Miksi lentokoneen päästöt lasketaan per/matkustaja kun taas autoilussa näin ei tehdä?
Eikö tämä ole teistä vähän hassua ja syrji polttomoottoriautoilijoita?
Kommentit (6)
Henkilöauton päästöt pitäisi jakaa viidellä tai sillä kuinka monta matkustajaa siihen autoon mahtuu, näin tehdään myös lentoliikenteessä.
Suuri osa henkilöautoliikenteestä tehdään kai yksin. Lisäksi tarkkojen lukemien saamiseksi pitäisi jotenkin pitää kirjaa siitä, montako matkustajaa autossa on. Lentokoneista tuon tiedon saa helposti, siviiliautoista ei.
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa henkilöautoliikenteestä tehdään kai yksin. Lisäksi tarkkojen lukemien saamiseksi pitäisi jotenkin pitää kirjaa siitä, montako matkustajaa autossa on. Lentokoneista tuon tiedon saa helposti, siviiliautoista ei.
Lentokoneissa päästöt lasketaan penkkien mukaan mutta autoilussa ilmoitetaan sen koko auton päästöt.
Jossain oli jokin (arvio?) että henkilöautossa kylkisi keskimäärin n. 1,7 henkilöä per ajosuorite. Mutta kuten joku totesi, lentomatkustajista pidetään kirjaa, ja siksi helpompi todeta km/matkustaja.
Siksi koska vihreät tykkää matkustaa lentokoneella ja he syyllistävät ihmisiä jotka ajaa polttomoottoriautolla vaikka töihin.