Lahjan tullaus (lahja EU alueen ulkopuolelta)
Onko kenelläkään kokemuksia lahjan tullauksesta? Sukulainen lähetti lahjapaketin ulkomailta, eikä kertonut sisältöä ja ilmoitti arvoksi 100€. Kun kysyttiin paketin sisältöä tullausta varten sukulainen suuttui koska kyseessä on yllätys. Kertoi kuitenkin että sisältää vähän vaatteita ja ravintolisän. Tuhlauksesta tarvitsee kuitenkin tarkan määrän, tuotteiden nimen ja arvon? Mistä tiedän saako kyseisiä ravintolisiä vastaanottaa Suomeen? Ulkomailla voi olla eri lainsäädäntö vitamiinien ja ravintolisien suhteen? Millaisia tullausmaksuja lahjasta tulee? Jos pakettia ei vastaanoteta palautuuko lähettäjälle?
Kommentit (7)
Lahja olisi hyvä tullata lähetysmaassa. Joudut maksamaan alv:n ja tullin normaalisti ja sinun pitää vielä itse hoitaa tullaus. Ei kovin kiva lahja.
Vierailija kirjoitti:
Lahja olisi hyvä tullata lähetysmaassa. Joudut maksamaan alv:n ja tullin normaalisti ja sinun pitää vielä itse hoitaa tullaus. Ei kovin kiva lahja.
Voiko lähettäjä tullata lahjan?
Jos et ole ollut muuten tekemisissä tämän sukulaisen kanssa, niin epäilisin itse, että kysymys on huijauksesta.
Paketissa on huumeita ja heti kuno let noutanut sen, sinut kolkataan kadulla ja pakettisi viedään. Tässä vain yksi lukuisista mahdollisuuksista.
Ei kai vaan mitään huumehommia? Ravintolisä
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole ollut muuten tekemisissä tämän sukulaisen kanssa, niin epäilisin itse, että kysymys on huijauksesta.
Paketissa on huumeita ja heti kuno let noutanut sen, sinut kolkataan kadulla ja pakettisi viedään. Tässä vain yksi lukuisista mahdollisuuksista.
Tähän en usko. Kyllä ihan normaali työssäkäyvä ihminen ja pitää yhteyttä satunnaisesti. Ainoastaan asunut ulkomailla koko elämänsä.
Katso Tullin sivuilta