Ihminen ei tarvitse tuttuja, ystäviä, sosiaalisuutta eikä sosiaalista elämää
Videolla elämäntapavalmentaja Cole Hasting selittää miksi yksinolo ja yksinäisyys on ihmiselle oikeasti parempi asia ja terveellisempää kuin tutut, ystävät, sosiaaliset suhteet ja sosialisoiminen:
Kommentit (43)
Nämä aikamme merkittävät profeetat, elämäntapavalmentajat..
Kyllä tämä elämä ilman töitä ja kunnon harrastuksia on yksin kestettävänä aika helvetillistä sanoo tuo työtätekevä mies ihan mitä sanoo.
Vierailija kirjoitti:
En ole 40 vuotiaana vielä yksin elämiseen ja ihmisten välttelyyn kuollut
En minäkään liki 50-vuotiaana, mutta en nyt omalla kohdallani koe tämän elämäni olevan erityisemmin elämisen arvoista. Minä en kyllä alikujaan ole mitenkään ihmisiä vältellyt vaan muut vältteli minua ja seuraani. Siksi en enää pahemmin hakeudukaan tilanteisiin joissa läsnäoloni saa muut kiusaantumaan ja keksimään syitä sille kuinka pääsevät tilanteesta pois.
Vierailija kirjoitti:
Itselle ainakin yksinäisyys sopii todella hyvin. Poikaystävän kanssa matkustetaan sellaisiin paikkoihin joissa ei ole paljon ihmisiä, lisäksi kavereita tapaan ainoastaan viikonloppuisin. Koirapuistoon menen vain jos aitauksessa ei ole muita koiria.
Ymmärrän, lienee kyse jostain masokismista, jos seuresteletkin ihmisen kanssa, jonka seurassa olet yksinäinen?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihmisestä.
Itse vihaan nykyään kaikki ihmisiä. Jopa vanhempiani ja sisaruksiani. Vihaan naapureita, vihaan kassalla olevaa ihmistä, vihaan työkavereita. Kaikkia. >EN halauisi enää ikinä nähdä ketään ihmistä. Olla vaan yksin koko ajan.
Minulle on käynyt sama tämän yksinäisyyden seurauksena (lapsuudenperheessä ei ole koskaan oltu läheisiä tai mitenkään viihdytty toistemme seurassa eli yhteyksissä ollaan hyvin harvakseltaan jos on pakko eli ihan totaaliyksinäinen en ole) ja minua alkaa kyllä jo vähän pelottamaankin tämä viha/raivo mikä sisälleni on tullut.
Mä en kestä enää mitään ihmisten aiheuttamaa meteliä enkä mitään muutakaan. Tuntuu kidutukselta saada kanssaihmisistä vain kaikki huonot puolet (meluavat naapurit, autoilla/prätkillä kiihdyttelevät kaaharit, kännykkään kailottajat, kännissä mylvijä/säksättäjät jne) mutta vastapainoksi ei saa mitään mukavaa ja kivaa kanssakäymistä.
Nykyisin ihan vain kauppareissun ja lenkinkin jälkeen on ihan raivona.
Tuntuipa pahalta lukea tämä otsikko. Olen siis viallinen tässäkin asiassa kun tunnen ihan toisin enkä nauti lainkaan ainaisesta yksinolosta.
No... Lääkärit eri mieltä. Mutta mikäs siinä jos haluaa elää lyhempään. Toki siinä on yksilöllisiä eroja ja toiset tarvitsevat enemmän sosiaalista elämää kuin toiset sillä ihminen on sosiaalinen laumaeläin.
Aika sosiaaliselta elämältä kuulostaa mun korviin. Kun viikonloppuisin näkee kavereita ja ilmeisesti tuota siippaa näet lähes päivittäin? Kuinka usein ja pitkiä aikoja olet oikeasti yksin?
Vain joku suomalainen voi ajatella noin.
Päivä päivältä olen vakuuttuneempi, että viihdyn parhaiten yksin. N55
Vierailija kirjoitti:
Ainut syy miksi pärjäämme yksin on internet. Oikea yksin pärjäämisen testi on se, että poistut netistä etkä enää koskaan palaa tänne. Sitten jos vielä koet yksin olon paremmaksi, niin voit sanoa, että todellakin yksinäisyys on sitä mitä tarvitsen.
Haha juuri näin. Aina huvittanut nämä "introverttina en kaipaa minkäänlaista ihmiskontaktia" mutta pitkin nettiä, somea ja keskustelupalstoja pyöritään silti jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Itselle ainakin yksinäisyys sopii todella hyvin. Poikaystävän kanssa matkustetaan sellaisiin paikkoihin joissa ei ole paljon ihmisiä, lisäksi kavereita tapaan ainoastaan viikonloppuisin. Koirapuistoon menen vain jos aitauksessa ei ole muita koiria.
Käsityksesi aiheesta on nyt vähän kaukana. Poikaystävä ja etenkin kaverit viikonloppuisin ei oikein kuulu tähän aiheeseen. Toki ymmärrän, että kaikki on suhteellista, mutta nyt tuntuu, ettet tiedä mistä puhutaan. Kivaa kesää kuitenkin sosiaaliseen elämääsi, nauti siitä 🙂.
Vierailija kirjoitti:
Päivä päivältä olen vakuuttuneempi, että viihdyn parhaiten yksin. N55
🙌 Niin minäkin.Nautitaan elämästä 🎉.
Toinen N55.
Kukin tekee mistä tykkää, mutta yksinäisyys taitaa olla masennuksen itsemurhien ykkös syy
Muutama hyvä ihmissuhde riittää. Oma perhe ja muutama tyyppi, joiden kanssa käydä välillä kävely. Muita ihmisiä en kaipaa vaan suorastaan vihaan. Onneksi jokainen saa elää niin kuin itse haluaa eikä ole pakko olla sosiaalinen, jos ei se itselle sovi.
Aloitus ei koskenut yksinäisyytä, vaan yksinoloa. Osa nyt sekoittaa nämä käsi asiaa. Ja joku selventää poikaystävästä ja kavereista viikonloppuisin. Siis tässä viihdytään yksin, ilman yksinäisyyden tunnetta.
Kun muutat tapaasi tarkastella asioita, tarkastelemasi asiat muuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
En ole 40 vuotiaana vielä yksin elämiseen ja ihmisten välttelyyn kuollut
Ilman sosiaalisuutta ihminen altistuu voimakkaasti muistisairaudelle.
No tuohan on ihan persoonasta kiinni. Toiset on seurallisia ja toiset taas ei. Mikä uutinen tämä nyt on?
Etpä näytä kovinkaan yksinäinen olevan. Ota tuosta vielä poikaystävä ja kaverit pois.