Asacol ja Mercaptopurin
Onko täällä joku lopettanut Asacolia tai Mercaptopuriinia? Miten lopetitte?
Asacol 1600mg + 1600mg
Mercatopurin 1,550mg
Kommentit (67)
Teini ehti käyttää Mercaptopuria n. Kuukauden kun leukosyytit romahtivat ja lääkäri käski lopettamaan lääkkeen ottamisen. Crohnin tautiin siis oli.
Vierailija kirjoitti:
Teini ehti käyttää Mercaptopuria n. Kuukauden kun leukosyytit romahtivat ja lääkäri käski lopettamaan lääkkeen ottamisen. Crohnin tautiin siis oli.
Onko hänellä vielä joku lääkitys?
Vierailija kirjoitti:
Asacolia olen syönyt lähes 15 vuotta. Onnistuuko lopetus?
Olin noin 15-vuotias, kun sairastuin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä hassu ketju: Lopetitteko omin nokkinenne asiantuntijalääkärin määräämän pysyväislääkityksen?
Ei kukaan ole sanonut mitään, että lääkitykset olisivat välttämättä pysyväislääkityksiä.
Nuo ovat! Ei sitä minulle tarvitse kenenkään kertoa.
Eivät välttämättä ole. Jotkut ovat parantuneet, kun esim. stressi on vähentynyt. Syöneet vain kuureina.
CU on autoimmuunitauti ja siitä ei IKINÄ parannuta vaikka tauti olisikin näennäisesti poissa esim. 20 vuotta.
Asacolia syän 2+2 päivässä ja tauti on ollut 'poissa' yli 20v. Elokuussa on taas tähystys.Lääkkeet on elinikäiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä hassu ketju: Lopetitteko omin nokkinenne asiantuntijalääkärin määräämän pysyväislääkityksen?
Ei kukaan ole sanonut mitään, että lääkitykset olisivat välttämättä pysyväislääkityksiä.
Nuo ovat! Ei sitä minulle tarvitse kenenkään kertoa.
Eivät välttämättä ole. Jotkut ovat parantuneet, kun esim. stressi on vähentynyt. Syöneet vain kuureina.
CU on autoimmuunitauti ja siitä ei IKINÄ parannuta vaikka tauti olisikin näennäisesti poissa esim. 20 vuotta.
Asacolia syän 2+2 päivässä ja tauti on ollut 'poissa' yli 20v. Elokuussa on taas tähystys.Lääkkeet on elinikäiset.
Miksi sitten jotkut ovat syöneet vaan lyhyen kuurin ja lopettaneet?
Tekeekö CU:sta elinikäisen se, että elimistön toiminta on nivoutunut lääkkeen ympärille? Jos stressiä olisi vähän niin suolisto ei välttämättä enää aktivoituisi? Elintavat?
*miksi sitten monet on syöneet lyhyen ajan ja lopettaneet*
Riippuu varmaan taudin vaikeusasteesta, itselläni erittäin paha oli ja useita kertoja sairaalassakin viikkoja, useita verensiirtoja, joista en muista mitään, kerrottiin vain että 3 pussia sain.Suoli oli kuin jauhelihaa sisältäpäin omin silmin nähtynä monitorista tähystyken aikana. Lievempi muoto saattaa hoitua kerta kuurilla, vaikka taipumus onkin.
33/36
Moni on myös verenpaine tai sydänlääkkeitä syönyt lyhyen kuurin ja lopettaneet....
Vierailija kirjoitti:
33/36
Moni on myös verenpaine tai sydänlääkkeitä syönyt lyhyen kuurin ja lopettaneet....
Niin ovat, jos elintavat on saatu kuntoon. Lääke auttaa vaan oireisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
33/36
Niin ovat, jos elintavat on saatu kuntoon. Lääke auttaa vaan oireisiin.
Mikään lääke ei paranna.
Säkö tunnet?