Peruskoulun opet on kyllä todella itsekkäitä, ja vielä joukolla.
Tänään tehtiin 44 koulussa Turussa koulupäivää, jotta opet saisivat helatorstain jälkeisen perjantain vapaaksi. Just. Ja mihinkäs me työssäkäyvät vanhemmat laitamme ne lapset siksi päiväksi? Eivät kaikki voi ottaa töistä vapaata. Mutta opet näköjään voivat.
Kommentit (42)
Vierailija:
Vierailija:Kukaan tuntemani opettaja ei käyttäydy tuolla tavalla.
***Et ole vissiin ikinä käynyt yläkoulun opehuoneessa.Luuletko, että tuollainen sävy antaa jotenkin lisää arvostusta jo muutenkin parjatulle opettajakunnalle.
***En luule mutten myöskään hirveästi välitä.Tuollaisten rääväsuisten ja huonosti käyttäytyvien opettajien takia mustaantuu oikeasti hyvin työnsä tekevien, mukavien ja hyvin käyttäytyvien opettajien maine.
***Varmasti ymmärrät, että voin tehdä työni ihan hyvin, olla mukava ja hyväkäytöksinen, vaikka kiroilen, provoilen ja vittuilen av:lla.
Oleko " ope" havainnut, että haukut oppilaitasi samoista piirteistä, joita sinullakin näkyy olevan. Tarvittaessa osaat olla asiallinen jatehdä työsi mutta vapauduttuasi olet rääväsuinen teini? Oppilaasi ovat kavereiden seurassa ja vapaalla siellä koulussa mutta osaavat olla muualla asiallisiakin...
Itse asiassa olen ruvennut kiroilemaan ja aukomaan päätäni tosi paljon vasta oltuani pari vuotta yläkoulussa töissä. Seura tekee kaltaisekseen.
39
Eiköhän tuo vapaaksi useimmille vanhemmille järjesty, kun on 4kk aikaa sitä järjestää. miksi kaikesta pitää aina valittaa ????
Ai niin, kukahan tulisi kaitsemaan meidän lapsia, kun minä olen senlauantain töissä? -ope
niin onhan se väliin kiva, kun ei tartte lasta olla repimässä kouluun seiskalta pe aamuna. Lauantaikoulupäivätkin alkaa monesti myöhemmin ja on helpompia, ei ns. normaalikoulupäiviä.
Miks tästäkin nyt sit piti valitus keksiä.
vaikutat huumorityypiltä. Mut sun kiroilustas en pidä, enkä kenenkään muunkaan. =)
Olisi ollut muutakin tekemistä kuin valmistautua lauantaina koulupäivään.
Syytä lauantaiseen koulupäivään ei edes ilmoitettu etukäteen, kotiin vain tuli lappu, että lauantaina kouluun. Ja poissaolosta olisi pitänyt oikein anoa lupaa. Minusta vanhemmilta voisi kysyä, suostuvatko he pilaamaan oman viikonloppunsa siksi, että muutenkin pitkiä lomia viettävät opettajat saisivat entistä enemmän lomaa???
suurin osa opeista olisi mielummin töissä tavallisen koulupäivän kuin vanhempien kansoittaman lauantain -varsinkin, kun lapset ovat seuraavan viikon aivan tolkuttoman väsyneitä.
Lisäksi näitä helatorstain jälkeisiä perjantaita tms. koulupäiviä otetaan yleensä vapaaksi todella paljon, ts. oppilaat ja vanhemmat lomailevat kuitenkin.
Vierailija:
suurin osa opeista olisi mielummin töissä tavallisen koulupäivän kuin vanhempien kansoittaman lauantain -varsinkin, kun lapset ovat seuraavan viikon aivan tolkuttoman väsyneitä.Lisäksi näitä helatorstain jälkeisiä perjantaita tms. koulupäiviä otetaan yleensä vapaaksi todella paljon, ts. oppilaat ja vanhemmat lomailevat kuitenkin.
vapaaksi. Joten opet ovat itse asialla. Ja opetushallituksen SUOSITUS (ei siis määräys) on nyt valjastettu opettajien omiin tarpeisiin.
pahoittelen, että oli kamala päivä, mutta nythän se on hoidettu
ja ps. koulu ei ole hoitopaikka!
toteudu monessakaan konttorissa ja siksipä otetaankin lapsi pois koulusta ja lähdetään reissuun. Tämä on nähty niin usein, että nyt päätettiin antaa se kertaheitolla vapaaksi teettämällä se etukäteen.
