Yhdeksän turhaa asiaa jota sinun ei kannata koskaan ostaa ja omistaa
1. Kalliit urheilutarvikkeet ja -välineet kuten vaikka huippu-urheiluunntarkoitetut kengät, painot tai laitteet joita näet saleilla
2. Turhat keittiövälineet kuten blender, sodastream, airfryer, fonduekattila, leivänpaahdin, vedenkeitin ja kahvinkeitin
3. Erityiset ja spesifit ainesosat, mausteet ja ruoat jotka tekevät ateriasta muuta kuin yksinkeraista ja tavallista
4. Televisio, kaapeli, kanavapaketit ja suoratoistopalvelut joita ei enää tarvita internet aikana
5. Sanoma- ja aikakausilehdet sekä tila niiden varastoimiseen ja säilytykseen joita ei enää tarvita internet aikana
6. Yrityiset siivousvälineet ja -tarvikkeet sekä pesuaineet koska ainoa mitä tarvitset ovat etikka, ruokasooda, kookosrasva ja palasaippua.
7. Huonekalut jotka ovat uusia tai sisustukseen sopivia sillä nykyaikoina huonekaluja saa käyettynä kirpputoreilta ja Facebook ryhmistä
8. Olohuone, oleskeluhuone ja kirjasto jotka vaativat asunnosta turhaa tilaa ja joiden käyttötarkoitus on nykyisin jäänyt pois
9. Puhelimen ja tietokoneen uusin versio sillä kirpputoreilla ja Facenook ryhmissä niitä myydään käytettyinä ja voit käyttää samaa tietokonetta ja puhelinta useita vuosia
Kommentit (29)
Useimpia listattuja asioita ostan. Ap saa lenkkeillä jalat tuhoavissa halpislenkkareissa sekä raahata kämppään roskalavalta sohvia kaikkien tuholaiseläinten kera.
Vierailija kirjoitti:
Useimpia listattuja asioita ostan. Ap saa lenkkeillä jalat tuhoavissa halpislenkkareissa sekä raahata kämppään roskalavalta sohvia kaikkien tuholaiseläinten kera.
Varakkaalta asuinalueelta kun käy hakemassa sohvan niin on pienempi riski että on mitään tuholaisia.
Näggerinnahkatuotteet. Hirveästä mainostuksesta huolimatta. En edes jatka mainoksen katsomista.
Kesämökki! Ihan turha rahareikä. Ja työmaa. Aina joku paikka vaatii korjausta. Mökin voi myös vuokrata. Kaiken lisäksi Suomi on jäässä puolet vuodesta.
Miksi ei kannata omistaa kaapelia? Millä siten lataan kännykkäni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varakkaalta asuinalueelta kun käy hakemassa sohvan niin on pienempi riski että on mitään tuholaisia.
Itse asiassa noin ei ole. Varsinkaan kerrostaloista puhuttaessa. Moni arvotalokin on kärsinyt tuholaisongelmista, kun joku isänsä rahoilla vanhan talomiehen asunnon vuokrannut hippi on sisustanut kämppänsä kierrätyshengessä ja tuholaiset ovat levinneet huoneistosta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaathan ne matkustelee jatkuvasti ja tuovat laukuissaan kaikkia mahdollisia elikoita.
Auto on aika turha kaikkine maksuineen ja arvonvähenimisineen. Mökeilläkään ei oikeasti moni paljonkaan aikaa vietä, kalliiksi tulee ne muutama hassu päivä kun siellä käydään tekemässä pihatöitä.
Yhdeksän ihan mitä tahansa tavaraa, jotka ovat laadultaan niin kuraa, että niitä saa olla uusimassa vähän väliä. Sellaisia on aivan turha hankkia ja omistaa. Turhaa on omistaa myöskään mitään sellaista, jota sattuu tarvitsemaan kerran kuudessa vuodessa. Ei mitään, jota ei oikeasti tarvitse. Varsinkin, jos itse ostotapahtuma kirpaisee.
Nämä listat ovat sitä turhanpäiväistä sälää, eivät näissä mainitut tuotteet. Vaikken itse kokisikaan kotikuntosalia, kotikirjastoa, airfryeria tms. tarpeelliseksi, jollekin toiselle ne voivat olla hyvinkin tarpeellisia tai jopa välttämättömiä.
