Ettekö todella usko että on olemassa pahoja ihmisiä?
Miksi taas 16-vuotiaan pikkutytön raiskaaja säälitellään, hänelle on täytynyt itselleenkin tapahtua jotain pahaa kun tuollaista tekee yms.
Ihminen ei raiskaa pikkulapsia vaikka kuinka olisi lyöty ja pahoinpidelty!
Kommentit (13)
hyvinä/ sellaisina että heillä on mahdollisuus hyvään.
Ihmiset jotka eivät usko Jumalaan, ovat saatanan " omaisuutta" .
Lapsi jota ei osata kasvattaa oikein kasvaa vinoon. Sellaisista tulee pahoja aikuisia. En usko, että pahuus on kenekään syntymä ominaisuus. Myös psyykkisesti sairaat ihmiset tekevät uskomattoman pahoja asioita sairautensa ohjaamina.
jo selvinnyt, että tällä pojalla ei ole sellaista diagnoosia, jonka perusteella olisi syytä epäillä, että hän ei ole ymmärtänyt tekoaan tai sen kammottavuutta?
Mutta en usko, että yksikään raiskaaja koskaan ymmärtää, mitä on todella tehnyt. Heillä ei riitä siihen tunneäly.
Pahoja, PAHOJA ajatuksia on päässäni useinkin. Käytän ihmisiä häikäilemättömästi hyväksi, valehtelen ja en tunne juurikaan sääliä. Silti olen mitä kiltein ja empatiakykyisin ihminen.. Riskiriitaista, mutta näin se vaan on. Kai minulla on jakautunut persoona.
Onneksi tiedän että nämä ajatukset päässäni on vaan ajatuksia, sen pitemmälle en niitä vie. Joskus sitä vaan ihmettelee mihin ihminen kykenee mielikuvituksissaan.. Se on sairasta, kauheeta.. Mutta uskon että tämä johtaa juurensa juuri sieltä lapsuudesta.
Suuri merkitys on kasvatuksella, perheen arvoilla, kaveripiirillä minkälainen yksilöstä muovautuu.
Pahuuden siemen on kaikissa jos sen antaa kasvaa lopputulos on tämänkaltainen.
Vois myös verrata kasvimaahan jos kylvetään porkkanaa kitketään rikkaruohot pois. Lapsen kyseessä ollessa vanhempien ja muiden kasvattajien on kitkettävä huonot asiat pois jos niitä ilmenee.
Hyvä hoito, rakkaus, luottamus, hoiva, kiinnostus lapsen asioista - näitä ei voi liikaa korostaa.
Mitä kylvät sitä niität.
Vapaan kasvatuksen tulos on kasvimaassa sekamelska porkkanat jää pieniksi ja kavaa tiheään kun rikkaruohot valloittaa sen penkin. Samoin vapaan kasvatuksen tulos näkyy lapsessa, käytös ja teot on mitä sattuu.
Vierailija:
Suuri merkitys on kasvatuksella, perheen arvoilla, kaveripiirillä minkälainen yksilöstä muovautuu.Pahuuden siemen on kaikissa jos sen antaa kasvaa lopputulos on tämänkaltainen.
Vois myös verrata kasvimaahan jos kylvetään porkkanaa kitketään rikkaruohot pois. Lapsen kyseessä ollessa vanhempien ja muiden kasvattajien on kitkettävä huonot asiat pois jos niitä ilmenee.
Hyvä hoito, rakkaus, luottamus, hoiva, kiinnostus lapsen asioista - näitä ei voi liikaa korostaa.Mitä kylvät sitä niität.
Vapaan kasvatuksen tulos on kasvimaassa sekamelska porkkanat jää pieniksi ja kavaa tiheään kun rikkaruohot valloittaa sen penkin. Samoin vapaan kasvatuksen tulos näkyy lapsessa, käytös ja teot on mitä sattuu.
mutta myös itsekasvatuksen tulos tiettyyn rajaan saakka! 16-vuotias on jo vastuussa suurimmasta osasta omia valintojaan.
on itsekin lapsi vielä. Hyväksikäytön malli tulee lapsuuden kotiympäristöstä.
että poika on ilmoittautunut siten, että vanhempansa ovat asian huomanneet ja vieneet pojan asemalle, ei omasta aloitteestaan. Jos oikeasti on niin paha, miksi ilmoittautua?
Minä olen mitä parhaimmasta perheestä, hyvä isä ja hyvä äiti, hyvä kasvatus ja rakastava koti. Aina ei se kasvatus ole sen pahuuden syynä, ulkopuoliset asiat voivat muokata lapsesta/ihmisestä " pahan" .. En lähde erittelemään mikä minun " pahuuden" syy on, mutta sen haluan sanoa että vaikka koti, vanhemmat, sisarukset, suku, ympäristö on hyvä niin silti jää niitä pieniä vaarallisia rakoja joka voi pistää lapsen mielen sekaisin.. Missään ei ole täysin turvassa.
toimia oikein.
t saman kokenut