Vierailija:
pahoittelen, että oli kamala päivä, mutta nythän se on hoidettuja ps. koulu ei ole hoitopaikka!
Nyt ei todellakaan ollut siitä kyse, pösilö! Vaan siitä, että voinko lähettää laskun koululle tai näille vapaita muutenkin anoville vanhemmille, kun joudun palkkaamaan lastenhoitajan tuoksi päiväksi toukokuussa??
Vitsi että voit olla tampio...
joo, lähetä lasku hoitopäivästä koululle vaan. :)
Koululle kannattaa lähettää lasku myös siinä tapauksessa, kun lapsesi koulun pihalla kaatuu ja vaatteeseen tulee reikä. Tai kun liikuntatunnilla hienot urheiluvaatteet likastuu ja ne joutuu viemään pesulaan. Koulullahan tunnetusti on iiiiiso rahasto näitä vanhempien laskuja varten. :)
varmaan ruikuttaa av:lla nimettömänä kuin munata itsensä julkisesti sanomalla moinen asia ääneen..
Meidän koulussa Helsingissä yksikään opettaja ei halunnut tehdä lauantaityöpäivää. Ensinnäkin noina lauantaityöpäivinä suuri osa oppilaista ei tule kouluun vaan anoo sen vapaaksi. Jos taas noita välipäiviä ei tehdä sisään, anotaan ne vapaiksi. Siksi meidät pakotetaan tekemään noita hiivatin lauantaityöpäiviä.
Kukaan järkevä opettaja ei ainakaan ala-asteella halua tehdä tuollaisia pitkiä viikkoja. Pienille oppilaille kuusipäiväinen viikko on painajainen, eikä yksi lepopäivä ennen täyttä uutta viikkoa anna riittävää lepoa ja taukoa koulutyöhön. Tuollainen koululauantai siis kostautuu seuraavina viikkoina levottomuutena.
Toukokuussa sitäpaitsi ei enää kaivata tuollaisia pitkiä viikonloppuja, kun loma on muutenkin jo lähellä. Lisäksi meidän koulussa harjoitellaan laajamuotoista kevätesitystä tuohon aikaan niin täysillä, että pitkä viikonloppu tuntuu aina sotkevan kaikki kuviot.
Miksi opet haluaisi tehdä rankan viikon lauantaikoulupäivineen sen takia, että saisivat lomapäivän ihan lomansa alle? Pehmeä lasku lomaan, todistushässäkän ja kevätjuhlien järjestämisen lomaan? :) Hoh hoijaa ap!
Muistakaa myös, että opettajilla ei ole ruokatunteja ollenkaan. Kuinka monessa työpaikassa on näin?
Ja omia ruokiakaan ei saa monen koulun ruokalassa syödä. Jos taas haluaa syödä kouluruokaa niin joutuu pulittamaan sen n. 4euroa. Kuka haluaa maksaa 4 euroa kolmesta kalapuikosta ja kahdesta perunasta? Tai hernekeitosta?
Mutta käsittääkseni tuo on nimenomaan vanhempien pyynnöstä, kun tehdään noita päiviä vapaiksi -- monen monituiset vanhemmat ottavat ne itsekin vapaiksi.
Minä en ole koskaan halunnut lauantaina töihin. Piste. Älkää puhuko mitään, jos ette mistään mitään tiedä. Mieluiten olis putiikki kiinni vaikka joka päivä. Tietäisittepä, miten saatanan monta iltaa kuluu kaiken maailman veso- (=virkaehtosopimukseen kuuluva)päivissä!!! Mieluiten olisin kuule ihan omien, pienten lasteni ja mieheni kanssa kotona.
Siviilissä mua pidetään muuten tosi hyvänä opettajana. Lapset tykkäävät ja vanhemmat myös. Pelko pois! Olen mukava ja hyvä ope. Ja olen tänä vuonna saanut yhden kroonisen koulupinnarin takaisin kouluun, adhd-poitsun istumaan paikallaan ja keskittymään aikas hyvin ja nyrkkejään heiluttelevat tyypin olemaan suht rauhassa.
Älkää siis peljätkö, arvon av-mammat.
Ope numero 39