En todellakaan luovu airfryeristani IKINÄ!
AP ainakin tarvitsisi Aapisen, niin paljon kirjoitusvirheitä
Kymmenes turha asia on tuo lista koska se on vain jonkun mielipide.
1. Kuka minkäkin määrittelee kalliiksi. Itsellä ei ole mitään salitarpeita, mutta sellaiset reilut 300€:a maksavat rullaluistimet löytyvät. Halvemmat vain sattuvat olemaan täysiä leluja.
2. Kahvia juovana, niin kahvinkeitin on aika pakollinen. Mikäli et itse juo kahvia, niin älä oleta, että muutkaan eivät joisi. Vedenkeitin on kätevä monissa tilanteissa. Leivänpaahtimen olen saanut vanhemmiltani, ja kyllä sitä muutaman kerran vuodessa tulee käytettyä.
4. Ei ne suoratoistot ilmaisia ole mikäli et sitten tarkoita jotain piraattistriimejä. Itse katson mieluummin isolta tv:n ruudulta, kuin joltain tietokoneen näytöltä.
5. Itselle tulee paikallinen sanomalehti, joo voisin lukea sen saman tietty verkossakin. Kyse on enemmän tottumuksesta, että lehti luetaan aamulla ihan paperisena.
6. Sanonko mihin voit työntää sitä kookosrasvaa?
7. Ei tulisi mieleenkään ostaa kirpputorilta huonekaluja. En halua satiaisia, luteita tai muitakaan tuholaisia mukaan.
8. Kaikissa asunnoissa olohuone kuitenkin on vaikka sinä seisoisit päälläsi.
9. Kasaan itse käyttämäni tietokoneet erillisosista, niin voin rakentaa juuri haluamani. Puhelimen kattohinta itsellä max. 350€.
Mitä näillä listoilla nyt halutaan? Vähän aikaa sitten palstalle postattiin lista jossa väitettiin että rikkaat ovat rikkaita koska he eivät laita koskaan rahaa asioihin kutentmatkailuun, elektroniikkaan ja merkkituotteisiin vaan sijoittavat sen osakkeisiin ja siksi köyhät olisivat köyhiä koska käyvät ulkomailla ja ostavat puhelimen tai Rolexin mikä on täysin huuhaata koska ei köyhällä ole varaa käydä ulkomailla eikä sijoittaa.
Itse vältän alle 30 euron hintaisten tuotteiden ja tavaroiden ostamista. Poikkeuksena ruoka.
Jos jokin esine tai tavara maksaa alle 30 euroa, on se todennäköisesti heikkolaatuinen. Pätee moneen asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä näillä listoilla nyt halutaan? Vähän aikaa sitten palstalle postattiin lista jossa väitettiin että rikkaat ovat rikkaita koska he eivät laita koskaan rahaa asioihin kutentmatkailuun, elektroniikkaan ja merkkituotteisiin vaan sijoittavat sen osakkeisiin ja siksi köyhät olisivat köyhiä koska käyvät ulkomailla ja ostavat puhelimen tai Rolexin mikä on täysin huuhaata koska ei köyhällä ole varaa käydä ulkomailla eikä sijoittaa.
Nähtävästi jollain on liikaa aikaa ja tylsä elämä, niin pitää tehtailla näitä nolla-arvon aloituksia.
Olen jo vuosia käyttänyt kesällä samoja kenkiä sekä päivittäin, että kävelylenkeillä. Matalapohjaiset nauhattomat "halpis"marketista parilla kympillä. Hain matalaa pohjaa olematta kumminkaan paljasjalkakenkä ja tuo vuosikymmenien halpisklassikko on toiminut itselläni. Kahvi-ja vedenkeittimistä en sentään luovu. Autosta luopuisin heti, jos arjen logistiikkani sen sallisi mutta ei.
2. Sodastreamerin käyttö vähentää kaupasta rahdattavien pullojen määrää
4. Ei ne suoratoistot netissäkään mitään ilmaisia ole