Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko menossa nyt kesällä lomamatkalle ulkomaille?

Vierailija
04.06.2024 |

Miten on?

Kommentit (162)

Vierailija
121/162 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kesis alkaa niin lautalla yli ja pari yötä jurmalassa, sitten mietitään jatkoa. Baltian roadtrip ja kesäjuomat tullessa. Muutaman kerran ollut aurinkorannikolla heinäkuussa ja ihan liian kuuma ja ryysis. Talvella taas canariffalle.

Vierailija
122/162 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tosi hyvä uudistus, että jatkossa yrittäjältä katsotaan asumistukea hakiessa kaikki tulot, ei pelkkiä yel-tuloja. 

Ja yrittäjä ei saa omistusasuntoon asumistukea enää tammikuussa.

Kaikki hallituksen 800 miljoonan leikkaukset lähtee yrityksiltä myynneistä ja lisäksi kuolee vuodessa 60000 ihmistä, jotka ei enää kuluta.

Kohta toistuu 1990-luku, kun yrittäjiltä lähti omaisuus. 

Asumistukeen tulee myös varallisuus raja. 

Kesämökki saa olla ja tilillä 10000. 

Omistusasuntoa ei saa olla yleisessä asumistuessa jatkossa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/162 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen parhaillaan.

Ratkiriemukas ikimuistoinen reissu selailla vauvapalstaa.

En ole edellinen mutta reilun 9 viikon reissun aikana ehdin hopa vauvapalstalle. Tänään pesty jo pyykkiä, tehty 4km lenkki kahville ja kauppaan ja nyt syön hedelmiä pergolassa ja selaan palstaa kunne parin tunnin kuluttua teen lounasta. Aurinkoa saan tässä samalla. Ip sitten muuta,aktiviteettia. 

Mun vuorokaudessa on 24h myös reissussa

Espanjassa on harmi tuo veden puute ja rajoittaminen. 

Italiassa vasta parin kk kuluttua mahdollisesti etelässä ja Sisiliassa. Ei muualla

Vierailija
124/162 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Eurooppa kuhisee turisteja. En halua viettää lomaani kuin silli purkissa.

Juu meidänkin kylällä olen minä (1 muuttolintu) ja vkl mun luona kävi vieraita (+2 turistia).

Kävimme kyläjuhlissa missä oli meidän lisäksi 1 hollantilainen, 1 suomalainen ja 1 brittipariskunta. Ehkä jopa norskeja mutta en huomannut.

Hirveä kuhina🤣🤣

Kaikki paikat ei ole kuin Fuge tai Pariisi

Kaikki näkemisen arvoiset paikat ovat.

Voi kun tietäisit mitä aarteita löytyy joka päivä! Hyvä vaan ettei ihmiset tiedä eikä ymmärrä!

Maalaisidyllistä tai löhöämisestä voi nauttia täälläkin. Enkä ole sitä tyyppiä, joka jaksaa olla pitkiä aikoja toimettomana.

Vierailija
125/162 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjien on pakko säästää ettei omistusasunto lähde, kun asiakkaat kuluttaa vähemmän eikä omistusasuntoon saa asumistukea enää tammikuussa. 

Hyvä, ettei toimeentulotukea saa omistusasuntoon samoin kuin vuokra-asuntoon.

Mutta on meillä toi ulosottovirasto. 

Vierailija
126/162 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen parhaillaan.

En ole edellinen mutta reilun 9 viikon reissun aikana ehdin hopa vauvapalstalle. Tänään pesty jo pyykkiä, tehty 4km lenkki kahville ja kauppaan ja nyt syön hedelmiä pergolassa ja selaan palstaa kunne parin tunnin kuluttua teen lounasta. Aurinkoa saan tässä samalla. Ip sitten muuta,aktiviteettia. 

Italiassa vasta parin kk kuluttua mahdollisesti etelässä ja Sisiliassa. Ei muualla

Kyllä Espanjassa on ollut jo veden puutetta. 

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/edac6d55-9bd9-4084-8b43-55e83c8e7dbb

Vierailija
127/162 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se varmaan kiva, mutta kun kielitaito, kielipää puuttuu, niin en edes haaveile ulkomaan matkasta. Olen jättänyt ulkomaan matkailun paremmalle väelle: varakkaamille, fiksummille ja sivistyneemmille. Pyritään nyt siihen, ettei koko loma menisi kotikulmilla oleiluun, vaan tulisi käytyä edes toisella paikkakunnalla. Ainaki ny edes yhressä. Menis nyt edes kesäloma ilman sitä pyhää kolminaisuutta: työpaikka, lähikauppa ja koti. Saatanan köyhät ympyrät, ettei kunnolla tiedä edes sitä, ketä vaaleissa äänestäisi. 

Vierailija
128/162 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu meidänkin kylällä olen minä (1 muuttolintu) ja vkl mun luona kävi vieraita (+2 turistia).

Kävimme kyläjuhlissa missä oli meidän lisäksi 1 hollantilainen, 1 suomalainen ja 1 brittipariskunta. Ehkä jopa norskeja mutta en huomannut.

Hirveä kuhina🤣🤣

Voi kun tietäisit mitä aarteita löytyy joka päivä! Hyvä vaan ettei ihmiset tiedä eikä ymmärrä!

Maalaisidyllistä tai löhöämisestä voi nauttia täälläkin. Enkä ole sitä tyyppiä, joka jaksaa olla pitkiä aikoja

Joka viikko on kyläjuhlia ja tapahtumia. Käydään viinitiloilla, vaelletaan viinitarhoilla, käydään ihanissa  linnoissa ja kirkoissa joita on joka kylässä (n vv 1100-1400), on torit herkuille ja antiikille, on vanhojen autojen ja mp kokoontumisajoja ja välillä Pandamme yhtyy ylväästi samaan letkaan Lamborghinien kanssa. Syödään ja juodaan erittäin hyvin joka päivä. Nautitaan omasta puutarhasta ja altaasta jos ei lähdetä meren rantaan. 

En nyt lähtisi vertaamaan mökkielämää Suomessa ja Italiassa mitenkään🤣

Vierailija
129/162 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa kuumenee vuosi vuodelta ja kuumuus lisääntyy. 

Aion olla Suomessa, missä saa vetää vessan yöllä, pestä pyykkiä ja käydä suihkussa. 

Vierailija
130/162 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen parhaillaan.

En kirjoittanut Espanjasta vaan Italiasta

Vierailija
131/162 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään lähtö Tukholmaan laivalla, käyn konsertissa ja sitten laivalla takaisin. Ensi kuussa Gdanskiin konserttiin. Siinä tämän kesän reissut.

Vierailija
132/162 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen parhaillaan.

Italiassa vasta parin kk kuluttua ma

Kyllä se ilmasto sielläkin kuumenee. Samalla suunnalla ne on. 

Mutta kandee nauttia vielä kun voi. 

Omaa asuntoa en ostaisi noista maista. 

Vierailija
133/162 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ehkä vuokrata asunnon Espanjasta, mutta en ostaisi, jos ei voi tulevaisuudessa vetää vessaa, käydä suihkussa eikä pestä pyykkiä. 

Vierailija
134/162 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveä kuhina🤣🤣

Maalaisidyllistä tai löhöämisestä voi nauttia täälläkin. Enkä

Evvk. Emme juo alkoholia tai ole kiinnostuneet ilmaston saastuttajista.

Vierailija
135/162 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin ehkä vuokrata asunnon Espanjasta, mutta en ostaisi, jos ei voi tulevaisuudessa vetää vessaa, käydä suihkussa eikä pestä pyykkiä. 

Se 40 asteen lämpö tulee joka vuosi aina aikaisemmin. 

Koko ajan menee pahemmaksi. 

Ja muuten viime kesänä tuli telkkarissa myös Italiasta, joku vanhempi pariskunta asui talon kellari tiloissa, koska oli niin kuumaa. 

Vierailija
136/162 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveä kuhina🤣🤣

Maalaisidyllistä t

No meillä menee lasillinen viiniä joskus ruuan kanssa mutta on kiva myös tietää niistä jotain. Alkossa kun on vain bulkkiviinejä. Laatu korvaa meillä määrän. 

Saastuttaa voi niin monella tavoin... Me emme esim käytä teollisia ruokavalmisteita joten voit vähentää tehtaan päästöt meidän osaltamme. Shoppailemme hyvin vähän emmekä käy laivareissuilla - nehän saastuttaa enemmän kuin lennot

Toisaalta tuo on kuin pieru Saharassa

Vierailija
137/162 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä ei ulkomaille, Suomen saaristossa matkustelen. Muutaman päivän reissu Tarttoon kyllä.

Talvella kuukaudeksi Kanarialle (jo varattu) ja ehkä Singaporeen viikon, parin reissu sukulaisia tapaamaan.

Vierailija
138/162 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu kertoo täällä minne on matkustamassa kesällä :D 

Mikä olikaan keskustelupalstan idea? Kaiketi keskustella kyseisestä asiasta. 

Vierailija
139/162 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu kertoo täällä minne on matkustamassa kesällä :D 

Mikä olikaan keskustelupalstan idea? Kaiketi keskustella kyseisestä asiasta. 

Jep

Minä matkustan myös kesällä koska ikinä ei voi luottaa Suomen säähän.

Paras aika matkustaa etelään touko-kesäkuu ja syys-lokakuu mitkä vastaava Suomen kesää ja triplaa kesäajan mutta viihdyn myös heinä-elokuussa reissussa. Viimekesä oli omalla paikkakunnalla huono ja sateinen joten olisi pitänyt olla poissa myös 7-8

Vierailija
140/162 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveä kuhina🤣🤣

Maalaisidyllistä t

Eli kuulostatte olevan ihan helvetin tylsiä.

Toivon totisesti, ettei teille ole vaan lapsia syntynyt, niitä kävisi kovasti sääliksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi