HS: Hallituspuolueen kansanedustaja: Sukupuolenkorjausleikkaukset siirrettävä yksityiseen terveydenhuoltoon
Kansanedustaja Kaisa Garedew (ps) esittää hallitukselle, että sukupuolenkorjausleikkaukset siirretään yksityisen terveydenhoidon piiriin.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010460394.html?
Kommentit (530)
Vierailija kirjoitti:
Lihavuusleikkaukset myös omalla rahalla yksityiselle.
Lihavuusleikkaukset säästävät valtion rahaa poistamalla lihavuuden aiheuttamia terveyshaittoja, joita Suomessakin on aivan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen muuttumisen naiseksi huomaa viimeistään käsistä. Niitä ei ilmeisesti voi pienentää.
Ja kaulasta. Miesten kaulat ovat paksumpia. Sekä päästäkin huomaa sillä miesten päät ovat isompia.
sekä jalat ja kädet - toki on myös poikkeuksia. Mies on jo alunperin voinut olla hyvin feminiinen, pieni ja omannut alhaisen testosteronitason, mutta yleistäen asia on juuri näin
Vierailija kirjoitti:
Transihmiset saavat esim ilmaiset laserkarvanpoistot julkiselta. Minä en saa vaikka olen vielä karvaisempi.
Aika ihmeellistä jos noin on, itselläni ei ole tuosta tietoa. Mutta esim Briteissä on huolestuttavaa se, että nainen ei saa kohdunpoistoa (esim endometrioosi, tai muu vastaava sairaus), mutta sitten teini-ikäiset pääsee jonon ohi koska... he ovat transsukupuolisia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisten ihmisten keskustelutaidot ovat näissä teemoissa kyllä ala-arvoiset.
Eivät ole. Ideologiseen aivopesuun perustuvien uskomusten pilkkaaminen on erittäin arvokasta, välttämätöntä ja vuosia myöhässä. Koko transsoopaa käytetään hyväksi ihmisten ajattelun manipuloinnissa.
Jep. Kyseessä on yksi historian suurimmista kusetuksista, ja on aikakin, että kupla puhkaistaan. Mikä ei tarkoita, etteikö olisi ihmisiä, joilla on oikeasti paha olla kehossaan. Mutta se, että sitä pahaa oloa hoidetaan silpomalla sukupuolielimet ja piikittämällä isoja annoksia väärän sukupuolen hormonia, on kyllä sen luokan skandaali että lobotomia jää toiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transihmiset saavat esim ilmaiset laserkarvanpoistot julkiselta. Minä en saa vaikka olen vielä karvaisempi.
Ja taas yksi puhumassa paskaa. Ei ole ilmaista, normaali klinikkamaksu menee, ihan kuten sinullakin menisi samalla klinikalla.
Tulkitsit sitten tahallasi väärin päästäksesi sanomaan edes jotain vastaan. Hieno homma /s
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ihmeellistä jos noin on, itselläni ei ole tuosta tietoa. Mutta esim Briteissä on huolestuttavaa se, että nainen ei saa kohdunpoistoa (esim endometrioosi, tai muu vastaava sairaus), mutta sitten teini-ikäiset pääsee jonon ohi koska... he ovat transsukupuolisia..
He ovat etuoikeutettuja, wokekultin profeettoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He ovat etuoikeutettuja, wokekultin profeettoja.
Mikä on huolestuttavaa että naisten terveyttä aletaan jälleen kerran puskemaan sivulle, kun muutenkin on vaikea saada hoitoja vähättelyn vuoksi. Mutta sitten nuoret joiden aivotkaan eivät ole kehittyneet, eli oma identiteetti on vielä kasvamassa, pääsee jonon ohi.
Ikävä kyllä eivät ole omaa fantasiaa. Kyseisen vaivan nimi on a u to g y n e f i l i a. Harvinaisen tietämätön olet näistä asioista, jos et tuota tiedä.
Kun se harteikas, kaksimetrinen "Marjaana" tulee sinne naisten pukkariin, kaikki naiset ovat osa hänen tarpeensa ty ydytystä ja suurta s e k suaalist a näytelmäänsä. Ihan tiedoksi.
Ennen kaikki tiesi, että ristiinpukeutujat ovat p e r v o j a, mutta nykyään ihmiset on saatu uskomaan tähän "syntynyt väärään ruumiiseen" tarinaan. Usein tämä "oman itsen löytyminen" tapahtuu esim. silloin kun vaimo tulee raskaaksi tai oma tytär tulee murrosikään. Ja va semmiston ja vihre iden naiset taputtaa karvaisia käsiään. Vastenmielistä.
En tiennytkään että tälläiseen toimintaan uhrataan veronmaksajien rahoja!Sairasta!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelutaito = pitää olla samaa mieltä kanssani.
Sitä se nykyään on kun poteroista ja rintamalinjoista ja ehdottomuudesta on tehty (enemmän tai vähemmän mystisistä syistä) arvo johon tulee pyrkiä.
Ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta ei jostain ihmisryhmästä tarvitse puhua niin halventavasti ja törkeästi kuin transihmisistä tässäkin on puhuttu.
