Miten jaksat taistella lähisukulaisen ilkeää ja kiusaavaa kohtelua vastaan?
Oletteko laittaneet kokonaan välit poikki aikuisikäisiin (lapsenhan se on vaikeaa katkoa sisarussuhteita) esim. veljeenne tai siskoonne?
Kommentit (17)
Vanhempiin laitoin, kunnes oppivat olemaan. Alkoholistisukulaisiin en vain ole pitänyt yhteyttä eivätkä he minuun, onneksi. Edellisen kerran nähnyt melkein 20 vuotta sitten, kun vanhempi vielä onnistui pakottamaan sukujuhliin.
Mä olen päättänyt jo etukäteen ja kertonut toiveeni, että veljilläni ei ole sitten asiaa edes hautajaisiini. Sen verran epäkohteliaita ovat olleet aika-ajoin viimeisimpien vuosien aikana, jota ei pysty millään tavalla ymmärtämään, että miksi?
Mieheni katkaisi välit siskoihinsa ja täytyy sanoa että kyllä syytä oli.
Vierailija kirjoitti:
Välit poikki, salainen puh.nro ja -osoite ja muutto muualle kotimaassa.
Tai ulkomaille.
Olen katkaissut välit. Toinen meistä on 4-kymppinen ja toinen 5-kymppinen. Tunnen oloni vapaaksi kun en ole tekemisissä hänen kanssaan. Yrittää edelleen urkkia ja udella minun ja perheeni asioita muiden sukulaisten kautta ja lähettelee viestejä "olenko loukannut sinua jotenkin?" Minulla ei ole voimia ruveta selittämään, jos hän ei itse tajua tehneensä mitään väärää.
Olen joskus ajatellut, että veljistäni se, joka oli kaikkein pahin kiusaajani lapsuudessani oli selitettävissä sairautensa oirehtemisena , ja ei ollutkaan se pahin, vaan nämä kaksi veljeäni ovat osoittautuneet vieläkin pahemmiksi. Kaikkea kun ei voi aina laittaa leikinlaskun piikkiin.
Ei jaksa taistella vastaan, on mennyt kaikki voimat jo. Yrittänyt vältellä kaikin tavoin, mutta eivät jätä rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa taistella vastaan, on mennyt kaikki voimat jo. Yrittänyt vältellä kaikin tavoin, mutta eivät jätä rauhaan.
Millä tavalla eivät jätä rauhaan? Ghostaat niin lopettavat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla eivät jätä rauhaan? Ghostaat niin lopettavat
Jostain ilmaantuu joku x henkilö ihan ulkopuolinen haukkumaan suvun käänteistä. Paikkakuntaa täytyisi vaihtaa.
Harmittaa etten ottanut etäisyyttä. Kai oli jonkinlainen kiintymyssuhdehäiriö, odotin korjaavaa kokemusta sieltä missä sitä ei aiemminkaan ollu. Kadun vain että toimin samoin kuin aina mutta odotin parempaa lopputulosta, mutta niinhän ei tilanne muuttunut
Kaksi sisarusta on jo menehtynyt aikoja sitten nuorella iällä, mutta kaksi veljestä jäljellä, ja molemmat ovat ikääntyessään muuttuneet erittäin loukkaaviksi suhteessa minuun. Mätäneminen on ilmiselkeästi heidän aivoissaan jo alkanut kiihtyvällä nopeudella. Säälin heidän vaimojaan.
En ole edes yrittänyt jaksaa , vaan oma 'ystävällinen ' käytökseni on saanut kiusaajan katkaisemaan välit.
Annan olla. Hankalassa kohdassa perheenjäsen ottaa yhteyttä, vähän aikaa menee ok, sitten hän kilahtaa ja laittaa välit poikki. Ilmeisesti huomasi itse tämän kaavansa.
Välit poikki, salainen puh.nro ja -osoite ja muutto muualle kotimaassa.