Kehtaisitko mennä pyytämään naapuriltasi esim sokeria tai kananmunia?
Jos itseltäsi olisi loppu?
Itse en kyllä kehtais.
Kommentit (35)
Desin sokeria ja yhden munan kehtaisin, mutta en kuutta munaa, kuten naapurin teinit yrittivät viime viikolla lainata.
Kehtaisin mutta tuskin pyytäisin, matkaa naapuriin kilometri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Ymmärrän kuitenkin miten tuo oli ennen yleisempää. Jo kauppojen aukioloajat oli ihan erilaiset kuin nykyään.
Joo, ei tätä enää nykyaikana ole tarvetta harrastaa. Ennen kaupat eivät olleet iltaisin tai sunnuntaisin auki. Lauantaisinkin menivät aikaisin kiinni.
Jos se kauppa on 20km päässä (kuten meillä), ja pullataikinan valmistus on kiinni parista desiä sokeria, niin kivahan se on jos naapurista saisi lainaan. Itselläni kyllä on hyvät varastot kuivatuotteita, saa tulla naapurit lainaamaan meiltä jos tarvii.
Kauppa on tien toisella puolella auki 7-23. Helpompi hakea sieltä. Inhoan naapuriani sitä paitsi.
En, koska meillä on useita kauppoja kävelymatkan päässä ja aukioloajat on riittävät.
Vierailija kirjoitti:
Kauppa on tien toisella puolella auki 7-23. Helpompi hakea sieltä. Inhoan naapuriani sitä paitsi.
Minäkin inhoan niitä k*sipäitä...
Vierailija kirjoitti:
Desin sokeria ja yhden munan kehtaisin, mutta en kuutta munaa, kuten naapurin teinit yrittivät viime viikolla lainata.
Kyllä minä mieluusti lainaisin sen kuusi munaa, jos kotona on ja tuo ne sitten tilalle. Mulla on aina kanamunia kotona. Lapsilla oli varmaan lettukestit tai jotain.
En menisi oven taakse kysymään, mutta laittaisin pyynnön taloyhtiön WA-ryhmään. Toki veisin sitten maistiaisia leipomuksestani sille, jolta lainasin.
Meiltä pyydettiin aikoinaan leivinjauhetta. Pieni pyytäjä ei tiennyt miten paljon, niin laitoin minigrippussiin ruokalusikallisen. Lähimpään kauppaan n. 2 km.
Ennen tuota tehtiin. Ei ollut kaupat oikein lauantaisin auki ja sunnuntaisin eivät lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä todella outoa.
Ehkä jos olisin sairaan lapsen kanssa kotona ja maito loppu, saattaisi pyytää maitoa. Mutta ei kyllä kuulosta tämän päivän Touhula.
Touhulta
Mitä se kuuluu johonkin "tämän päivän touhuihin"? Täh? Jos sulla on 12 km lähimpään kauppaan niin ihan takuulla kuuluu, ei sinne viitti lähteä suolan tai sokerin eikä parin kananmunan takia ajelemaan. Kyllä on ihan tämän päivän touhua käydä naapurilta lainaamassa ja sitten kun käy kaupassa vie takaisin. Me kaikki emme asu yksiöissä kerrostaloissa näet.
Jos kauppaan olisi tosi pitkä matka niin kehtaisin kyllä.
Nykyään tosiaan kun kauppa on lähellä ja auki toisi pitkään niin hakisin kaupasta.
En ikinä pyytäisi naapureilta mitään. Siinä jää kiitollisuudenvelkaan. Omia leipomuksiani en kehtaisi viedä kenellekään. Mieluummin veisin takaisin samaa mitä lainaisinkin, munista munia, sokerista sokeria.
Itse olen antanut lainaksi sokeria pari kertaa. Takaisin ei tullut koskaan mitään. Mut ihan sama.
Kyllä kehtaisin. Naapuri soitti ovikelloa ja kysyi voisinko laittaa hänelle silmätipat. Kävin laittamassa silmätipat, kunnes hänen miehensä tuli työreissulta takaisin.