Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te muut vältätte sen, että ette tee kesälomalla töitä?

Vierailija
30.05.2024 |

Vai teettekö kuitenkin?

Tiedän kyllä, että vuosilomalaki ihan erityisesti kieltää työn tekemisen vuosilomalla. Mutta jos ei tee niin työpaikalla on hirveä kasa hoitamattomia asioita odottamassa ja sekin ahdistaa loman aikana.

Esim. minulla ei ole mitään virallista tuuraajaa vaan "tuuraajat" ovat työkavereita joiden työtehtävät on ihan erilaisia ja omat työt hoidettavana.

Tämän siitä saa kun on liian kauan töissä samalla työnantajalla. Sinulle kerääntyy niin paljon erilaisia töitä ja niiden delegoiminen ja opettaminen muille on melkein mahdotonta. Työtehtävillä on sellainen erikoinen ominaispiirre, että ne ei juuri koskaan vähene tai poistu vaan lisää tulee vaan harteille. Joskus haluaisi vaihtaa työpaikkaa ihan siitä syystä että saisi aloittaa puhtaalta pöydältä. Suoraan sanottuna olen niin kyllästynyt.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Managerina ei voi välttyä täysin, koska on rutiineita, joita kukaan muu ei voi tehdä. Onneksi kollegat pystyvät suurimman osan tuuraamaan.

M57

Eli olet näitä, joita hautausmaa on puolillaan. Muka korvaamaton. Luulet itsestäsi liikoja. 

Vierailija
22/28 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No työt kertyy sitten. Eihän se ole sinun tehtäväsi järjestää sijaisia ja tehdä töitä lomalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pierasekkaan työpaikkaa kohti lomalla tai muutenkaan kun sieltä poistun päivän päätteeksi. Jos poikkeustapauksessa satun kotona katsoa työkännykkää niin merkkaan heti puolituntia työaikaa jos joutuu johonkin vastaamaan.

Vierailija
24/28 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe vie kuin kuoriämpäriä. Talo ja puutarha rempallaan. Ei siinä ehdi töitä miettiä.

Vierailija
25/28 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän parhaani mukaan tehdä tehtävälistani mahdollisimman tyhjäksi ennen lomaa. Sijainen tuuraa sitten sen verran mitä voi, muuten asiat saavat odottaa siihen asti että palaan lomaltani. 

Työkone ja työpuhelin pysyvät visusti kiinni loman ajan. Kyse on kuitenkin työnantajan asioista, ei mun henkilökohtaisista asioista, joten mikäli lomani aikana tulee jotain erittäin kiireellistä, on työnantajan asia delegoida asia jollekin paikalla olevalle. 

Toisin sanoen not my circus, not my monkies. Olen täällä vain töissä.

Vierailija
26/28 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täysin en pysty olemaan, mutta melkein. Hoidan tiskin tyhjäksi ennen lomaani. Sijaista mulla ei ole, mutta tiedotan kollegoille hyvissä ajoin, että asiaa a ja asiaa b, ce ja d jne.  ei hoideta lomani aikana, ne hoidetaan ennen lomaani tai lomani jälkeen. Sähköpostiin laitan automaattivastauksen loman ajaksi, että olen lomalla ja linjoilla taas xx.xx.xxxx. Työluuri menee äänettömälle ja vastaajaan tulee viesti: lomalla. 

Ylitöitä saa painaa talvella ihan tarpeeksi, viime vuonnakin tuli 170 tuntia...ja mulla oli silloin apulainen. 

On jotain juoksevia asioita, joita on pakko hoitaa lomallakin, mutta avaan koneen silloin kerran viikossa ja niihin menee yleensä 15-60 minuuttia. Kirjoitan ne ylös ja otan ne tunnit takaisin etäpäivinä pidempinä taukoina, asia on pomon kanssa sovittu. 

Jos sun on lomalla tehtävä töitä, pidä tunneista ehdottomasti kirjaa ja vaadi joko rahana tai vapaana! Ilmaiseksi älä tee! Ne on nimittäin ylitöitä! Sulla on oikeus vuosilomaan ilman työvelvoitetta. 

Vierailija
27/28 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en lataa työpuhelintani, enkä koske siihen alkulomasta, jolloin siinä on vielä virtaa. Ja tietokone pysyy tietokonelaukussa.

mulla ei ole ketään tuuraajaa, mutta silti uskallan mennä näin loma-aikani. Työpaikalla on vaan ymmärrettävä, että jokaiselle kuuluu loma. Ja esimieskin onneksi kannustaa olemaan koskematta työlaitteisiin lomalla.

Vierailija
28/28 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän koneen työpaikalle ja pistän puhelimen kiinni (tietenkin siinä on lomaviesti josta selviää miten toimia).