Kannattaako ostaa Elden Ring
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
:) no kokeile. Tosin jos Dark Souls tuntuu ihan liian vaikealta, niin eipä tuo Elden Ring kovinkaan paljon helpompi ole ja pelimekaniikka on käytännössä samanlainen.
Katselin vieressä kun mies pelasi sen läpi, ja kokeilin itsekin. Osa meni ihan ok mutta en jaksaisi kyllä mitään tutoriaalia katsoa koko ajan että en missaa mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:) no kokeile. Tosin jos Dark Souls tuntuu ihan liian vaikealta, niin eipä tuo Elden Ring kovinkaan paljon helpompi ole ja pelimekaniikka on käytännössä samanlainen.
Katselin vieressä kun mies pelasi sen läpi, ja kokeilin itsekin. Osa meni ihan ok mutta en jaksaisi kyllä mitään tutoriaalia katsoa koko ajan että en missaa mitään
Aika sisukasta. Taitaa suurimmalla osalla läpipeluu olla aika paljon enemmän kun sen reilun 40 h mitä studio on tuohon heittänyt. Kyllä mäkin välillä sivusta saatan spectata muiden pelaamista, mutta harvemmin näitä kahta, kun se grindaaminen ja samojen alueiden ja mobien uusimisen uusiminen hyvien kamojen saamiseksi on suht puuduttavaa :)
Kannattaa, mutta odota heinäkuuhun. Sieltä on lisäosa tulossa kesäkuussa ja kyseisellä firmalla on aina tapana että peli ja lisäosa myydään halvemmalla kun ostat ne yhdessä. Lisäosat ovat sen verran hyvää tasoa, että kyseessä on käytännössä pelin jatko-osa(40h pelattavaa)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa, mutta odota heinäkuuhun. Sieltä on lisäosa tulossa kesäkuussa ja kyseisellä firmalla on aina tapana että peli ja lisäosa myydään halvemmalla kun ostat ne yhdessä. Lisäosat ovat sen verran hyvää tasoa, että kyseessä on käytännössä pelin jatko-osa(40h pelattavaa)
No sen takia just ajattelin kun oli jo myynnissä toi mihin kuuluu se dlc myös :) Sen base gamen kai saa heti.
Ei kiinnosta. Tuossa on just yhdistetty pelien huonot puolet minun kannaltani. Eli äärimmäisen puuduttava yksittäisen vaikean taistelun grindaus ja toisaalta alueiden tutkiminen ja tarinat on minimissään kun koko peli on tuota taistelua ja siitä saatujen palkkiovarusteiden ympärillä pyörivää. Ja yhtä taistelua seuraa toinen erilainen, ja sitten kolmas etc. kunnes peli loppuu. Jotkut kait sitten tykkää tuollaisesta, minä kyllästyn jo ideaankin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta. Tuossa on just yhdistetty pelien huonot puolet minun kannaltani. Eli äärimmäisen puuduttava yksittäisen vaikean taistelun grindaus ja toisaalta alueiden tutkiminen ja tarinat on minimissään kun koko peli on tuota taistelua ja siitä saatujen palkkiovarusteiden ympärillä pyörivää. Ja yhtä taistelua seuraa toinen erilainen, ja sitten kolmas etc. kunnes peli loppuu. Jotkut kait sitten tykkää tuollaisesta, minä kyllästyn jo ideaankin.
Joo, en jaksa sitä itsekään. Se exploraus enemmän kiinnostaa vaikka onhan se kiva välillä lätkiä vihollisia turpiin (totta puhuen saan itse yleensä turpiin, ellei ole BG3 kyseessä).
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta muakaan. Tuosta syystä en ole jaksanut dark soulejakaan. Puuduttavan tylsää.
Pelejä saa hyvin tajouksista ja dlc:n odottaminen kannattanee, jos ei tarvitse peliä juuri nyt.
Vierailija kirjoitti:
Pelejä saa hyvin tajouksista ja dlc:n odottaminen kannattanee, jos ei tarvitse peliä juuri nyt.
Jään siis odottamaan. Aloitan uuden Baldur's Gate 3 kampanjan.
Mielestäni Elden Ring on aktiivisena pelaajana melko helppo, vaikka peli vaikeutuukin hieman ihan loppua kohden. Pelissä on yksi hieman vaativampi pääkki, mutta se on pelin tarinan kannalta vapaaehtoinen. Sanoisin, että pelin vaikeustaso on sopiva myös vähemmän aktiivisille pelaajille, mutta peli voi olla joillekin myös liian haastava.
Yleensä ottaen en itse hirveästi pitänyt Elden Ringistä, ja mielestäni esimerkiksi Bloodborne ja Sekiro olivat parempia. Mutta taidan olla tämän suhteen poikkeus, sillä peli on hyvin suosittu.
Yllättävän koukuttava, kun pääsee kunnolla alkuun. Muutama loppupään bossi on kyllä raivostuttavan vaikea.
Elden Ring on loistava peli ja itse en ole grindannut melkein yhtään. alle viisitoista minuuttia, ja olen melkein päässyt DLCn läpi ja peruspelistä puuttuu ainoastaan pääpomo. Git gud ja älä kritisoi pelejä vain sen takia koska et ole hyvä siinä tai se ei kiinnosta sinua kuin muita. Pelin idea on olla pirun haastava ja eeppinen