Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Digi- ja väestötietovirastossa olevat tiedot ajantasalla esim. avioliiton suhteen?!

Vierailija
29.05.2024 |

Tämmöstä kyselisin kun en tiedä että olenko enää naimisissa. Ja nyt saa purskahtaa nauruun! Mua ei vaan tilanne paljon naurata. Puoliso uhkasi hakea ns. lopullisen eron, eka vaihe on haettu puolisen vuotta sitten ja tuli täyteen reilu viikko sitten. En tiedä mitä on lopulta päätynyt tekemään?! On ollut todella "sekavaa" kumppanin käytös ja mielialat tms. menneet laidasta laitaan. Ei kerro minulle ja en keksinyt nyt muuta paikkaa kuin tuon viraston mistä katsoa tietojani. Niiden perusteella olen vielä naimisissa mutta voisiko olla että tietojen päivittymisessä menee aikansa? Aivan hullu tilanne parisuhteessa ja eihän tämmöistä nyt kauaa kukaan tervejärkinen kestä!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa ap, enpä tiedä.  DVV:lle en ilmoittanut mitenkään avioerosta.

Kuitenkin se tiesi jo 2 kk:n kuluttua uuden osoitteeni, ja myös haussa olevan uuden, eli siis entisen sukunimimeni hakemuksen.

Kait noissa viranomais jutuissa on omat käytäntöntösssä.  Siis miten tieto liikkuu verovirastoon, digi-väestötieto rekisteriin ynnä muuteenkin.

Toki työnantajalle siis palkan laskentaa  piti itse ilmoittaa uusi sukunimi.

Samoin täytyi uusia  passi, henkilökortti ja Kela-kortti ja ajokortti uudelle nimelle.

Eron jälkeen luovuin miehen sukunimestä ja otin käyttöön ns, tyttönimeni. 

Eli sen sukunimen joka oli ollut käytössäni lapsuudessa ja nuoruudessa, ennen avioliittoa.

Vierailija
22/23 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota Suomi.fi viestit käyttöön, jos et ole jo tehnyt sitä. Silloin saat heti tiedon avioeron tuomitsemisesta, kun toisen vaiheen avioerohakemus on käsitelty. Itse lähetin toisen vaiheen avioerohakemuksen Suomi.fi:n kautta ja tuomio tuli muutaman päivän päästä. Uskoisin, että DVV:llä näkyy ajantasainen tieto kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuollaisesta nyt tule kirje kotiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme