Onko kukaan kokeillut sitä kännykällä/rannekellolla kassalla maksamista?
Siis vilautetaan sitä kännykkää tai rannekelloa siinä maksupäätteen yllä. Ja "pip", maksu suoritettu.
Onko miten kätevä?
Kommentit (19)
Paras yhdistelmä on S-kortti ja iPhone.
On asennettuna mutta on enemmin sellainen varaostotapa. Kätevää on ettei tarvii kaupungilla kanniskella lompsaa ja pelätä sen ryöstämistä, ja aina on rahapussi kuitenkin mukana niin kauan kuin kännykkä säilyy messissä.
Haittana se,,että siihen ei saa samalla tavalla plussa-korttia kuin OP korttiin, eli pitää erikseen näyttää etukortti,,sama varmaan ässällä. Siks cittarireissut teen perinteisellä kortilla ja sellaiset suunnittelemattomat kännyllä. On kätevä eikä sen aktivoiminen haittaa kokeilunkaan vuoksi
Vierailija kirjoitti:
On asennettuna mutta on enemmin sellainen varaostotapa. Kätevää on ettei tarvii kaupungilla kanniskella lompsaa ja pelätä sen ryöstämistä, ja aina on rahapussi kuitenkin mukana niin kauan kuin kännykkä säilyy messissä.
Haittana se,,että siihen ei saa samalla tavalla plussa-korttia kuin OP korttiin, eli pitää erikseen näyttää etukortti,,sama varmaan ässällä. Siks cittarireissut teen perinteisellä kortilla ja sellaiset suunnittelemattomat kännyllä. On kätevä eikä sen aktivoiminen haittaa kokeilunkaan vuoksi
Mulla on ainakin s-kortti ja pankkikortti sovelluksessa, ei tarvitse kortteja mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Paras yhdistelmä on Kela Gold ja Android.
Vierailija kirjoitti:
Plussakortti ja Android. Ei tarvitse kuin näyttää maksupäätteellä avaamatta mitään sovelluksia. Ekalla vilautuksella tulee plussat ja tokalla lähtee maksu. Iiponit on idiooteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ainakin s-kortti ja pankkikortti sovelluksessa, ei tarvitse kortteja mukaan.
Joo mutta niitä pitää räplätä. OP ja Plussa tulee yhdellä kertaa kortin kautta, ei tarvii mitään erillistä säätöä. Tätä ei oo noissa härveliäpeissä vaan pitää sehlata.
Kokeillut? Eikö tuo ole aika default maksutapa ollut jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plussakortti ja Android. Ei tarvitse kuin näyttää maksupäätteellä avaamatta mitään sovelluksia. Ekalla vilautuksella tulee plussat ja tokalla lähtee maksu. Iiponit on idiooteille.
Et siis tunne asiaa lainkaan. Tarinan ainoa ídíootti olet sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta niitä pitää räplätä. OP ja Plussa tulee yhdellä kertaa kortin kautta, ei tarvii mitään erillistä säätöä. Tätä ei oo noissa härveliäpeissä vaan pitää sehlata.
Mulla aukeaa automaattisesti sovellus, klikkaan vain sivunappia sitten. Enemmän hässäkkää siitä lompsan kaivamisesta ja kortin etsinnästä tulee.
"Kokeillut? Eikö tuo ole aika default maksutapa ollut jo vuosia. "
En tiedä suomesta, mutta venäjällä se on jo pääasiallinen systeemi, monissa kaupoissa toki jo silmäntunnistus ohittaa sen.
Puhelimella olen maksanut pari vuotta, kellolla ei pysty mutta olen monen nähnyt maksavan. Ja viime vuonna tuli jo sormukseen maksu ominaisuus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä räplätä. Miksi väität että pitäisi?
Kyllä, enkä puhuisi kokeilusta vaan ihan vakiintuneesti käytän digilompakkoja. Kuten joku jo mainitsi Lidlin niin etenkin siellä tulee maksettua Apple Paylla sen jälkeen, kun on skannannut etukortin.
Nyt kun Fitbitissä toimii myös Google Pay, maksan aktiivisuusrannekkeella aiempaa useammin. Kätevää, kun siihen saa Edenredin niin ei tarvitse lounaalle ottaa mukaan puhelinta tai lompakkoa.
S-ryhmä muistuttaa mobiilimaksamisen virheestä, jonka vuoksi S-bonukset jäävät kertymättä.
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/5e824f16-28ab-46d1-88c7-e3633ec3…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis tunne asiaa lainkaan. Tarinan ainoa ídíootti olet sinä.
Ääsryhmän sivuilta lainattua:
Asiakkaat voivat käyttää S-Etukorttia helposti avaamalla Lompakko-sovelluksen kaksoispainalluksella, napauttamalla valitsemaansa etukorttia ja pitämällä iPhonea tai Apple Watchia lähellä kassan lukulaitetta.
Kookaupassa asioidessa nuo näpyttelyt jäävät pois ja plussa kilahtaa tilille.
Vierailija kirjoitti:
S-ryhmä muistuttaa mobiilimaksamisen virheestä, jonka vuoksi S-bonukset jäävät kertymättä.
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/5e824f16-28ab-46d1-88c7-e3633ec3…
Jep, aiemmin jos lompakko jäi kotiin maksoin mieluiten MobilePaylla, koska siihen sai liitettyä sekä K-Plussan että S-omistajuuden. Uuden MobilePayn myötä maksaminen puhelimella on hitaampaa kuin kortteja vilauttamalla, jos haluaa rekisteröidä bonukset samalla.
Älykelloon olen tallentanut bonuskortit viivakoodisovellukseen, joten ensin pitää kaivaa kortin viivakoodi esiin ja sen jälkeen avata itse lompakkosovellus, kun taas fyysiselle maksukortilleni on liitetty Plussa-kortti ja bonukset rekisteröityvät automaattisesti maksun yhteydessä.
En koskaan. En halua puhelimeeni mitään maksu- tai rahaliikennettä.
Lounaskortista ei edes ole muuta versiota kui kuin tuo kännykkäversio, joten sillä maksan. Ja kaupassa tietysti myös. Kätevää, kun ei tarvi pitää aina lompakkoa mukana.
Minä olen jo pitkään maksanut puhelimella. On kätevä. Varsinkin Lidlissä kun bonusäppi on myös puhelimessa.