***3-KUUMEILIJAT, VKO 37***
Kommentit (29)
... tuntuu olevan tämä elämän ihmeen aikaansaaminen. Pahoitteluni minunkin puolestani Mimosankukalle (ihan hirmu kurja ja surullinen tapaus) ja 2poj@näidille (jolle toivotan sisua ynnä voimia).
Oma raskaustestini oli eilen heikosti positiivinen. Viiva oli heikko, mutta selvästi silmillä nähtävissä. Eikä kuukautisiakaan ole kuulunut, joten lienen siis raskaana! En oikein osaa vielä luottaa tulokseen...
... Nyt sitten vain toivomaan, että raskaus ei näy kovin pian, eikä aiheuta uskomattomia pahoinvointikohtauksia (niin kuin edellinen raskaus), sillä nyt ei todellakaan kärsi saada kenkää uudesta työstä. Muuten menee vasta ostettu talo alta...
Iso peukku kaikille sinnittelijöille!!!
Ensiksi pahoittelut mimosankukalle..tiedän miltä susta tuntuu.. ;,(
Ja pahoittelut tädin kohtaamille.
En ole vähään aikaan kirjoitellut mittään, mutta nyt on pakko..nimittäin tänään töissä tuli aivan mieletön pahoinvointikohtaus..söin ruokatauolla jogurtin ja leivän, ja se pysyi n. 15min sisällä kun oli jo pakko kiiruhtaa vessaan oksentamaan koko mahalaukku tyhjäksi..sitten tuli ihan ihme huippausolo. Kävin terkalla ja hän passitti kotiin kun on vatsatautia liikkeellä. Noh siinä kävellessä rupesin sitten miettimään että jos sittenkin olen raskaana, (olin aika varma menkkojen alkamisesta, kun yrityskerta jäi 1 oviksen aikaan eikä tikut edes olleet käytössä) taidanpas hakea testin apteekista. nyt testi on tehty ja siihen tuli heti kun se punainen oli hävinnyt testi-ikkunasta ihan selkeät 2 punaista viivaa. Meille tulee siis vauva!! En voi uskoa tätä. Keskenmenon juuri toukokuussa (9+6) kokeneena en tiedä uskallanko iloita tästä vielä tässä vaiheessa. Mutta kyllä tää on niin upeeta jos me nyt vihdoin saatais tämä vauva meidän syliin ihanana eläväisenä tuhisevana vauvana.. <3<3<3<3 Se on varmaa etten hiiskahdakaan kenellekään asiasta ennenkuin niskaturvotusultrassa on käyty!! Voi hyvänen aika miten sitä pysyis nahoissaan!!:D:D
plussatuulia teille kaikille..taidan taustailla vähän aikaa kunnes uskallan kirjoitella odotuspuolelle.. en edes vielä katsonut la:ta.. :) nyt on pakko katsoa..:):):):):)
-Mussunmuu rv jotain?:)
ja Mimosankukalle pahoittelut:(
Mahtavaa, että saadaan välillä plussauutisiakin!! Ihanaa, luo uskoa ja toivoa, että vähemmälläkin yrittämisellä voi saada vauvoja aikaan:D
Minulla oli eilen sitten 30-vuotissynttärit:/ Toisaalta tunnen oloni 22-vuotiaaksi:)
Minulla tässä 'piinaviikko' menossa, tätin pitäisi tulla loppuviikkoon mennessä, jos on tullakseen ( vikan Terolutin pistelin naamariin 3 päivää sitten, viime kierrossa vika Teron jälkeen menkat alkoi viikon päästä)...
Jänskää, että osuiko petipuuhat oviksen aikaan ja että pääsikö sieltä yksikään veijari jatkamaan matkaansa...
plussutuulia,
elinana kp 22/31, yk 1
Ihania uutisia :)
Pahoittelut tädin kohtaamille, voimia eteenpäin.
Välillä tosiaan tuntuu, että tuleeko sitä vauvaa meille koskaan, 5yk menossa. Eihän se tietysti pitkä aika ole, mutta edelliset raskaudet alkaneet helposti.
Oireita on jonkin verran (voiko niitä oikeasti edes olla vielä?), rintoja kihelmöi, outoa makua suussa, ruokaa ei tee mieli ja syötyä jopa etoo välillä. Mutta oireita, voimakkainakin, on ollut ennenkin ilman raskautta, viime kierrot menneet oireettomana. Aika matelee...
