Lasutäti painostaa tekemään huoli-ilmon nimellä sähköpostitse
Lupaa että asia käsitellään luottamuksellisesti.
Meneekö oikein?
Kommentit (43)
Ihan sama vaikka akka saa turpaan.
Painostaminen ja ilmiannot ovat niiden työtä.
Poliisi saa kyllä ilmoittajan henkilöllisyyden ja hyvä niin.
Miten poliisi liittyy asiaan? Laittaako se lasutätit tutkintaan?
Jos aiheesta teet niin kai voit nimelläsi tehdä.
Mielestäni kaikki lasut tulisi tehdä vahvan tunnistautumisen kautta. Todella paljon säästyisi työtä, kun jo tekijästä tietäisi, että tätä ei tarvitse tutkia.
Tässä oli kyse huoli-ilmosta aikuisesta ihmisestä. Kyllä minä olen tehnyt ne aina omalla nimelläni.
Kylläpä oli taas jonkun sekon seko aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Lasutädeillä on oikeus puuttua ihmisten elämään aina jos on huoli. Käytännössä tämä tarkoittaa rajoittamatonta toimivaltuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasutädeillä on oikeus puuttua ihmisten elämään aina jos on huoli. Käytännössä tämä tarkoittaa rajoittamatonta toimivaltuutta.
Täti pahoittaa mielensä = lapset haetaan lastenkotiin, isovanhemmat vanhainkotiin ja naiset turvakotiin.
Moni sossu on holtittomampi kuin asiakkaansa.
Ei mene. Huoli-ilmoitus tulisi tehdä aina virallista kautta eli internetissä ja kopion siitä voi ottaa itselleen turvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täti pahoittaa mielensä = lapset haetaan lastenkotiin, isovanhemmat vanhainkotiin ja naiset turvakotiin.
Toki... siellä sun sairaissa unissasi. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Painostaminen ja ilmiannot ovat niiden työtä.
Se työ ei sovi hyville ihmisille jotka haluavat auttaa oikeasti muita.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi saa kyllä ilmoittajan henkilöllisyyden ja hyvä niin.
Jos sitä on edes ilmoitettu, nimettömästikin voi tehdä näitä huoli-ilmoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tarpeen vaatiessa kenet tahansa.
Mikä ongelma sulla on tehdä sitä huoli-ilmoitusta, jos kerta huoli on???
Voithan sinä silti tehdä sen ilmoituksen nimettömänä. Niin minä tein ja asia meni eteenpäin. Saivat apua.
Ja nimettömänä tein koska olen sukulainen ja tiedän että jos olisivat kuulleet minun ilmoittaneen, eivät olisi lopettaneet häiriköintiä ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään aikuisenkaan ihmisen elämään heillä ei ole valtaa puuttua ilman kenenkään tahtoa. Sairaalassa hoidetaan sairaita kunnes pärjäävät jälleen kotona.
Eikö tästä ilmiantoyhteiskunnasta voisi hiljalleen päästä eroon? Taataan lapsiperheillekin yksityisyys ja kotirauha, kiitos.