On paljon ammatteja joissa paiskitaan samaa duunia vuodesta toiseen eikä niissä voi edetä jossain uraputkessa korkeammalle. Suurin osa töist
On paljon ammatteja joissa paiskitaan samaa duunia vuodesta toiseen eikä niissä voi edetä jossain uraputkessa korkeammalle. Suurin osa töistä on tämmöisiä... keksipäs esimerkkejä ammateista jossa kaikki voivat nousta urakehityksessä ja aloja jossa vaan junnataan paikalla vuodesta toiseen! Ihmisille luodaan ja luotu aivan virheellisiä ja epärealistisia mielikuvia koulutuksen avulla saavutettavista töistä ja työelämästä!
Kommentit (4)
Kaikenlaisissa asiantuntijatehtävissä on yleensä mahdollisuus osaamisen ja kokemuksen kasvaessa yletä tai hakea saman firman vaativampia tehtäviä.
Itsellä samassa firmassa työkierto:
suunnittelija->vanhempi suunnittelija-> johtava asiantuntija->tiiminvetäjä->osastopäällikkö.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisissa asiantuntijatehtävissä on yleensä mahdollisuus osaamisen ja kokemuksen kasvaessa yletä tai hakea saman firman vaativampia tehtäviä.
Itsellä samassa firmassa työkierto:
suunnittelija->vanhempi suunnittelija-> johtava asiantuntija->tiiminvetäjä->osastopäällikkö.
Ongelmahan tässä on että ne työt muuttuu oman alan töistä ihmisten johtamiseen.
Muurarina työskennellessäni nousin kokoajan ylemmäksi, kun 14.sta kerrosta muurattiin julkisivua niin ajattelin että kyllä tämä mun uraputkeni korkeudeksi riittää, ei siellä sen enempää tiennannut kuin kellarissa.
Onko siitä jotain haittaa, ettei pääse etenemään?
Pääasia, että hommat saa tehdyksi ja palkka tulee tilipäivänä.
Lähinnä vaan siksi mietin, kun olen tehnyt vuosia asiantuntijatyötä, jossa piti koko ajan kehittyä Ja jossain vaiheessa tuli sitten stoppi, nyt olen siirtymässä suorittavan tason töihin. Tuntuu ihan mahtavalta!
On tietysti paljon ihmisiä, joille eteneminen on tärkeää, sitten vaan hakeutumaan oikealle urapolulle.