Kyllä tarvitsee. Naisten olemassaolo ja tilat ja urheilu on mitätöity tyyppien takia, jotka kii hottuu, kun lainaa vaimon alusvaatteita. Se on halventavampaa ja törkeämpää.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä eivät ole omaa fantasiaa. Kyseisen vaivan nimi on a u to g y n e f i l i a. Harvinaisen tietämätön olet näistä asioista, jos et tuota tiedä.
Kun se harteikas, kaksimetrinen "Marjaana" tulee sinne naisten pukkariin, kaikki naiset ovat osa hänen tarpeensa ty ydytystä ja suurta s e k suaalist a näytelmäänsä. Ihan tiedoksi.
Ennen kaikki tiesi, että ristiinpukeutujat ovat p e r v o j a, mutta nykyään ihmiset on saatu uskomaan tähän "syntynyt väärään ruumiiseen" tarinaan. Usein tämä "oman itsen löytyminen" tapahtuu esim. silloin kun vaimo tulee raskaaksi tai oma tytär tulee murrosikään. Ja va semmiston ja vihre iden naiset taputtaa karvaisia käsiään. Vastenmielistä.
Autogynefiilit ovat eri asia kuin transseksuaalit ja kyllä, käytän sanaa transseksuaali heidän kohdalla jotka ovat oikeasti käyttäneet aikaa ja paljon rahaa siihen että voivat elää elämäänsä siinä ulkomuodossa mikä on heille ja heidän mielenterveydelleen parasta. Transsukupuoliset ovat alkaneet vetämään joukkoonsa näitä fiilispohjaisia ihmisiä jotka eivät oikeastaan edes paneudu siihen omaan oloonsa sen suuremmalti. He vain haluavat muutokset nyt ja muun maailman pitää vain hyväksyä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autogynefiilit ovat eri asia kuin transseksuaalit ja kyllä, käytän sanaa transseksuaali heidän kohdalla jotka ovat oikeasti käyttä
Minä en tiedä, kuka näistä miehistä on se, jonka äiti on saanut hänet pienenä uskomaan itsensä tytöksi ja onnistunut manipuloimaan lapsensa pilalle ja kuka on vain feminiininen h omo ja kuka on aito a u t o g y n e f i i l i. Ei ole minun tehtäväni tehdä tätä erottelua. Nämä kaikki ovat narsisteja, koska kuvittelevat, että voivat omia toisen sukupuolen tilat ja elämän välittämättä muiden oikeuksista. Aluksi ajattelin, että nämä ihmiset ovat reppanoita, joita pitää auttaa, mielellään terapialla. Nyt olen sitä mieltä, että ovat vain narsisteja ja uponneet p o r n o -fantasioihinsa. Tr anssuku puoli suuteen en usko lainkaan. En usko, että kukaan enää nykyään tietää, mitä sillä tarkoitetaan. Olen lopen kyllästynyt koko soopaan.
En oikeasti ole tämän ajatuksen kannalla, mutta jos minun synnytysvaurioitani ei suostuta julkisella puolella korjaamaan, niin miksi sitten jonkun sukupuoli?
Sairasta!Ihmiset kituvat jonoissa,ja kaiken maailman friikeille riittää rahaa!
Vierailija kirjoitti:
En oikeasti ole tämän ajatuksen kannalla, mutta jos minun synnytysvaurioitani ei suostuta julkisella puolella korjaamaan, niin miksi sitten jonkun sukupuoli?
Ehkä ei kannata kadehtia transihmisiltä heidän hoitojaan. Luulen, että osasi on kuitenkin monin tavoin helpompi kuin heidän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelutaito = pitää olla samaa mieltä kanssani.
Sitä se nykyään on kun poteroista ja rintamalinjoista ja ehdottomuudesta on tehty (enemmän tai vähemmän mystisistä syistä) arvo johon tulee pyrkiä.
Ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta ei jostain ihmisryhmästä tarvitse puhua niin halventavasti ja törkeästi kuin transihmisistä tässäkin on puhuttu.
Kyllä tarvitsee. Naisten olemassaolo ja tilat ja urheilu on mitätöity tyyppien takia, jotka kii hottuu, kun lainaa vaimon alusvaatteita. Se on halventavampaa ja törkeämpää.
Lia Thomas ei pärjännyt oman sukupuolensa, eli miesten uinnissa. Ilmoitti olevansa trans ja dominoi naisten uinnissa ja taisi tämä kuvotus saada jonkin palkinnonkin "naisurheilijana".. Lia ei ole edes trans, ei mitään sellaista vaan juurikin autogynefiili mistä on hieman sivuttu tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autogynefiilit ovat eri asia kuin transseksuaalit ja kyllä, käytän sanaa transsek
Sinähän voit hyvin keskittyä ihan muihin asioihin elämässäsi. Jos aihe kyllästyttää, niin turha kai siitä on käydä näissä ketjuissa avautumassa. Muutakin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Synnytysvauriot pitäisi tietysti korjata julkisella puolella.
Näin sen olisi pitänyt ollakin alusta asti! Näitä hoitoja ei pitäisi tehdä ollenkaan, mutta jos tehdään, niin sitten yksityisesti ja omasta pussista, eikä verorahoilla. Koko julkinen sair hoito on muutenkin kriisissä!
Eihän kyseisen porukan mielestä ole sairaita, vaan ovat ihan terveitä. Eli tämäkin seikka puoltaa näiden hoitojen siirtäminen pois julkisesta terv. hoidosta!