HS: Hallituspuolueen kansanedustaja: Sukupuolenkorjausleikkaukset siirrettävä yksityiseen terveydenhuoltoon
Kansanedustaja Kaisa Garedew (ps) esittää hallitukselle, että sukupuolenkorjausleikkaukset siirretään yksityisen terveydenhoidon piiriin.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010460394.html?
Kommentit (530)
Vierailija kirjoitti:
Mahtava uudistus!
Ei toki tule etenemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen muuttumisen naiseksi huomaa viimeistään käsistä. Niitä ei ilmeisesti voi pienentää.
Sekä aatamin omenasta.
Tämä on ihanaa kun nämä pakkomielteiset ihmiset oikein kyttäävät sellaisia rakenteellisia asioita, joissa on paljon yksilöllistä vaihtelua. Ihan kuin kaikki naiset olisivat hirveän "feminiinisesti" rakennettuja. Facebookissakin on kaiken maailman hörhöryhmiä, joissa diagnosoidaan ties ketä "transiksi" kun on vähän keskimääräistä naista jykevämpi leukalinja. Jenkeissä monia ihan norminaisia on oltu häätämässä pois naisten vessoista ja pukuhuoneista yms. Ei tajua eikä jaksa tätä kohkaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtava uudistus!
Ei toki tule etenemään.
Toivottavasti etenee!!
T.eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ihmiset syntyy mieheksi tai naiseksi niin ainoastaan mielenterveydestä kärsivät kuvittelevat olevansa jotain muuta mitä olevat
Ongelmahan tässä on aina ollut se, että transit menevät vanhojen sukupuoliroolien ja tyylien mukaan. Esim he uskovat, että vain mies voi olla maskuliininen, täten heidän on pakko transiutua mieheksi jos eivät ole feminiinisiä. Tai jos ovat feminiinisiä, he eivät voi olla miehiä joten heidän täytyy transiutua naisiksi.
Mies voi olla maskuliininen, feminiininen tai neutraali. Nainen voi olla maskuliininen, feminiininen tai neutraali. Ei tyyli tai vanhanaikaiset sukupuoliroolit tee sinusta tiettyä sukupuolta.
Näinhän se on. Samaan aikaan hokevat, että pitää suvaita erilaisuutta, mutta eivät itse ymmärrä, että tyttö voi tykätä asioista, jotka ovat perinteisesti kiinnostneet lähinnä miehiä ja toisin päin. Nuo ajatukset toisyuvat melkein kaikissa transie haastatteluissa ja postauksissa missä selittävät miten tiesivät syntyneensä väärän sukupuolen kehoon. Toki heillä on myös vastakkaisen sukupuolen kehon aivot jo valmiiksi. Jotain täydellisyyden ja erilaisuuden tavoittelua tuossa taustalla ellei sitten jotain traumaa. Monilla on myös autismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä? Julkisella puolella on sentään kunnolliset tutkimukset ja jonkinlainen kontrolli, että kenelle annetaan hormoneja ja pääsy leikkauksiin.
Toisaalta jotkut käyvät jo yksityisillä ainakin leikkauttamassa rintansa pois, ja jotkut tilaavat hormoneja ulkomaisilta nettiklinikoilta. Kun transpolilta ei saa tarpeeksi nopeasti ja joutuu käymään jossain ikävissä testeissä eikä saa kaikkea napista painamalla. Mitä jos kaikki siirrettäisiin yksityiselle puolelle?
Minkäänlaista silpomista ei tulisi tehdä verovaroin. Jos joku haluaa silpoi itsensä tavalla tai toisella, niin vastatkoon myös kustannuksista.
Koskeeko tuo siis myös rintojen pienennyksiä, joissa silvotaan tervettä rintakudosta?
Ja joille on ihan oikeat terveydelliset perusteet.
Sun mielestäsi mieluummin pitää poistaa penis ja rakentaa sen tilalle epämääräinen reikä, kuin huolehtia ihan oikeista selkävaivoista ja muista ongelmista joita todella suuret maitorauhaset aiheuttavat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtava uudistus!
Ei toki tule etenemään.
Toivottavasti etenee!!
T.eri
Toivoahan aina saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä? Julkisella puolella on sentään kunnolliset tutkimukset ja jonkinlainen kontrolli, että kenelle annetaan hormoneja ja pääsy leikkauksiin.
Toisaalta jotkut käyvät jo yksityisillä ainakin leikkauttamassa rintansa pois, ja jotkut tilaavat hormoneja ulkomaisilta nettiklinikoilta. Kun transpolilta ei saa tarpeeksi nopeasti ja joutuu käymään jossain ikävissä testeissä eikä saa kaikkea napista painamalla. Mitä jos kaikki siirrettäisiin yksityiselle puolelle?
Minkäänlaista silpomista ei tulisi tehdä verovaroin. Jos joku haluaa silpoi itsensä tavalla tai toisella, niin vastatkoon myös kustannuksista.
Koskeeko tuo siis myös rintojen pienennyksiä, joissa silvotaan tervettä rintakudosta?

Mielenterveydelliset perusteet ovat ihan yhtä päteviä kuin muutkin terveydelliset perusteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen muuttumisen naiseksi huomaa viimeistään käsistä. Niitä ei ilmeisesti voi pienentää.
Sekä aatamin omenasta.
Tämä on ihanaa kun nämä pakkomielteiset ihmiset oikein kyttäävät sellaisia rakenteellisia asioita, joissa on paljon yksilöllistä vaihtelua. Ihan kuin kaikki naiset olisivat hirveän "feminiinisesti" rakennettuja. Facebookissakin on kaiken maailman hörhöryhmiä, joissa diagnosoidaan ties ketä "transiksi" kun on vähän keskimääräistä naista jykevämpi leukalinja. Jenkeissä monia ihan norminaisia on oltu häätämässä pois naisten vessoista ja pukuhuoneista yms. Ei tajua eikä jaksa tätä kohkaamista.
Eli sinäkin ymmärrät, mitä vahinkoa tämä ideologinen tuputus ja valehtelu on saanut aikaan. Hienoa. Eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä aatamin omenasta.
Ne transvestigaattorit ovat aivan täysiä hörhöjä, mutta heidän typeryydellään on joskus vakavia seuraamuuksia. https://www.thepinknews.com/2023/07/14/indiana-michelle-dionne-peacock-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairasta!Ihmiset kituvat jonoissa,ja kaiken maailman friikeille riittää rahaa!
Öööööööö!!! Uliuliuliuliuliuliuliuli!!
Argumentit ilmeisesti loppuivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä aatamin omenasta.
Ne transvestigaattorit ovat aivan täysiä hörhöjä, mutta heidän typeryydellään on joskus vakavia seuraamuuksia.
https://www.teenvogue.com/story/woman-mistaken-transgender-bathroom-att…
Näinhän se on. Samaan aikaan hokevat, että pitää suvaita erilaisuutta, mutta eivät itse ymmärrä, että tyttö voi tykätä asioista, jotka ovat perinteisesti kiinnostneet lähinnä miehiä ja toisin päin. Nuo ajatukset toisyuvat melkein kaikissa transie haastatteluissa ja postauksissa missä selittävät miten tiesivät syntyneensä väärän sukupuolen kehoon. Toki heillä on myös vastakkaisen sukupuolen kehon aivot jo valmiiksi. Jotain täydellisyyden ja erilaisuuden tavoittelua tuossa taustalla ellei sitten jotain traumaa. Monilla on myös autismia.
On maskuliinisia naisia jotka ovat heterosuhteissa, on myös lesboja joissa on maskuliinisia naisia ja esim. tomboyt ovat "kadonneet" kokonaan sen vuoksi kun tätä tiettyä agendaa ajavat heti näkevät nämä maskuliiniset naiset transeina... Olen kuunnellut haastattelun missä tällainen ns butch nainen oli mennyt opiskelemaan ja heti asuntolassa alkoi tämä manipulointi miten tämä nainen on oikeasti transmies, yms yms. Tätä siis tapahtuu USAssa aika paljon.
Se on myös totta, että suurella osalla nykyajan transsukupuolisilla on autismia tai ovat jonkinlaisella kirjolla, heillä on myös kaksisuuntaista/epävakaata mielialahäiriötä. Detrans yhteisössä näitä surullisia tapauksia on paljon ja ovat kävelevä varoittava esimerkki että mihin tuon kaiken hulluuden kanssa voikaan mennä.
Jarruja pohjaan ja valot päälle transasioiden suhteen, turvallisuus edellä ja lapsiin ja nuoriin tätä ei saa kohdistaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
On maskuliinisia naisia jotka ovat heterosuhteissa, on myös lesboja joissa on maskuliinisia naisia ja esim. tomboyt ovat "kadonneet" kokonaan sen vuoksi kun tätä tiettyä agendaa ajavat heti näkevät nämä maskuliiniset naiset transeina... Olen kuunnellut haastattelun missä tällainen ns butch nainen oli mennyt opiskelemaan ja heti asuntolassa alkoi tämä manipulointi miten tämä nainen on
Minä en ainakaan tiedä, ovatko näkemäni maskuliiniset naiset lesboja, transeja, cisejä vai heteroita. Ei se edes minua kiinnosta tai minulle kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairasta!Ihmiset kituvat jonoissa,ja kaiken maailman friikeille riittää rahaa!
Öööööööö!!! Uliuliuliuliuliuliuliuli!!
Argumentit ilmeisesti loppuivat.
Ei, mutta joskus niitä pitää käyttää valikoiden ja säännöstellen. Ensimmäinen säästökohde on huutomerkkejä käyttävät ihmiset, joiden oma argumentoinnin taso on nolla.
Ihan ehdottomasti pitää siirtää yksityisen terveydenhoidon piiriin ja saavat itse maksaa omat leikkauksensa. Jos on kerta tarpeeksi "järkevä" (mitä epäilen vahvasti, kuinka moni noista on oikeasti järjissään ja kuinka moni taas kärsii vakavista mt-ongelmista tai aivopesusta), niin sitten "järkevänä" ihmisenä osaa ottaa myös taloudellisen vastuun muutoksestaan ja maksaa siitä koituvat kulut itse. Yhä harvempi saa julkiselta puolelta enää mitään terveyspalveluita - itse en edes muista, milloin olisin saanut julkiselta puolelta apua terveysongelmissa. Ja ei, kaikilla työssäkäyvillä ei todellakaan ole varaa yksityisen palveluihin, eikä työterveys kata kaikkea. Ja sitten jos alkaa näiden korjausleikkausten jälkeen kaduttaa, niin sitten ne jatkoleikkaukset saa myös maksaa itse. Voisi loppua se juupas-eipäs leikki, kun joutuisikin itse maksamaan kaiken. Se voisi myös ehkäistä niitä nuoria, ketkä hakeutuvat näihin leikkauksiin woke-aivopesun tai huomion saamisen seurauksena ja katuvat niitä myöhemmin (ja niitä on paljon).
Vierailija kirjoitti:
On maskuliinisia naisia jotka ovat heterosuhteissa, on myös lesboja joissa on maskuliinisia naisia ja esim. tomboyt ovat "kadonneet" kokonaan sen vuoksi kun tätä tiettyä agendaa ajavat heti näkevät nämä maskuliiniset naiset transeina... Olen kuunnellut haastattelun missä tällainen ns butch nainen oli mennyt opiskelemaan ja heti asuntolassa alkoi tämä manipulointi miten tämä nainen on
Oikeita transeja, joita on hoidettu ja diagnosoitu jo vuosikymmeniä ja joiden olemassaolo ei ole häirinnyt ketään, on edelleen se noin 0,05% prosenttia väestöstä. Nämä autistit ja uhriaseman perässä juoksevat hörhöt ovat asia aivan erikseen. Hyvin valitettavaa ja surullista.
Minä en ainakaan tiedä, ovatko näkemäni maskuliiniset naiset lesboja, transeja, cisejä vai heteroita. Ei se edes minua kiinnosta tai minulle kuulu.
Älä käytä sanaa cis, sen ei koskaan ollut tarkoitus tulla puhekäyttöön. Se sana mitä tätä agendaa ajavat haluavat nakella ihmisille, jos puhuu biologisista sukupuolista niin sanat mies ja nainen ovat tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut ne vaan ampuu itseään jalkaan tai siis varoituslaukauksia maahan tietysti
Miten niin? Jos kansalta kysyttäisiin, veikkaisin, että aika iso osa suomalaisista pitäisi tätä hyvänä säästökohteena, kun nyt kerran kaikesta on säästettävä.
Kansanedustaja tai kansa ei päätä oman makunsa mukaan lääketieteellisin perustein tehtävistä hoidoista ja toimenpiteistä.
Yleinen konsensus tiedeyhteisössä tällä hetkellä on että sukupuolen korjaus tehdään lääketieteellisin perustein. Sinun tai minun henk. koht. mielipiteellä ei ole merkitystä.
Ehdotus oli samaa sarjaa kuin Juuson rukataan Käypä Hoito-suosituksia vastaamaan säästötavoitteita-herja.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ehdottomasti pitää siirtää yksityisen terveydenhoidon piiriin ja saavat itse maksaa omat leikkauksensa. Jos on kerta tarpeeksi "järkevä" (mitä epäilen vahvasti, kuinka moni noista on oikeasti järjissään ja kuinka moni taas kärsii vakavista mt-ongelmista tai aivopesusta), niin sitten "järkevänä" ihmisenä osaa ottaa myös taloudellisen vastuun muutoksestaan ja maksaa siitä koituvat kulut itse. Yhä harvempi saa julkiselta puolelta enää mitään terveyspalveluita - itse en edes muista, milloin olisin saanut julkiselta puolelta apua terveysongelmissa. Ja ei, kaikilla työssäkäyvillä ei todellakaan ole varaa yksityisen palveluihin, eikä työterveys kata kaikkea. Ja sitten jos alkaa näiden korjausleikkausten jälkeen kaduttaa, niin sitten ne jatkoleikkaukset saa myös maksaa itse. Voisi loppua se juupas-eipäs leikki, kun joutuisikin itse maksamaan kaiken. Se voisi myös ehkäistä niitä nuoria, ketkä hakeutuvat näihin leikkauksiin woke-aivopesun tai huomio
Edelleen: nuorille ei tehdä maassamme leikkaushoitoja. Joten heitä ei ole paljoa, kun ei ole yhtäkään. Mielipiteisiinne olette oikeutettuja, mutta pysytään nyt kuitenkin faktoissa.
Mahtava uudistus!