Oletko menossa nyt kesällä lomamatkalle ulkomaille?
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa ansiosidonnaista saa 2 kuukautta täytenä, sitten 80 % ja jonkun ajan päästä 75 %.
Ansiosidonnaisen veroprosentti on isompi kuin samansuuruisen palkan, koska ei saa vähennyksiä.
Lapsikorotukset poistetaan työttömyystuista huhtikuussa. Porrastus tulee syksyllä.
Asumistuesta poistui 300 euron ansiotulovähennys eli monelta lähtee asumistuki seuraavan vuositarkastuksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkossa ansiosidonnaista saa 2 kuukautta täytenä, sitten 80 % ja jonkun ajan päästä 75 %.
Ansiosidonnaisen veroprosentti on isompi kuin samansuuruisen palkan, koska ei saa vähennyksiä.
Lapsikorotukset poistetaan työttömyystuista huhtikuussa. Porrastus tulee syksyllä.
Siis lapsikorotukset poistettiin jo huhtikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdolisutta lomalla ulkomailla ,ei kotimaassakaan.Ihan kerrostalo elämää ja menoa meren rannalle.Vain 10 km ,matka sinne.
Miten niin ei ole mahollisuutta?
Totta kai on, mutta jos sä olet dokannut ja röökannut kaikki rahasi, niin se on voi voi.
Rahat kyllä menevät monella ihan normi elämään ilman viinaa ja tupakkaakin. Olet ääliö.
Kyllä tavallisella ihmisellä jää säästöönkin kuukausittain rahaa, joten kyllä myös etelään pääsee halutessaan.
Ei se siitä muutu, vaikka sä kuinka koitat henkilökohtaisuuksiin mennä.
On paljon perheitä joilla ei todellakaan jää säästöön, tiedät sen kyllä.
Itse olen eläkeläinen 2500e/netto joten mulla kyllä jää säästöön. Matkustelen muutaman kerran vuodessa mutta vain Euroopassa.
Monelta lähtee ansiosidonnaisesta 300 - 500 kuukaudessa, kun lähti lapsikorotukset ja syksyllä se porrastetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdolisutta lomalla ulkomailla ,ei kotimaassakaan.Ihan kerrostalo elämää ja menoa meren rannalle.Vain 10 km ,matka sinne.
Miten niin ei ole mahollisuutta?
Totta kai on, mutta jos sä olet dokannut ja röökannut kaikki rahasi, niin se on voi voi.
Rahat kyllä menevät monella ihan normi elämään ilman viinaa ja tupakkaakin. Olet ääliö.
Kyllä tavallisella ihmisellä jää säästöönkin kuukausittain rahaa, joten kyllä myös etelään pääsee halutessaan.
Ei se siitä muutu, vaikka sä kuinka koitat henkilökohtaisuuksiin mennä.
On paljon perheitä joilla ei todellakaan jää säästöön, tiedät sen kyllä
Moni perhe saa yhteensä 2500 netto, jos toinen on työtön ja toinen matalapalkka-alalla, ja tossa on jo lapsilisät mukana.
Hallitus leikkasi soviteltua päivärahaa 150 + lapsikorotukset eli 390, jos on 3 lasta.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/fbcb729b-7c23-490d-a5d3-0ccde49f0…
Nyt on muutosneuvotteluita ja monen työ muuttuu osa-aikatyöksi ja hallitus leikkasi soviteltua päivärahaa ja asumistukea.
En tänä vuonna. Lähdemme perheen kanssa lappiin Saariselälle ja Kuusamoon paluumatkalla. Rovaniemelläkin ollaan 2 yötä matkan varrella, koska en ole ikinä käynyt.
Pidän jotenkin lapin kesästä. On yötön yö. Siellä on tilaa hengittää ja rauhoittua. Kun oltiin muutama vuosi sitten Nuorgamissa ja reissattiin myös Norjassa Jäämeren rannoilla, ajattelin, että tästä ei elämä kepeämmäksi voi muuttua. Stressi liukuu pois, tekeminen hidastuu. Vaikka olen asunut kehä3:n sisäpuolella 22 vuotta, olen itse pohjimmiltani pikkukaupungin tyttö. Etelässä on kaikkialla ihmisiä: liikenteessä, kaupoissa, työpaikalla, kirjastossa, kuntosaleilla, jopa lenkkipolulla, missään ei rauhaa. Sen vastapainoksi on ihan hyvä lähteä pariksi viikoksi jonnekin, missä ei ole ruuhkia eikä jonoja eikä ihmiset kiirehdi minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen parhaillaan.
Ratkiriemukas ikimuistoinen reissu selailla vauvapalstaa.
En ole edellinen mutta reilun 9 viikon reissun aikana ehdin hopa vauvapalstalle. Tänään pesty jo pyykkiä, tehty 4km lenkki kahville ja kauppaan ja nyt syön hedelmiä pergolassa ja selaan palstaa kunne parin tunnin kuluttua teen lounasta. Aurinkoa saan tässä samalla. Ip sitten muuta,aktiviteettia.
Mun vuorokaudessa on 24h myös reissussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Eurooppa kuhisee turisteja. En halua viettää lomaani kuin silli purkissa.
Juu meidänkin kylällä olen minä (1 muuttolintu) ja vkl mun luona kävi vieraita (+2 turistia).
Kävimme kyläjuhlissa missä oli meidän lisäksi 1 hollantilainen, 1 suomalainen ja 1 brittipariskunta. Ehkä jopa norskeja mutta en huomannut.
Hirveä kuhina🤣🤣
Kaikki paikat ei ole kuin Fuge tai Pariisi
Kaikki näkemisen arvoiset paikat ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen parhaillaan.
Ratkiriemukas ikimuistoinen reissu selailla vauvapalstaa.
En ole edellinen mutta reilun 9 viikon reissun aikana ehdin hopa vauvapalstalle. Tänään pesty jo pyykkiä, tehty 4km lenkki kahville ja kauppaan ja nyt syön hedelmiä pergolassa ja selaan palstaa kunne parin tunnin kuluttua teen lounasta. Aurinkoa saan tässä samalla. Ip sitten muuta,aktiviteettia.
Mun vuorokaudessa on 24h myös reissussa
Espanjassa on harmi tuo veden puute ja rajoittaminen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on muutosneuvotteluita ja monen työ muuttuu osa-aikatyöksi ja hallitus leikkasi soviteltua päivärahaa ja asumistukea.
Myynnit laskevat ja muutetaan töitä osa-aikatyöksi ja irtisanotaan porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kolme matkaa tiedossa: Lontooseen, Kreikkaan ja Espanjaan ja Italiaan. Viimeisimpään niin, että ensin vietetään San Sebastianissa muutama päivä ja sen jälkeen mennään Napolinlahdelle vajaaksi viikoksi.
Ilmeisesti lennätte SS:sta Napoliin? 1800km on aika pitkä ajomatka vajaan viikon reissulle
Se on tosi hyvä uudistus, että jatkossa yrittäjältä katsotaan asumistukea hakiessa kaikki tulot, ei pelkkiä yel-tuloja.
Ja yrittäjä ei saa omistusasuntoon asumistukea enää tammikuussa.
Kaikki hallituksen 800 miljoonan leikkaukset lähtee yrityksiltä myynneistä ja lisäksi kuolee vuodessa 60000 ihmistä, jotka ei enää kuluta.
Kohta toistuu 1990-luku, kun yrittäjiltä lähti omaisuus.
Vierailija kirjoitti:
En tänä vuonna. Lähdemme perheen kanssa lappiin Saariselälle ja Kuusamoon paluumatkalla. Rovaniemelläkin ollaan 2 yötä matkan varrella, koska en ole ikinä käynyt.
Pidän jotenkin lapin kesästä. On yötön yö. Siellä on tilaa hengittää ja rauhoittua. Kun oltiin muutama vuosi sitten Nuorgamissa ja reissattiin myös Norjassa Jäämeren rannoilla, ajattelin, että tästä ei elämä kepeämmäksi voi muuttua. Stressi liukuu pois, tekeminen hidastuu. Vaikka olen asunut kehä3:n sisäpuolella 22 vuotta, olen itse pohjimmiltani pikkukaupungin tyttö. Etelässä on kaikkialla ihmisiä: liikenteessä, kaupoissa, työpaikalla, kirjastossa, kuntosaleilla, jopa lenkkipolulla, missään ei rauhaa. Sen vastapainoksi on ihan hyvä lähteä pariksi viikoksi jonnekin, missä ei ole ruuhkia eikä jonoja eikä ihmiset kiirehdi minnekään.
Älä suotta tuhlaa kahta yötä rovaniemelle paska kaupunki jatka matkaa suosiolla, itsekin odotan loman alkua, että pääsee täältä pois ihan sama minne päin kunhan 500 kilsaa ajaa niin maisemat vaihtuu.
Vierailija kirjoitti:
Se on tosi hyvä uudistus, että jatkossa yrittäjältä katsotaan asumistukea hakiessa kaikki tulot, ei pelkkiä yel-tuloja.
Ja yrittäjä ei saa omistusasuntoon asumistukea enää tammikuussa.
Kaikki hallituksen 800 miljoonan leikkaukset lähtee yrityksiltä myynneistä ja lisäksi kuolee vuodessa 60000 ihmistä, jotka ei enää kuluta.
Kohta toistuu 1990-luku, kun yrittäjiltä lähti omaisuus.
Asumistukeen tulee myös varallisuus raja.
Yrittäjien on pakko säästää ettei omistusasunto lähde, kun asiakkaat kuluttaa vähemmän eikä omistusasuntoon saa asumistukea enää tammikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Eurooppa kuhisee turisteja. En halua viettää lomaani kuin silli purkissa.
Juu meidänkin kylällä olen minä (1 muuttolintu) ja vkl mun luona kävi vieraita (+2 turistia).
Kävimme kyläjuhlissa missä oli meidän lisäksi 1 hollantilainen, 1 suomalainen ja 1 brittipariskunta. Ehkä jopa norskeja mutta en huomannut.
Hirveä kuhina🤣🤣
Kaikki paikat ei ole kuin Fuge tai Pariisi
Kaikki näkemisen arvoiset paikat ovat.
Voi kun tietäisit mitä aarteita löytyy joka päivä! Hyvä vaan ettei ihmiset tiedä eikä ymmärrä!