Bamboe kp 22/29-35
Oli tarkoitus laittaa tämä viesti jo eilen tänne pinoon, mut onnistuinkin esittelemään itseni koko forumille tuolla vauvakuumeen juuressa :) No, tässäpä tämä uudelleen:
Moikka!
Ilmeisesti tämä pino olisi minua varten :). Nimittäin 2 lasta on jo, ja vähän puhuttiin että jos sen kierukan kävis nyppäämässä tässä jossakin välissä pois...
Vähän itselläkin on kyllä totuttelemista taas odotuksen odotteluun, kun vasta menin töihin kuopuksen täytettyä 2 (esikoinen 4.5v). Mies on kolmatta halunnut pitkään jo, itsellä ehkä ristiriitaisemmat tunteet olleet. Mutta yhtä mieltä olemme siitä että pian perään tai sit ei enää ikinä, että jäis sitä omaa harrastus- ym. elämää sitten toisesta päästä mahdollisesti jäljelle. Esikoista tehtiin lisäksi pitkään joten on varauduttava pidemään kaavaan ja siihen et vanhempana ei edes onnistuisi (vaikkakin kuopus tuli suht nopeasti). Nyt olemme 31/32v.
Että tämmöistä, kiva lukea kokemuksianne ja huomata että emme ole ainoat valtavirran kahden lapsen standardista mahdollisesti poikkeavat... ;D
Onnea mussunmuu ja goikin!!!
Pahoittelut mimosakukalle =( ja voimia!
Pahoittelt tädin kohtaamille!
Tänne ei kuulu ihmeempiä.. olen 4kiloa hoikempi kun ollessani raskaana.. ainakin ne mitä 2kuukaudessa ehti kertyä on poissa ja vähän enemmänkin! Toivon että suunta olisi sama jatkossakin.. jos vaik helpottaisi raskautumistakin tulevaisuudessa. (jotain hyötyä tästä episodista..)
Loppuviikolla nippaili kovasti alamahaa, ovis oli alkuviikosta.. nyt en oikeastaan elättele mitään toiveita, ei tarvii niin sitten pettyä.. ei oikeen tiedä mitä pitäis ajatella.. Eteenpäin sanoi mummo lumessa!
Voimia ja tsemppiä kaikille! =) Mami kp19
Liittyisin mukaan kuumeilemaan, jos porukkaan vielä mahtuu : )
Meillä ennestään pojat 10/04 ja 08/07 ja kauhea vauvakuume. Ikää on 29 ja miehellä 33. Asustelemme pk-seudulla. Elävien poikiemme lisäksi meillä on enkelipoika 07/06, eli miten sen nyt sitten haluaa laskea monettako tässä kuumeillaan. Tuntuu kuitenkin luontevalta kuumeilla muiden kanssa joilla kotona kirmailee ennestään kaksi lasta.
Lopetin muutama viikko sitten kuopuksen imetyksen ja nyt odotellaan ensimmäisiä menkkoja. Esikoisen jälkeen meni 8 vkoa imetyksen lopetuksesta ennekuin menkat alkoivat ja nyt olen varautunut tuohon samaan, mutta elättelen toiveita jos tärppäisi jo ennen menkkoja. Ei varmaan kovin todennäköistä, mutta kaikenlaisia haavekuvia tämä vauvakuume saa aikaan : )
Yritän päästä juttuihin mukaan vaikka vielä ei kiertopäivien lasku ja muut asiaan kuuluvat rutiinit onnistukkaan : ) Raskaustestejä ajattelin jo tilailla varastoon, mistä te muut olette netissä noita tilanneet?
Kaisuli
Paljon onnea Mussunmuu ja Goikin! :)
Kiitos tsempeistänne. :) Nyt olen jotenkin ollut tosi väsynyt. Kaipa se johtuu tästä syksystä. Ja kotitöitä on yllin kyllin. Tajuttoman kipeät hartiat. :/ Ja kamalt menkkakivut on olleet, vaikka itse vuoto ei ole enää ollut kovin runsasta. Tämä on tätä naisen elämää...
Tervetuloa mukaan Kaisuli! :) kotitesti.fi on esim. yksi paikka josta voi raskaustestejä tilata. Googelta vaikka sanalla raskaustesti, niin löytyy muitakin sivuja joilta voi tilata niitä.
