Minne kaupunkiin Saksaan matkalle?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munchen on mielenkiintoinen paikka.
Mitä ja miksi erityisesti suosittelisit Munchenistä? Meillä keskustelussa tämä vaihtoehto ja en ole vielä itse ollut innostunut.
Niin, sinä olet nainen/muusu. Onhan se Munchen miehekkään miehen paikka: olutta ja Adolf Hitler.
Vierailija kirjoitti:
Rothenburg (ob der Tauber). On Romantischer Straßen varrella. Keskiajalta sailynyt ihana romanttinen pikkukaupunki. Olin siellä häämatkalla 1972.
Tuo on päivässä katsottu.
Vierailija kirjoitti:
Miten vitussa voi jotakin suositella tuntemattomalle kun ei yhtään tiedä mitä hakee ja haluaa?
Hän olettaa että olet käynyt jossain ja kerrot miksi se oli kiva paikka
Mene Hampuriin katselemaan. Ja voit sieltä siirtyä Amsterdamiin joustavasti, tai toisinpäin. Laivalla on tosi tylsää, kun on vain yksi laivayhtiö Hesasta Saksaan.
Minä en pidä vuorista, en pidä Pohjanmerestä, Suomessa on kauniimmat merenrannat.
Kaikki on niin tehtyä. Jonnekin Mooselin reunoille voisit mennä katselemaan vanhoja linnoja, jos kiinnostaa.
Minä asun täällä ja olen nähnyt jo kaiken. Laivaristeilyt tai jokiristeilyt ovat pelkkää syömistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ja miksi erityisesti suosittelisit Munchenistä? Meillä keskustelussa tämä vaihtoehto ja en ole vielä itse ollut innostunut.
Deutsches Museum
Eipä museot kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä vikaa Berliinissä? Hieno mesta ja halpaa ruokaa. Iso voikkuleipä maksaa 2,50€ ja kahvi 1,50€.
Ei ole halpa enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peisetimpi?
Etkö kouluja ole käynyt?
En sitten yhtään. Vaan et taida osata vastata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Adolfin Kotkanpesää lähellä.
Myös Neuschwansteinin linna on melko lähellä ja Dachaun keskitysleiri.
Vaikea sanoa kun ei tiedä mitä haet. Sieltä löytyy modernia suurkaupunkia, jylhää vuoristomaisemaa, kauniita linnoja, keskiaikaisia kyliä, kulttuuria ja historiaa. Mitä näistä haet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peisetimpi?
Etkö kouluja ole käynyt?
En sitten yhtään. Vaan et taida osata vastata.
Tässä. Kouluista maininnut ei tiedä, ettei meemejä koulussa opiskella. Ei muuten mitään hyvää suomen kieltä.
Mene Kreikkaan rantalomalle, mitä turhaan täällä huutelet Saksasta.
Joku etsii feikkilomaansa jotain kerrottavaa tätä kautta omaan instagramiinsa.
Tänä kesänä kannattaa välttää välillä 13.6-13.7 Saksan suurimpia kaupunkeja. Niissä on hinnat pilvissä tuon ajan, kun Saksassa pelataan futiksen em-kisat.
Itse pidän eniten Baijerin alueen kaupungeista. Sieltä löytyy isoa ja pientä kaupunkia jokaiseen makuun.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen Berliiniä vaikka joku aiemmin sitä mollasi. Ihana kaupunki.
Pakko myöntää että jotain Berliinissä on mikä vetoaa. Kävin "kääntymässä" berliinissä Dresdenin jälkeen ja vaikka Dresdeniin verrattuna Berliini oli ensinäkemältä ruma ja siivoton kaupunki, tai itäpuoli ainakin oli, niin huomasin pitäväni lopulta Berliinistä niinkin paljon että keräilen jo rahaa ensivuoden Berliinin matkaa varten. Oli aivan liikaa nähtävää ettei parissa päivässä kerennyt kuin raapaisemaan pinnasta kaupunkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vitussa voi jotakin suositella tuntemattomalle kun ei yhtään tiedä mitä hakee ja haluaa?
Hän olettaa että olet käynyt jossain ja kerrot miksi se oli kiva paikka
Mutta kun tahtoo jokaisella olla eri mieltymykset ja vaatimukset.
Junnun mukaan Hampuri, koska se on viikseenvetokaupunki😅
Berliinissä on paljon nähtävää ja koettavaa : museoita, konsertteja, upea ZOO, jokilaivaristeilyjä, shoppailijan paratiisi, varsinkin jos on isokokoinen, sieltä löytyy. KaDeWe, suuri upea tavaratalo. Stasin vankila. Ja Sachsenhausenin keskitysleiri lähellä kuin myös Potsdam, missä upea Sanssoucin linna puistoineen.
Oletko käynyt Saksassa aiemmin? Jos et, pääkaupungista on hyvä aloittaa.