Kun mies ei päästä irti
Tapasin työpaikalla erään ihmisen, jonka kanssa koin yhteyttä. Hän pyysi minua kahville. Menin ja siitä alkoi tutustuminen. Hänen seurassaan oli hyvä olla. Tunsin rauhaa ja vahvaa läsnäoloa. Samalla koin, etten halua häntä fyysisesti lähelle. Hän yritti useasti pussata, mutta kieltäydyin. Jossakin kohden sitten kuitenkin pussattiin. Se tuntui kivalta ja mentiin vähän eteenpäinkin, mutta housut pysyivät jalassa. Kuitenkin kokoajan koin, etten halua häntä lähelleni ja yleensä kieltäydyin fyysisestä kontaktista. Hän ehdotti, että jos kerran mentäisiin pidemmälle ja sitten voin tehdä päätöksen jatkosta. Hän yritti pitkään, kunnes ymmärsi, ettei tule saamaan, mitä hän haluaa. Hän alkoi perua tapaamisia, ei jaksanut enää jutella puhelimessa niin kuin ennen ja kertoi lähinnä omia kuulumisiaan. Ei vaikuttanut olevan kiinnostunut minusta. Vain hänen tarpeensa olivat tärkeitä. Sanoin hänelle, että tarvitsen tilaa, mutta hän ei antanut sitä. Lopulta katkaisin välit. Tein sen aluksi äkkipikaisesti ja kuukauden tauon jälkeen olimme tekemisissä. Tulin pian samaan johtopäätökseen, ettei tämä tule kantamaan ja asiallisesti katkaisin välit. Tämä tapahtui loppuvuodesta. Kerroin blokkaavani hänet. Hän ei jättänyt rauhaan, joten sanoin uudestaan, mutta tulos on sama. Hän on tämän jälkeen soitellut noin viikon välein ja lähetellyt sähköposteja, joskin blokkasin senkin. Viestit ovat lähinnä hänen kuulumisiaan, mutta silti tuntuu ikävältä, ettei kunnioiteta rajoja.
Olen yrittänyt ymmärtää tätä ihmistä. Miksi hän roikkuu edelleen minussa (6 kk jälkeen), vaikka en ole ollut yhteydessä häneen? Mitä tekisitte vastaavassa tilanteessa? Mitä ajatuksia teillä herää?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Olet varmasti nuori ja epävarma, mutta sinun pitää ryhdistäytyä puolustamaan rajojasi. Lue mitä kirjoitit: sinä et halunnut suudella, mutta mies painosti ja suostuit. Seuraavaksi mies olisi halunnut "kerran mennä pidemmälle", onneksi sinä pystyit sentään kieltäytymään siitä. (Hän olisi raiskannut sinut ja väittänyt, että halusit sitä) Sitten katkaisit välit, mutta kuitenkin olitte tekemisissä.
Tuollainen käytös opettaa miehet luulemaan, että naisten kieltäytymistä ei tarvitse totella: sanot ensin ei, mutta lopulta suostut vastentahtoisesti kuitenkin kun mies jaksaa tarpeeksi kauan jankuttaa.
Älä ole enää missään tekemisissä tuollaisen manipuloivan henkilön kanssa. Tarvittaessa hae poliisilta lähestymiskielto.
No, ei aapeen tarvitse alkaa kantaa vastuuta kaikkien miesten tai kaikkien naisten käyttäytymisestä.
Riittää se, että hoidat tämän selkeästi. On selkeä puheissa ja selkeä toimissa.
Mulla oli kerran tommonen, mutta se onneks kekkas seuraavan kohteen. Se yritti pelata sellasta, että hänpä tulee sinne ja sinne. Olin kovin selkeä ja asiallinen, että kiitos ei, et tule.
Jätti sikseen.
Epävakaa tyyppi kyllä oli. Ei niitä aina heti tajua. Tutustuessa alkaa hahmottua se ihminen. Sitten kun tajuaa, ettei tämä toimi, niin alkaa vaan johdonmukaisesti toimia järjen ääntä kuunnellen.
22, toimii jos vastassa on vain vähän häiriintynyt tyyppi. Jos vastapuoli on narsisti tai muuten vakavasti mt-ongelmainen, mikään tuollainen normaali ja helppo "toimit vain johdonmukaisesti ja järkevästi" ei auta.
Taidat ymmärtää, mistä puhun. Totta, ei niitä välttämättä heti tunnista. Onneksi en löytänyt itseäni suhteesta ja vielä 10 vuoden päästä. Valitettavasti en alussa ollut selkeä ja johdonmukainen, kun olin epävarma tilanteessa. Nyt olen ollut, mutta silti saan puheluita ja yksittäisiä viestejä.
Onneks sulla toimi ja pääsit eroon. Se on raskasta, vaikka toinen ei ole millään tavalla uhkaava
Ap
Vierailija kirjoitti:
Rajoistani pidän kiinni. Sen olen päättänyt jo viime vuonna ja pitänytkin siitä lähtien niistä kiinni. Niiden löytäminen vei aikansa, kun haluan uskoa ihmisistä hyvää ja opettelen rajoja. Osaan kuitenkin olla itselleni armollinen, vaikka olen epätäydellinen. Olen blokannut, mutta valitettavasti puhelut näkyvät silti vastaamattomissa, vaikka eivät hälytäkään. Muistuttaa näin olemassa olostaan, mikä vaikeuttaa irtipäästämistä.