En nyt muuta ehdi tässä kirjoittaa, mutta plussaonnea kaikille! =)
kp 4/26-30, yk 14
Kiva, kun joukossa on muitakin uusia kuumeilijoita :)
Johtunee varmaan asuinpaikasta (Pohjanmaa), mutta täällä päin on jo aika yleistä, että perheisiin syntyy kolmansia ja neljänsiä lapsia :)
Tänään on palellut aika lailla, samoin etovaa oloa oli aamusta. Alamahaa polttelee välillä. Kehittelen näitä oireita ja taidan taas tippua korkealta ja kovaa. Jotenkin välillä on vaan sellainen olo, että olen raskaana.
Kuinka aikaisin teillä on alkaneet oireet?
Bamboe kp 23/29-35
mahaa on kipristellyt tänään menkkamaisesti. Koko ajan pelottaa, että nyt alkaa. Mahaa turvottaa ihan sairaasti, ihan kuin olis syönyt kaksi kiloa herneitä:) Mutta niinhän se tekee usein myös menkkojen alla, joten turha minunkin kuvitella mitään raskausoireita...
Jos ei tätsykkä saavu ennen perjantaita, teen testin. Lauantaina kun pitäisi lähteä risteilylle!
Näin ensimmäisen raskausunen...selkeät kaksi punaista viivaa testissä ja unessa jopa jo pieni pyöreä massu...aijai. Kävisipä toteen!
Tervetuloa uudet joukkoon!
elinana kp 28/31
Heissan kaikille
Pahoittelut Mimosankukalle. Itsellä ainakin uudet raskaustoiveet km jälkeen alkoivat voimistua kun vuoto loppui, ja kun ekat menkat alkoi km jälkeen, melkein hurrasin siitä riemusta että kroppa rupesi toimimaan taas normaalisti.
Ja hurjasti Onnea plussanneille. Ihanaa kuulla positiivisia uutisia. Siitä saa voimaa että kyllä meilläkin joskus tärppää.
Itse olen ihmetellyt seuraavaa...mulla aina selvät ovis tuntemukset (nippailua ja kipristelyä vatsassa kp 11-14) Nyt viime kuussa ja tässä kierrossa en ole tuntenut mitään. Johtuiskohan tuosta heinäkuun km, että korppa toipuis vielä, vai joko ikä 35 tekee tepposia??
Ovistikkuja en miehen toivomuksesta käytä, hän ei käskystä/pyynnöstä siemeniä anna, vaan on täysin tjot linjalla. Sai tarpeeksi traumoja kun tehtiin aikoinaan esikoista hampaat irvessä 1½ vuotta.
Sinänsä harmittaa kun oviksesta ei ole tietoakaan, nyt on ollut tuo seksielämä normaalia vilkkaampaa.Mutta näinhän se aina menee. Kun pitäis "väkisin" sitä muksua tehdä, niin ei huvita, ja kun ovis on kadoksissa, mies on kimpussa harva se päivä.
Onneksi myös minulla on risteily tulossa ensi viikolla. Aijon kyllä olla viihteellä ihan antaumuksella, vaikka onkin niitä aikoja että menkkojen pitäisi pian alkaa. Ei tässä jaksa ikuisesti ihan raittiina olla. Lääkäri kommentoi joskus, että ei saa juoda itseänsä humalaan kun yrittää vauvaa. Tässä on nyt vuosi oltu suht selvällä linjalla, eikä ole vauvan tuloon auttanut. Nyt täytyy vähän tuulettaa. Jospas höyryjen päästäminen vaikka auttaisi, ja sitten olisikin enemmän kun mielellään 9kk mehulinjalla.
Harakkahuttu kp 12/28 yk14
Onnittelut Goikin ja Mussunmuu! Ihanaa saada plussia tähänkin ketjuun :) Lisää vielä mahtuu ;)
Tervetuloa Adalmina & Kaisuli79 :)
Harakkahuttu: Mulla on ollut samanlainen juttu tässä kierrossa eli en ole tuntenut yleensä niin selvää ovista ollenkaan. Ei ole nippaillut eikä kourinut joten joko ovis on jäänyt kokonaan tulematta tai sitten on megakierto tulossa. Viime kiertohan oli 38 päivää mikä on ihan utopisen paljon mun normaalisti niin säännölliseen kiertooni.
Mutta toivotaan että meillä molemmilla on nippailut ja vatsan kourimiset vielä tulossa, että päästään ovista hyödyntään tässä kierrossa. Eihän me vielä niiiin vanhoja olla ettei koko ovista tuliskaan ;)
Tänään oli hiukka tiukka paikka lounastunnilla kun ulkomaalainen työkaveri (joka on Suomessa käymässä) alkoi kyseleen että olenko vielä suunnitellut hankkivani lisää lapsia kun kaksoset ovat jo niin vanhoja. Meitä istui vielä aika monta siinä pöydässä syömässä..
Vähän siinä pyörittelin silmiäni ja tokaisin takaisin sen vakiovitsini, kuinka ajatus uusista tuplista pelottaa. Ja heitin nopeasti pallon viereiselle työkaverille (mies, jolla vasta yksi 3v lapsi)
Hah ja pyh, tulkoon vaan vaikka toiset kaksoset, ei se enää pelota mutta taisi mennä työkaverille läpi. Kun ei ihan vielä tekisi mieli paljastaa suunnitelmia, varsinkin kun työsuhteeni vakinaistetaan vasta ensi kuun alusta...
Hauskaa päivänjatkoa ja toivotaan pikaisia iloisia uutisia piinailijoilta!
t. mannaryyni kp 17(tai 18) / 30
Sellaista tulin lähinnä utelemaan, että onko kolmannen kuumeilijoilla esittelypinoa olemassa? Jos niin voisin käydä lisäämässä omani ja uteliaisuuttani haluaisin nähdä teidän muidenkin tietoja, esim. minkä ikäisiä lapsia teillä on ennenstään.
Useammalla näyttää olevan jo pitkä yritys takana ja heille soisi kyllä plussan pikapuoliin. Itse oon raskautunu aina suht nopeasti, joten ihan hyvä herätä siihen että se ei aina onnistu niin pikana. Tosin tuo yksi ennenaikainensynnytys on saanut tavallaan varautumaan kaikkeen, eikä lapsen saamista pidä todellakaan itsestäänselvyytenä.
Ovulaatiosta, en ole koskaan huomannut itsellä selkeitä oireita, mutta varmasti laittaa miettimään jos aiemmin havaitsemat selkeät oireet katoaa. Kuopusta yritettäessä käytin ovistestejä ja silloin ovuloinkin vasta kierron 22 pvä, mikä oli kyllä tosi myöhään kun kierto normisti oli 31päivää. Tuosta kierrosta tulin kuitenkin raskaaksi vaikka ajattelin ettei se olisi ollut mitenkään mahdollista kun ovis oli noin myöhään.
Kamppailen täällä itseni kanssa että kipaisisinko kaupasta suklaata, kun mies lähti poikien kaa ulkoilemaan. Kait sitä vois suoda itselleen herkutteluhetken kun kerrankin saa olla yksin kotosalla. Menkkoja ei vielä näy eikä kuulu, että niitä odotellessa : )
Kaisuli
On se vaan kumma, miten olo on aina plussatessa yhtä onnellisen puulla päähän lyöty, vaikka olis kuinka mones kerta...=)
Ei muuta, kuin armottomasti tsemppiä kaikille muille 3-kuumeilijoille, tasapuolisesti =)
Onneksi olkoon Liini!! =)
Tänään oli tosi ihanan aurinkoinen päivä aamulla.
Tänne ei mitään ihmeempiä. Ovista odotellaan, joka on ensi viikonloppuna tai sitten seuraavan viikon alussa. Tuli vaan tässä mieleen, että miehellä on ollut flunssa jo viikon verran ja kova yskä myös, eli hyvästi eloisat siittiöt... :/ Flunssahan vaikuttaa siittiöihin??
Kävin tällä viikolla kilpirauhaskokeessa (kotrolli-) ja en tänään vielä tuloksia saanut, kun terveyskeskuksen tietokoneet olivat jumissa. No, ensi viikolla sitten kuulee onko ne arvot kunnossa. Kun niissä oli keväällä häikkää.
Itselläkin on ollut vähän väliä kurkku kipeä, mutta flunssa ei ole onneksi vielä tullut.
Eipä minulla ole tällä kertaa mitään muuta asiaa.
Hyvää viikonloppua!! =) Ja tsemppiä! :)
Kp 6/26-30 (menkat loppui jo)
Onnea hurjasti kaikille plussanneille!!!
Ja tervetuloa uusille!
Olen ollut nettipimennossa, joten en ole päässyt kirjoittelemaan. Pikaisesti lueskelin pinon läpi.
