti ihastunut mutta se mustasukkaisuus tulee jostain alitajunnasta? Voiko ystävästään olla mustasukkainen vaikka ei ole mitään muita tuntemuksia hänestä kuin sydänystävyys. Tällaisia mietintöjä tänään.
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia
No ei varmaan mutta minua ei todellakaan haittaa jos mieheni juttelisi maailman kauneimman naisen kanssa tai että jos vaikka suutelisi tätä (ei hän ole kyllä erityisen hyvä suutelijakaan). Ap
Minusta tuossa on kyse jostain syvemmästä esim joskus menneisyydessä hylkäämisen tunne, ulkopuolisuuden tunne ja/tai trauma jne. En osaa nyt kunnolla selittää, mutta ehkä saat kiinni mitä tarkoitan. Voin siis toki olla täysin väärässä, mutta tämä tuli ensimmäisenä mieleen.
Mun mielestä normaalia tai yleistä ihmisillä. Mustasukkaisuus ei liity seksuaalisuuteen vaan ihan ystävästään voi olla mustasukkainen. Itsestä taas riippuu se onko tuo tunne yli mitoitettu vai ei. Yritä opetella luopumista omista pyyteistäsi. Onhan se vaikeaa mutta luulen että myös palkitsevaa.
Ei ole normaalia