Missä kaikki hyönteiset, eläimet ovat?
Tänä keväänä en ole nähnyt yhtään leppäkerttua, hämähäkkiä tai muurahaista. Yhden sitruunaperhosen näin ihan kevään alussa. Uusimaalla asun. Siilejä ei ole näkynyt vuosiin. Rusakotkin harvassa. Mitä hittoa?
Kommentit (24)
Eläimet ovat viisaita, lopun ajat ovat kyseessä kun eläimet katoavat. Lukekaapa Raamattua.
Täällä on noita kaikkia ja vielä paljon, paljon enemmänkin eri lajeja. Kettuja, supia, susia, karhuja, ilveksiä, kauriita, hirviä, monia perhosia, sudenkorentoja, hiiriä, lepakoita, lintuja vaikka mitä, ötököitä myös.. Pirkanmaalla ja nimenomaan maalla.
Olen kyllä huolissani. Hyvä jos muualla Suomessa ötököitä löytyy, niin pitääkin. Mietin sitä, että kun ne katoavat yhdestä paikasta, suunta on huono... Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja jos luonto tuhoutuu, tuhoutuu myös ihminen. No, ehkä se olisi hyvä juttu, ei luonto kärsisi enää.
Missä ihmeessä itse olet?
Kyllä meillä täällä varsinais-suomen maaseudulla näkyy pitkin päivää.
Pakkasillakin näkyi peuroja, rusakoita, jäniksiä, kettuja, supikoira, "talvilintuja, fasaani, hiiriä, myyriä, ja mitä niitä nyt on.
Nyt on kyllä kaikenlaista muuttolintuja, hyönteistä ja ötökkää tullut lisäksi. Valitettavasti niitä puskee myös sisälle asuntoon. Eivät ole täältä hävinneet, paitsi siilit. Myös sammakoita ja käärmeitä olen nähnyt vain vähän, mutta olen ehkä itse kulkenut vääriä reittejä.