Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelevat äidit!

Vierailija
27.01.2007 |

Oletko saaneet lapsen kesken opiskelujen, ihan harkitusti? Miten tulette toimeen? Suositteletko äitiyden ja opiskelujen yhdistämistä ja onnistuuko se ylipäätään?

Itse olen juuri aloittanut opiskelut amk:ssa. Vauvakuume on ollut jo pitkään, mutta kaikki tuntuu puhuvan lapsen saamista vastaan. Lapsi kuuluu tehdä vasta opiskelujen jälkeen jne. Kiinnostaisi kuulla kokemuksia!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siksi, että koulusta voi olla pois aika vähän ja opinnoissa pitää edetä tietyn kaavan mukaan. Kesken yliopisto-opintojen on varmaan helpompaa.

Mutta itse sain lapset ja sitten aloin opiskella. Olisi niin paljon helpompaa, jos olisi opiskellut ennen lapsia!!!

Vierailija
2/6 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta niinhän sitä muutenkin. Rahoilla ei juhlita, mutta pärjää kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

amk:ssa minäkin, kätilöksi opiskelen ja ensimmäistä vuotta :)

Vierailija
4/6 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi lasta, jotka ovat molemmat syntyneet kesken opiskelujeni. Lasten välissä sain jonkin verran opintoja tehtyä, ja ensi syksynä palaan täyspäiväiseksi opiskelijaksi, kun kuopus on 2,5-vuotias. Rankkaa oli opiskella, kun esikoinen oli pieni (hoidossa), ja odotin toista. Toisen syntymän jälkeen en ole vielä edes yrittänyt tehdä mitään opintoja, vaan pyhitän aikani nyt vain lapsille. Minulta ei olisi onnistunut opiskella ja hoitaa lapsia kotona samaan aikaan, mutta tiedän niitäkin, jotka sen tekevät ihan " vaivattomasti" . Itse haluan kuitenkin tehdä yhden asian kunnolla mieluummin kuin kaksi vajavaisesti, sillä tiedän, että vajavaisiksi nuo molemmat jäisivät, jos olisi monta rautaa tulessa.

Meillä molemmat lapset ovat olleet ihan suunniteltuja, sillä en halunnut odottaa opiskelujen päättymistä ennen lasten " tekoa" . Tämä toimii meillä. Mies on ollut välillä kokopäiväisesti töissä, välillä opiskellut ja tehnyt töitä, joten taloudellisesti ollaan kyllä selvitty, vaikkakaan säästöön ei ole jäänyt mitään.

Vierailija
5/6 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulusta sai olla pois vain 2 vuotta eli vuosi/lapsi. Töistä saa olla pois 3 vuotta. Tämä on se ikävin ja epäreiluin asia.

Onneksi lapset oli helppo viedä päiväkotiin, mutta jos olisi ollut jotain allergioita tai lapset olisi vaikka nukkunut huonosti niin opiskelu olisi tainnut jäädä.

Hoitopäivät jäävät onneksi lyhyiksi ja koulussa ei ole aina pakko olla paikalla.

Vierailija
6/6 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin onneksi " helppo" ja sopeutuvainen lapsi. Olisi muuten saattanut opiskelut jäädä. Meillä on paljon " lapsellisia" ryhmässä ja varmaan monet tulee tekemään opiskelun aikana.

t.2

ja aivan varmasti ala vaikuttaa ;), mutta yhtä koulua tämä on kuin muuallakin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan