Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhlimme häitä mökillä. Onko huoneenlämmössä säilyviä herkkuja?

Vierailija
04.06.2024 |

Olen morsian ja ajattelin yllättää leipomalla herkkuja. Vihkiminen on siis jo viikkoa ennen ja sitten epävirallisesti juhlistamme häitä suvun mökillä. Mutta ongelma on pieni jääkaappi, johon ei mahdu mitään ylimääräistä. Mitä mun kannattaisi leipoa?

Kiitos :)

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pavlova, jonka pohjalle siis marenkia.

munat säilyt huoneenlämmössä, sokeri, marjatkin tovin (kai sä voit pari kylmälaukkua ottaa)

Sulaa hetkessä, jo on esim +30 astetta lämmintä. 

Vierailija
22/25 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivakakut, pulla, marjapiirakat, pikkuleivät, erilaiset voi- tai lehtitaikinaleivonnaiset, wienerit. Kääretorttukin säilyy jonkin aikaa, täytteestä riippuen. Voikreemi säilyy paremmin kuin kermavaahto, mutta se jakaa kovasti mielipiteitä, toiset tykkää ja toiset inhoaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin joku kirjoitti, vanhoja jääkaappeja saa ilmaiseksi, kun käy vain hakemassa. Kylmälaukut, kylmäkallet ja jää auttaa sitten kyllä, jos ei hanki. Suolaiset jutut säilyy aika hyvin, karjalanpiirakat vaikka. 

Tynnyri tai muu iso astia. Siihen paljon jäitä ja juomat. Joko jäädyttää itse vaikka vanhoissa maito- ja mehutölkeissä. Tai sitten käy vaan ostamassa jäitä vaikka 30 kg! Meillä esim. löytyy lähistöltä firma joka myy jääpaloja. 10 kg maksaa 12,50 euroa!

Vierailija
24/25 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa juomat vaikka isoon saaviin tai kylmälaukkuun mihin kaataa jäitä päälle, kuten joku jo mainitsikin, myydään edullisesti isoja säkkejä.

Perinteiset (styroksiset)kylmälaukut eivät paljoa maksa, niihin paljon kylmäkalleja niin säilyy tarjottavat hyvin (jos siis puhutaan päivästä, aamulla laukkuun ja iltaan mennessä syödään, ei mistään "viikosta")

Vinkki: "kylmäkalleja" voi tehdä myös itse, pakastaa esim. (huomaa että vesi laajenee hieman jäätyessään) kylmälaukun pohjan kokoisessa kannellisessa muovirasiassa vettä, ja toinen samanlainen tarjottavien päälle, niin pysyy pidempään viileänä.

Juustot, suolaiset leikkeleet, viinirypäleet, suolakeksit ym. kestävät suht hyvin tarjoulupöydässä.

Huomioi että jos hellettä, ihan vettä/vissyä kuluu PALJON...!

Vierailija
25/25 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkupohjat, purkkikermavaahto, hedelmät, marjat, hillot. Kananmunat, kuivalihat, avokadot, kuivatut sienet, valmiit kastikkeet tetroissa, pastat, tomaattimurskat, iskukuumennetetut kermat, esipaistetut patongit, leivät, ruukkuyrtit ja salaatit, suklaat...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi