Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaisitko mennä pyytämään naapuriltasi esim sokeria tai kananmunia?

Vierailija
29.05.2024 |

Jos itseltäsi olisi loppu?

Itse en kyllä kehtais. 

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kehtaisin. Naapuri soitti ovikelloa ja kysyi voisinko laittaa hänelle silmätipat. Kävin laittamassa silmätipat, kunnes hänen miehensä tuli työreissulta takaisin. 

Vierailija
22/35 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Desin sokeria ja yhden munan kehtaisin, mutta en kuutta munaa, kuten naapurin teinit yrittivät viime viikolla lainata. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaisin mutta tuskin pyytäisin, matkaa naapuriin kilometri.

Vierailija
24/35 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Ymmärrän kuitenkin miten tuo oli ennen yleisempää. Jo kauppojen aukioloajat oli ihan erilaiset kuin nykyään.

Joo, ei tätä enää nykyaikana ole tarvetta harrastaa. Ennen kaupat eivät olleet iltaisin tai sunnuntaisin auki. Lauantaisinkin menivät aikaisin kiinni. 

Jos se kauppa on 20km päässä (kuten meillä), ja pullataikinan valmistus on kiinni parista desiä sokeria, niin kivahan se on jos naapurista saisi lainaan. Itselläni kyllä on hyvät varastot kuivatuotteita, saa tulla naapurit lainaamaan meiltä jos tarvii.

Vierailija
25/35 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa on tien toisella puolella auki 7-23. Helpompi hakea sieltä. Inhoan naapuriani sitä paitsi.

Vierailija
26/35 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska meillä on useita kauppoja kävelymatkan päässä ja aukioloajat on riittävät. 

Vierailija
27/35 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kauppaan 100m. En kehtais

Vierailija
28/35 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppa on tien toisella puolella auki 7-23. Helpompi hakea sieltä. Inhoan naapuriani sitä paitsi.

Minäkin inhoan niitä k*sipäitä...

Vierailija
29/35 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Desin sokeria ja yhden munan kehtaisin, mutta en kuutta munaa, kuten naapurin teinit yrittivät viime viikolla lainata. 

Kyllä minä mieluusti lainaisin sen kuusi munaa, jos kotona on ja tuo ne sitten tilalle. Mulla on aina kanamunia kotona. Lapsilla oli varmaan lettukestit tai jotain. 

Vierailija
30/35 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi oven taakse kysymään, mutta laittaisin pyynnön taloyhtiön WA-ryhmään. Toki veisin sitten maistiaisia leipomuksestani sille, jolta lainasin.

Vierailija
31/35 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä pyydettiin aikoinaan leivinjauhetta. Pieni pyytäjä ei tiennyt miten paljon, niin laitoin minigrippussiin ruokalusikallisen. Lähimpään kauppaan n. 2 km. 

Vierailija
32/35 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tuota tehtiin. Ei ollut kaupat oikein lauantaisin auki ja sunnuntaisin eivät lainkaan.

Vierailija
33/35 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä todella outoa. 

Ehkä jos olisin sairaan lapsen kanssa kotona ja maito loppu, saattaisi pyytää maitoa. Mutta ei kyllä kuulosta tämän päivän Touhula.

Touhulta 

Mitä se kuuluu johonkin "tämän päivän touhuihin"? Täh? Jos sulla on 12 km lähimpään kauppaan niin ihan takuulla kuuluu, ei sinne viitti lähteä suolan tai sokerin eikä parin kananmunan takia ajelemaan. Kyllä on ihan tämän päivän touhua käydä naapurilta lainaamassa ja sitten kun käy kaupassa vie takaisin. Me kaikki emme asu yksiöissä kerrostaloissa näet. 

Vierailija
34/35 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kauppaan olisi tosi pitkä matka niin kehtaisin kyllä.

Nykyään tosiaan kun kauppa on lähellä ja auki toisi pitkään niin hakisin kaupasta.

Vierailija
35/35 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä pyytäisi naapureilta mitään. Siinä jää kiitollisuudenvelkaan. Omia leipomuksiani en kehtaisi viedä kenellekään. Mieluummin veisin takaisin samaa mitä lainaisinkin, munista munia, sokerista sokeria.

Itse olen antanut lainaksi sokeria pari kertaa. Takaisin ei tullut koskaan mitään. Mut ihan sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi