Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peruskoulun opet on kyllä todella itsekkäitä, ja vielä joukolla.

Vierailija
27.01.2007 |

Tänään tehtiin 44 koulussa Turussa koulupäivää, jotta opet saisivat helatorstain jälkeisen perjantain vapaaksi. Just. Ja mihinkäs me työssäkäyvät vanhemmat laitamme ne lapset siksi päiväksi? Eivät kaikki voi ottaa töistä vapaata. Mutta opet näköjään voivat.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hymistelyä jostain yhteistyöstä kodin ja koulun välillä. Pyh.

Vierailija
2/42 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä en ole koskaan halunnut lauantaina töihin. Piste. Älkää puhuko mitään, jos ette mistään mitään tiedä. Mieluiten olis putiikki kiinni vaikka joka päivä. Tietäisittepä, miten saatanan monta iltaa kuluu kaiken maailman veso- (=virkaehtosopimukseen kuuluva)päivissä!!! Mieluiten olisin kuule ihan omien, pienten lasteni ja mieheni kanssa kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmistö jälleem koulumme opettajista halusi pitää lauantai työpäivän, mutta kun osa vanhemmista sitä taas kovasti toivoi. Itse VIHAAN 6 päiväisiä työviikkoa sekä omalla että lasteni kohdalla, sillä ne sotkevat rytmin ym. pitkäksi aikaa.

Vierailija
4/42 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että tuo on vielä pientä suivaantumista, mistä lainaamasi ope puhui.

Vierailija
5/42 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeaa koulunkäyntiä haluaisivat nähdä, voisivat ottaa pari tuntia vapaaksi viikolla ja mennä sinne kouluun seuraamaan opetusta. Koululauantai ei ole kyllä lähelläkään normaalia kouluarkea.

Vierailija
6/42 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat kyllä olleet hävyttömän lyhyitä liikuntapäiviä tms, joissa parin tunnin ulkoilulla kuitataan kokonainen työpäivä. Yleensä ei siis vastaa vaativuudeltaan sitä, että olisi 5-6 tuntia valmisteltavana. Missä muussa työssä voi parilla tunnilla kuitata kokonaisen päivän? Ja turha selittää, että päivän järjestelyt ovat uuvuttavat - läheskään kaikki opettajat eivät järjestämiseen aina osallistu.

Vierailija
7/42 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pariksi tunniksi. Joten ei meidän koulussa olisi ollut tarvetta tällaiseen lauantaipäivään.

Vierailija
8/42 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävelin aamusta ekaluokkalaiseni kanssa kouluun (juteltiin siinä samassa mukavia). Ekan tunnin aikana tutustuin kouluun ja kävin kahviossa jonka olivat järkänneet. Tunnin päästä mieskin tuli autolla kahden pienemmän kanssa ja tunti seurattiin kun lapset lauloivat ja leikkivät liikuntaleikkejä (pienemmät seuras kiinnostuneina touhua), sitten mentiin koko perhe kahvioon ja vimppa tunti askarteltiin yhdessä (pienemmät kans). Sen jälkeen mentiinkin käymään kaupassa ja kotona oltiin ennen yhtä joten oli vielä päivää jäljellä.

Oli tosi kivaa tutustua paremmin oman lapsen kouluun ja pikkusisaruksetkin halusivat nähdä missä isosisarus päivisin käy ja mitä tekee. Tutustuttiin myös lapsen koulukavereihin ja opettajaan paremmin (on kivempi kuunella lapsen juttuja kun tietää ihmiset josta puhuu).

Vierailija
9/42 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.S. Miksi joku syyttää opettajia? Kukaan ei ole minulta kysynyt, haluanko olla töissä lauantaina vai en.

Vierailija
10/42 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olis vaan kolme tuntia, niin kyllä on siinä vaiheessa viikkoa mehut niin pois, että tuo lyhytkin sessio väsyttää. Vielä jos paikalla on vanhempia, jotka höpöttää keskenään tai vastailee puhelimiinsa, alkaa fiilis olla aika pohjalukemissa.

Nuo nuoremmat sisarukset ovat sitten asia erikseen. Yleensä he eivät istu paikoillaan, vaan metelöivät ja tekevät normaalin tunnin pidon mahdottomaksi. Sitä normaalia tuntia, kun vanhemmat nimenomaan haluavat tulla katsomaan ja sitähän ei tuollaisissa olosuhteissa pysty järjestämään.

Tämän takia meidän koulussa järjestetään koululauantai korkeintaan joka toinen vuosi ja silloinkin Unicef-kävelyn tai jonkin muun koko perheelle sopivan toiminnan kanssa.

Vierailija
11/42 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma tämä nyt on? Älkää niitä opettajia syyttäkö aina.

