Asacol ja Mercaptopurin
Onko täällä joku lopettanut Asacolia tai Mercaptopuriinia? Miten lopetitte?
Asacol 1600mg + 1600mg
Mercatopurin 1,550mg
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan hyvä jos näin alkuun vaan ottaisin yhden 1600mg päivässä ja jättäisin toisen ottamatta. Ja mercaptopuriinia ottaisin puolikkaan vähemmän.
Näin mä tästä lähtien otan. Miten te muut olette vähentäneet?
Mitä oikeastaan kyselen. Kokeilemalla selviää.
Mulla lopetettii merka koska tilanne nyt hieman tasaisempi, ja koska se on alentanut immuunipuolustukseni lähes nollaan, lopettaminen tässä vaiheessa parempi ratkaisu. Olen syönyt sitä monta vuotta, noin 6. Lisäksi menee biologinen lääke.
Crohnin tauti, nainen 23v
Hiusten kaljuuntuminen on androgeeninen asia, ei estrogeeniin liittyvä.
Millaisia oireita olette alkuun saaneet mercaptopuriinista? Itse "testasin" sitä ja ensin hävisi ruokahalu ja kaikki kuvotti, ihmeellisiä vatsakramppeja ym, sitten kun olin kaksi viikkoa syönyt lääkettä, alkoi oksentelu. Siinä vaiheessa lopetin lääkkeen ottamisen. Paino tippui 55 kilosta 51 kiloon, enkä ollut heikotukseltani (enkä yrjöämiseltäni) työkykyinen reiluun viikkoon (fyysinen työ). Oksentaminen loppui sitten kun oli kulunut kolme päivää viimeisestä pilleristä ja olo alkoi kohentua. Tällä hetkellä "seurataan tilannetta" ja lääkärit miettii mitä seuraavaksi. Mutta olin lievästi sanottuna yllättynyt miten rajut oireet siitä tuli. Kaiken kukkuraksi sairaus on ollut vuosikausia oireeton, kuten on edelleenkin, mutta silti piti aloittaa tuollainen lääkitys mikä pisti sitten olon kertaheitolla paskaksi. Jälkeen päin olen kyseenalaistanut polin toiminnan monelta osin, ja miettinyt esimerkiksi sitä että miksi aloitin lääkkeen sillä samalla annostuksella mikä olisi ollut sitten se ylläpitoannoskin. Kuinka moni muu potilas aloittaa suoraan ylläpitoannostuksella. Voi toki myös olla että tässä on montakin seikkaa mitä en ymmärrä.
Hei.Minulle diagnosoitiin tänä keväänä pitkälle edennyt chroonintauti.Sain ekaksi Imurel tabletit,eivät sopineet.Aiheutti öisin oksentelua ja aamulla ripulia.Maksa ja munuais arvot nousi pilviin.Lääke vaihdettiin Mercaptopuriini.Syönyt vasta pari päivää.Nyt jännitän mitä tästä tulee.
??