Yhtenä aamuna kun heräsin koin että uni jonka olin nähnyt, ei ollut omani
Outo kokemus. Unethan on usein tai melkein aina outoja, mutta sinä aamuna oli voimakas tunne että uni oli tullut päähäni jostain ulkopuolelta. Se oli täysin vieras ja "erillinen" minusta. En ole mielisairas enkä luule että uni oikeasti ois tullut jostain ulkopuolelta mutta mielenkiintoista että noinkin outo tunne on mahdollinen.
Kommentit (12)
Mulla on joskus harvakseltaan sellaista, että ikään kuin saisin "viestejä" joltain unitilassa. Tai se tuntuu tapahtuvan juuri ennen heräämistä (jos herään ilman herätyskelloa). Silloin saatan joko "kuulla" kuin "telepaattisesti" mielessäni jonkun lyhyen lauseen ja herätä heti sen jälkeen tai sitten saatan nähdä mielessäni nopeasti liikkuvaa tekstiä.
Ja tämä tuntuu myös tapahtuvan jotenkin "irrallaan unesta". Voisin kuvailla niin, että tavallinen uni ikään kuin loppuu ja tilalle tulee joku "tila ennen heräämistä" jolloin en ainakaan muista näkeväni mitään, paitsi tuota tekstiä. Jos en näe tekstiä vaan kuulen sen "viestin", niin en muistaakseni näe mitään, aivot ikään kuin keskittyvät kokonaan kuunteluun.
Nämä "viestit" joita saan ovat hyvin nopeita tilanteita enkä todellakaan aina saa niistä kiinni. Joskus saan ja joskus en edes ymmärrä mitä sillä tarkoitetaan. Helposti myös unohdan heti kunnolla herättyäni mitä juuri kuulin tai näin.
Viimeksi kun näin tuota nopeaa tekstiä, erotin siitä vain yhden lauseen, koska se oli yliviivattu sinisellä tussilla. Kaikki muu teksti siinä ympärillä oli ihan tavallista mustaa tekstiä enkä saanut siitä kiinni, se meni niin nopeasti ohi. Yliviivattu lause oli kuitenkin tavallaan vastaus mielessäni pyörineeseen kysymykseen.
Tykkään ajatella, että enkelit tai henkioppaat vastailevat kysymyksiini tällä tavoin, koska saavat viestin parhaiten perille tuollaisessa rennossa tilassa. Kovin suoria vastauksia en silti saa, aina saa vähän itse miettiä ja tulkita näitä lyhyen lauseen mittaisia "viestejä".
Mutta voihan nuo toki olla ihan vain jotain aivojuttujakin :D Alitajuntaa sun muuta.
Ap, olisi kiinnostavaa kuulla millainen uni se oli, mitä siinä tapahtui?
Jospa onnistuit hakkeroitumaan jonkun toisen unimaailmaan.
Joku luulee että on kovin mielenkiintoinen itse kun teksti on paljon tilaa ottava?
Unet on kumma juttu. Uniuskovaiset vielä kummempi.
T: kummia unia näkevä
Vierailija kirjoitti:
Jospa onnistuit hakkeroitumaan jonkun toisen unimaailmaan.
Tai edelliseen elämään.
Vierailija kirjoitti:
Joku luulee että on kovin mielenkiintoinen itse kun teksti on paljon tilaa ottava?
Heh, kirjoitin tekstin illalla muistioon ja kopioin tänne, jostain syystä tuli tuollaiset välit kappaleiden jälkeen...
Mitä niissä unien tekstiviesteissä on? Saisko esimerkiksi pari lausetta.
Kerran näimme tätin kanssa samanlaisen unen kun sukulaistyttö oli kuollut. Täti alkoi kertoa untaan ja ihmettelin hänelle että näin samanlaisen unen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä niissä unien tekstiviesteissä on? Saisko esimerkiksi pari lausetta.
Viime unesta en voi kirjoittaa sitä lausetta tänne suoraan koska tämä keskustelu todennäköisesti poistettaisiin. Olin tuskaillut ja valittanut mm. rukouksissa erästä minua ahdistavaa asiaa. Unen lauseessa minua kehotettiin suuntaamaan energiani toimintaan jatkuvan valituksen sijaan :D Siinä mainittiin pari esimerkkiä mitä voisin tehdä mutta ne oli selkeästi valitukseeni turhautuneen vastaajan melko ra di kaaleja esimerkkejä, joita en koskaan toteuttaisi ja oppaani tietävät sen kyllä. Aistin vastauksesta toki myös huumoria.
Aikaisempia viestejä en juuri nyt muista, harmi kun en ole kirjoittanut niitä ylös.
John Irvingillä on novelli Toisten ihmisten unet. Siinä kertoja näki sen ihmisen unia jonka sängyssä nukkui, mm. äitinsä seksiunen kun nukkui äitinsä sängyssä.
Niin. Joku niitä unia näyttää? Ellei ole sama uni jonkun toisen kanssa. Tai oma ajatuksen virtaus vai tajunnan. Heijastuksia.