Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykypäivän mattokauppiaat

Vierailija
29.05.2024 |

Myyvät räsymattoja joista sanovat, että puuvillamattojen luonteeseen kuuluu, että niistä nousee lankoja pintaan.

No, mulla on ollut joskus vuosikymmeniä sitten hankittuja puuvillamattoja, esim. Anttilasta aikoinaan ostettuja Oliver-nimellä myytyjä puuvillamattoja, ja Hobby Hallista ostettu iso puuvillamatto, eikä näistä koko aikana ole noussut minkään moisia lankoja pintaan! 

Taitaa olla kudontatavat muuttuneet, kun nykyään se on ihan niin luonteenomaista, että langat nousevat pintaan.

HAHA!

Pitänee kai lähteä matonkudontakursseille ja jossakin pajassa käydä sitten itse itsellensä matot tekemässä, jos aikoo kunnollista saada!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaupastakin ostetuissa matoissa tätä että langat nousevat pintaan.

Vierailija
2/9 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kaupastakin ostetuissa matoissa tätä että langat nousevat pintaan.

Kaupasta. No, niitähän tässä tarkoitettiinkin, että mattokauppias, kauppa joka myy mattoja, yksinomaan mattoja. Niin sieltä markkinointiteksteissään sanovat, että kuuluu luonteeseen, että lankoja nousee pintaan!

On tyylit muuttuneet!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko se johtua puuvillakuidun huonontumisesta? Puuvillahan kasvilajina tekee hidasta kuolemaa ja häviää lopulta kokonaan. Ennenvanhaan puuvilla on pitkäkuituista ja hyvänlaatuista.

Vierailija
4/9 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala tosiaan kutomaan itse. Se on mukava harrastus. 

Vierailija
5/9 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räsymatoista nousee lankoja pintaan, vaikka olisivat kuinka hyvin tehtyjä.  Myös tehdasvalmisteisista.  Nytkin Prismasta ostettu matto jalkojen alla, on silti laadukas.

Bukleematto jos ei tykkää räsymatosta.

Vierailija
6/9 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä lankoja niistä nousee pintaan? Sitä soiroa mistä matot on kudottu vai loimilankaa? Itsellä on neljä uudehkoa räsymattoa eikä niistä nouse mitään lankoja.

Vierailija
7/9 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räsymatoista nousee lankoja pintaan, vaikka olisivat kuinka hyvin tehtyjä.  Myös tehdasvalmisteisista.  Nytkin Prismasta ostettu matto jalkojen alla, on silti laadukas.

Bukleematto jos ei tykkää räsymatosta.

No, kun mä nyt kirjoitin just, että mulla on vuosikymmeniä sitten Anttilasta ostettuja puuvilla-räsymattoja ja sitten on iso matto toisesta verkkokaupasta ostettuna ja kude on pysynyt todella siistinä vaikka näitä on imuroitu imurilla ja pesty matonpesupaikoilla harjalla!

Nyt on pari viime vuonna ostettua mattoa, ja nämä ovat aivan surkeita..... 

Vierailija
8/9 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lankoja niistä nousee pintaan? Sitä soiroa mistä matot on kudottu vai loimilankaa? Itsellä on neljä uudehkoa räsymattoa eikä niistä nouse mitään lankoja.

Kuteesta nousee sitä lankaa... Vaikka nämä eivät siis ole mitään ns. lankamattoja! Vana pitäs olla ihan sileää kudetta.

Vierailija
9/9 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehty trikoopaloista mattoja, ensin leikattiin ja ommeltiin kiinnityskohtaan pari tikkiä, sitten hiukan venytettiin.  Nämä olivat pieniä paloja joita ostettiin tehtaan myymälästä.  Kude ei ollut ihan suora, kulmakohta saattoi näkyä.  Pesun jälkeen tasaantui.

Poppanakuteesta tehdyissä ei ilmene niin paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan