Kerrankin pyöräilijä joutui vastuuseen
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/e4c6ff60-998d-46d1-bafc-c9a21f8b…?
Pyöräilijä ajoi väärän puolen pyörätietä, jatkuva ongelma ja nyt sitten kolahti. Pyöräilijöiden olisi myös hyvä ymmärtää, että pyörätien ylittävä suojatie antaa kävelijöille etuoikeuden valojen ollessa vihreänä kävelijöille.
Kommentit (4)
Juu.
helsingissä on noi kevyen liikenteen väylät monimutkaisia.
itte hölmöilin yhtenä kauniina kesäpäivänä kävelijänä Meikun suunnalla... En tajunnut että se väylä oli vain pyörille tarkoitettu. Mutta olin siis turisti Hesassa. Hölmöilin, mutta huomasin itse sen ennen kuin kukaan edes huomautti tai mitään tapahtui...
Sitten hei, pyöräilijät:
EI PIDÄ OLETTAA, että kävelijä tietää mihin te olette suuntaamassa paikassa, jossa kevyen liikenteen väylä (pyörille ja jalankulkijoille tarkoitettu, ja jalankulkija saa kulkea millä puolella kaistaa tahansa) tulee T-risteykseen... Siis te käännytte joko vasemmalle tai oikealle jatkaaksenne siinä edessä olevaa väylää... Näyttäkää se kädellä kääntymissuuntanne...
Eilen kävelin sitä väylää, johon se T:hen tuleva päättyy... Sieltä päättyvältä oli keski-ikänen trikoo-ohjus tulossa - eikä näyttänyt kädellään mihin suuntaan oli tarkoitus jatkaa. Koska olin just siinä risteyskohdassa ja oletin että se totta kai on menossa tuonne kaupunkiin päin niin rupesin väistämään jätkää tällä mielellä... No, jätkä mulkasi tosi pahasti minuun, ja väänsi pyöräänsä siihen toiseen suuntaan... jossa minä sitten olin ikään kuin hänen edessään...
NÄYTÄ KÄSIMERKILLÄ MIHIN OLET KÄÄNTYMÄSSÄ!
Tosi paljon jäi vaivaamaan se moukan mulkoilu!
Näille trikoo-ohjuksille ei kelpaa mikään. Sain huudot, koska annoin tällaiselle tilaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Pyöräilijöitä koskee samat säännöt kuin autoilijoita, mutta heillä ei ole ajokorttia... mielenkiintoinen dilemma...
Miten niin ei ole ajokorttia? Kyllä mulla vaan on.
Pyöräilijöitä koskee samat säännöt kuin autoilijoita, mutta heillä ei ole ajokorttia... mielenkiintoinen dilemma...