Jotkut laivayhtiöt Euroopassa ovat ryhtyneet vaatimaan että sähköautoissa saa olla laivaan tulessa korkeintaan 40% lataustehoa jäljellä!
Ja myös tarkistavat asian. Eli heti laivareissun jälkeen matka jatkuu satamassa ja sen lähellä täyteen latautumisen odottelulla.
Kommentit (9)
Missähköhän tällainen tieto on julkaistu? Mikäli et laita mitään todistetta näkyviin, sanon sen olevan paskapuhetta
Vierailija kirjoitti:
Missähköhän tällainen tieto on julkaistu? Mikäli et laita mitään todistetta näkyviin, sanon sen olevan paskapuhetta
Ootko sellaisesta kuullu ku Google?
Ihan 20 s meni tämänkin tiedon etsimiseen:
https://www.electrive.com/2024/05/23/greek-ferries-no-longer-transport-…
Vierailija kirjoitti:
Missähköhän tällainen tieto on julkaistu? Mikäli et laita mitään todistetta näkyviin, sanon sen olevan paskapuhetta
No yleensä ne akut poksahtaa koska ovat ylilatautuneet, eli ihan järkevältä tuo kuulostaa. Tosin tuo 40% on jo jo ehkä liioittelua.
Redditissä keskustelua asiasta:
https://www.reddit.com/r/electricvehicles/comments/1czh0pl/greek_ferrie…
Vierailija kirjoitti:
Missähköhän tällainen tieto on julkaistu? Mikäli et laita mitään todistetta näkyviin, sanon sen olevan paskapuhetta
https://www.autoevolution.com/news/you-can-t-use-ferries-in-greece-if-y…
seuraavaksi kirjoitat, ettet ole menossa Kreikkaan sähköautollasi. Ilmiö ja sääntely kun vaan tuppaa laajenemaan helposti koko EU-aluetta koskevaksi..
En ole menossa Kreikkaan autolauttaan sähköautolla. En myöskään hinaa peräkärryä Lappiin joka viikonloppu. En ole ajanut edes Tampereen pohjoispuolelle moneen vuoteen.
Rajoitukset kovenevat kun tuhoisa palo sattuu. Oikeankin auton palo erityisesti laivassa on paha mutta hallittavissa, patteriauton kanssa käy köpelisti.
Onko meillä Suomessa varaa suhtautua turvallisuuteen lepsummin kuin Kreikassa?
Samaa on havaittavissa puhelimissa miksi autoissa ei kävisi samoin, uskoisin että Suomessa akun tehon laskeminen on viellä suurempaa (talvi)