ON: Täällä ovisaika meneillään. Puuhasteltu ollaan kyllä ahkerasti =) kp:llä 5,6,9,11,12,14 ja vielä pitäs tänään jaksaa, huhhuh tää käy kunnon päälle.... mukavaa puuhaa kuitenkin!!! Ens viikolla on sinne gynelle sit.
Mukavaa viikonloppua ja onnea tärppiin kaikille!!!
mp73, yk 21, kp 16/28...
Enhän minä teitä vielä raaskinut jättää... Eilen alkoi verenvuoto ja tänään raskausoireet hävisivät lopullisesti.
Ei kai saisi olla kovin paha mieli. Eihän se raskaus koskaan kunnolla alkanutkaan. Mutta ihme juttu, kuinka pitkälle tuossa vajaassa viikossakin ehtii suunnitella eteenpäin. Olin polkemassa töihin kun verta rupesi tulemaan. Olin päivän duunissa tosi skarppina, vaikka verta tuli koko ajan enemmän. Sitten ajelin ihan pokkana takaisin kotiin ja vasta täällä, omassa rauhassa, tuli itku.
Nyt pidämme pari kuukautta taukoa yrittämisessä tuon hankalan työtilanteeni takia, vaikka mieli tekisi tulla raskaaksi pian uudestaan.
Vauvakuumeilu jatkuu silti!
Ja, anteeksi nyt tulee melkein suora kopio haahuista ei jaksa samaa kirjoittaa kahteen kertaan, olen laiska, tiedän.
Itse kävin tällä viikolla lääkärissä ja sain lähetteen gynelle. Verikokeissakin kävin. Progestroni, kilpparit ja joku muukin mikäköhän se olikaan... Ai huono muisti vai mulla? No, vastauksia voin soittaa ens viikolla.
Onko teillä muuten tehty rintojen tarkastusta gynellä? Tämä oli mun eka kerta ja olenkin jo aiemmin pohtinut, että tekeeköhän nuo käytännössä niitä juurikaan, vaikka suosituksiahan on varmaan jonkinlaisia.
Sain myös Clomireseptin jolla aloitella jos proggari on matala.
Jotain kutinaa rinnoissa on, voisin kuvitella, että tämäkin kierto jää kohtalaisen lyhyeksi, edellinen oli 27 päivää kun mulla yleensä on ollut 40 päivästä ylöspäin aina sinne 120 päivään saakka. Aika huimaa eikö?
Ikävä kyllä nyt en muista muiden juttuja lainkaan, mutta kaikille toivotan oikein mukavaa viikonloppua! Muistakaa laittaa kynttilät palamaan kun illat pimenee!
Ihan alkuun pahoittelut Mimosankukalle ikävistä tapahtumista :( En pysty edes kuvittelemaan, kuinka kauhealta on tuntunut kuulla asiasta kun on ensin koko ajan luullut olleensa raskaana ja sitten vasta np-ultrassa tuommoinen tulee ilmi... Oikein paljon voimia ja toivottavasti uusi raskaus lähtee nopeasti käyntiin.
Pahoittelut myös 2poj@näidille tätin saapumisesta :(
Toivottavasti teillä pian tärppää, vaikka sitten TJOTteillessa jos siihen päädytte, jolloin olisi iloinen yllätys.
Mä olen myös miettinyt, että onko eka vuotopäivä 0 vai 1... jos sitä laskee että raskaus kestää tasan 40 viikkoa (siis sen mukaan lasketaan LA, käytännössä kestohan on tapauskohtaista) niin silloin ekan vuotopäivän pitäisi olla 0+0, jotta LA päivänä olisi tasan 40 eikä 40+1. Eka vuotopäivähän on sama viikonpäivä kun laskurin antama LA.
Eli varmaankin eka vuotopäivä on 0 ja vasta seuraavana päivänä 1. Itse ajattelin siirtyä laskemaan niin, edellisessä laskin että eka vuotopäivä olisi 1.
Meillä sitä on pupuiltu ahkerasti viikonloppu ja tarkoitus olisi jatkaa harjoituksia. Eli tämän viikon kahta työvuoroa tekevä väsynyt ukko pitäisi illan päätteeksi vielä houkutella hommiin. Mies yritti ehdottaa että jos joka toinen päivä peuhattais mutta haluan kyllä ottaa varman päälle nyt laskennallisen oviksen aikoihin. Onneksi miehen saa aika helpolla mukaan kun tietää niksit ;)
t. mannaryyni ja kp 15/30 (mutta ei vielä selviä merkkejä oviksesta...taaskohan venähtää.. :S)