Sehän on ihan sitä, että egoasi imartelee huomio.
Ei sun tarvi mitään irti päästää.
Sidot tuohon energiaasi miettimällä miksi se toinen sitä ja tätä.
Mieti mieluummin, että miksi sinä roikut? Tai älä edes mieti. Stoppi vaan.
Olen luullut, että puhelut ja numerot voi estää. Eikö voi niin, ettei niitä edes näe?
Ei tartte tunteilla. Ei kunnioita sinun rajojasi. Ei sinulla ole velvollisuutta kannatella sitä tyyppiä.
Hienoa, että osaat kuunnella itseäsi ja opettelet rajojasi ja kunnioitat niitä itse. Ja pidät ne. Kyllä ne muutkin sen sitten huomaa.
👍
Ja välillä tuntuu, että tuollaisille rajattomalle voi myös kertoa ihan sanallisesti, että tässä minun rajani. Sanoa suoraan, että älä enää soita. Tai taisitkin sen jo hänelle sanoa.
Voi kertoa, että ihmisiä kohdellaan kunnioittavasti.
Sellaiset rajattomat tulee heikoista henkisesti heikoista oloista. Ehkä turvattomista.
On imarrellut ja olen tarvinnut huomiota (niin kuin me kaikki). En tajunnut vain heti, että ihminen on väärä 😊 Kun sen tajusin, tuli stoppi. En kuitenkaan stressaa sitä aikaa, se oli lyhyt. Ärsyttää vain, kun toinen ei usko mun sanoja eikä ymmärrä hiljaisuuden viestiä kuukausienkaan jälkeen. En tarvitse sen ihmisen huomiota enää. Vaikea vain unohtaa, kun ei jätä rauhaan. Toisille voi olla helppoa unohtaa siitä huolimatta, mulle ei niin helppoa.
Olis varmaan parempi olla miettimättä koko ihmistä ja usein olenkin. Välillä vain tulee mietittyä, koska haluan ymmärtää. Se ei kuitenkaan ole tekemisissä sen kanssa, että haluaisin jatkaa mitään hänen kanssaan. Onneks harvoin tätä tapahtuu.
Jos voi estää niin, ettei näy puhelut, otan vinkit vastaan. En ole löytänyt sellaista keinoa.
Tarinasta päätellen kunnon pilluvieteri mieheksi. Tuon takia ei kannata tapailla miehiä töistä tai muualtakaan. Ei niistä ole kuin harmia ja ällöttäviäkin ovat lopulta. Aluksi esittävät romanttisia, mutta ovat pilluvietereitä. Haluavat vain sitä yhtä asiaa ja EIVÄT TULE SAAMAAN SITÄ KOSKAAN!
Ensin se ajatteli että lopetetaan, hän etsii toisen naisen. Sitten se kokeili Tinderiä, katsoi kerran peiliinkin ja tajusi ettei tule koskaan saamaan yhtään ketään. Ei pillun pillua. On se sen verran karvainen iskävatsa ja halitoosihammas. Sitten se ajatteli, että kun sä olet kerran lähelle päästänyt, niin solet sen ainoa pillu mitä kandee yrittää. An ny! An ny edes sormel koittaa.
Vierailija kirjoitti:
Tarinasta päätellen kunnon pilluvieteri mieheksi. Tuon takia ei kannata tapailla miehiä töistä tai muualtakaan. Ei niistä ole kuin harmia ja ällöttäviäkin ovat lopulta. Aluksi esittävät romanttisia, mutta ovat pilluvietereitä. Haluavat vain sitä yhtä asiaa ja EIVÄT TULE SAAMAAN SITÄ KOSKAAN!
Niin no. Sulla taisi jäädä nelosluokan ihmisen biologia välistä. Sulla oli ne serkun häät just sen tunnin aikana tai jotain. Nimittäin se pillu on primitiivinen syy miksi mies/uros/koiras, you name it, hakeutuu naisen/naaraan/nartun läheisyyteen. Se on ihan siis biologiaa, ei siitä kannata traumatisoitua. Jos tuo seksi ja sitä kautta lisääntyminen olisi poissa ihmiskunnan elosta ja historiasta, niin miehet olisi jo keskiajalla polttaneet kaikki naiset noitina roviolla. Fakta. Niin ei kuitenkaan tehty, eikä tulla tekemään, koska se on tuo lisääntyminen ja seksuaalivietti sellainen jännä voima.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no. Sulla taisi jäädä nelosluokan ihmisen biologia välistä. Sulla oli ne serkun häät just sen tunnin aikana tai jotain. Nimittäin se pillu on primitiivinen syy miksi mies/uros/koiras, you name it, hakeutuu naisen/naaraan/nartun läheisyyteen. Se on ihan siis biologiaa, ei siitä kannata traumatisoitua. Jos tuo seksi ja sitä kautta lisääntyminen olisi poissa ihmiskunnan elosta ja historiasta, niin miehet olisi jo keskiajalla polttaneet kaikki naiset noitina roviolla. Fakta. Niin ei kuitenkaan tehty, eikä tulla tekemään, koska se on tuo lisääntyminen ja seksuaalivietti sellainen jänn
Olet väärässä. Ihmiset ovat todellisuudessa homoseksuaalisia olentoja.
Anna nyt vaan sille.