Vierailija
12/42 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ei ope

Vierailija
13/42 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos lapsi on kouluun kypsä syksyllä, niin luulisi jo yhden päivän keväällä pärjäävän yksin. Ihan älytöntä paapomista ja epäluottamusta.

Mun mielestä kouluruoka täällä Turussa on ainakin sairaan hyvää ja mielelläni maksan siitä sen, mitä pitääkin. En sit tiedä, missä on niin älyttömän huonoa, ettei kelpaa. Ja hyvähän se on, että annoksen kokoa on rajattu, ettei me muuten ylipainoiset suomalaiset vallan lihottais.

Vierailija
14/42 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meiltä ainakaan kysytty milloin haluamme olla töissä, vaan lauantaityöpäivä ilmoitettiin. Mieheni ja minä olemme molemmat opettajia ja meillä oli todella hankalaa järjestää omille alle kouluikäisille lapsillemme hoitajaa lauantaipäivän ajaksi.

Ainoa hyvä puoli lauantaityöpäivässä oli todellakin se mitä opetushallitus haluaa, että oppilaiden vanhemmat pääsivät seuraamaan opetusta. Minun luokkani vanhemmat ovat positiivisia ja upeita ihmisiä. Yksi äiti sanoi kerran, että meinaan välillä unohtaa, että olet lapseni opettaja etkä minun ystäväni. Otin sen todella suurena kohteliaisuutena. :)

Vierailija
15/42 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nimenomaan opettajat aina haluaa pari lauantaityöpäivää, jotta saisimme pari pitkää viikonloppua. Ja kyllä. Ne lauantaityöpäivät on aina neljän tunnin pituisia.

Mutta muuten tämä työ on ihan vitun rankkaa. Kaikki nämä av-mammojen lapset siellä riehumassa (=ne temperamenttierot, joihin ei kotikasvatus vaikuta, muistattehan...). Meteli on valtava, ja kaikki on saatava oppimaan opsiin kirjatut jutut.

Osaan verrata työtäni muihin hommiin, koska olen ollut koko opiskeluaikani paskaduuneissa. Uskokaa pois: viisi tuntia teidän kersojenne kanssa vie mehut tehokkaammin kuin ysituntinen päivä kaupankassalla tai pullojen lajittelemisessa.

Että jos me nyt tämän yhden kerran voitas saada jotain kivaa tähän saatanalliseen työhömme ilman rutinoita.

ope

Vierailija
16/42 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39 ja olen opettaja. Hyvin usein avattuani sanaisen arkkuni täällä av-palstalla saan kuulla tuon kommentin: " Et ole oikeasti opettaja." En tajua, mistä se johtuu.

Olen siis opettaja (KM); ollut jo vuodesta 97. Olen työskennellyt luokka-asteilla 1-7 ja nykyisin olen erkkana (epäpätevä).

39

Vierailija
17/42 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi ikävä sävysi puhuessasi av-mammojen lapsista ei ole opettajamainen. Kukaan tuntemani opettaja ei käyttäydy tuolla tavalla. Luuletko, että tuollainen sävy antaa jotenkin lisää arvostusta jo muutenkin parjatulle opettajakunnalle. Tuollaisten rääväsuisten ja huonosti käyttäytyvien opettajien takia mustaantuu oikeasti hyvin työnsä tekevien, mukavien ja hyvin käyttäytyvien opettajien maine.

Vierailija
18/42 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin se lapsiviha kuultaa tuosta läpi. Ei kai kukaan ole pakottanut siihen paksaduuniin, joten mene takaisin kaupankassalle ole hyvä ja jätä ne lapset muiden hoiviin!

Lapset villintyvät porukassa. Sama lapsi voi olla kotona hiljainen hissukka.

Vierailija
19/42 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettaja ammatiltaan olisikaan.

Vierailija
20/42 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lisäksi ikävä sävysi puhuessasi av-mammojen lapsista ei ole opettajamainen.

***Olen pahoillani.

Kukaan tuntemani opettaja ei käyttäydy tuolla tavalla.

***Et ole vissiin ikinä käynyt yläkoulun opehuoneessa.

Luuletko, että tuollainen sävy antaa jotenkin lisää arvostusta jo muutenkin parjatulle opettajakunnalle.

***En luule mutten myöskään hirveästi välitä.

Tuollaisten rääväsuisten ja huonosti käyttäytyvien opettajien takia mustaantuu oikeasti hyvin työnsä tekevien, mukavien ja hyvin käyttäytyvien opettajien maine.

***Varmasti ymmärrät, että voin tehdä työni ihan hyvin, olla mukava ja hyväkäytöksinen, vaikka kiroilen, provoilen ja vittuilen av:lla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän