Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia tuliaisia toivoisit, kun joku kaverisi tai sukulaisesi käy ulkomailla?

Vierailija
28.05.2024 |

Ja millaisia et?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaata tai pehmoleluja.

Vierailija
22/38 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä ollut sen ajan juttuja, kun suomalaiset kävivät ulkomailla keskimäärin kerran viidessä vuodessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

keräilen muutamaa eri juttua joita ei suomen liikkeistä saa(ja jos ihmeen kaupal saa niin valikoima on super pieni), joten keräilyyni liittyviä asioita.

en kyllä koskaan toivo mitään, mutta muutama tuttu tuo aina jotakin silti <3 .

Vierailija
24/38 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tuliaisten tuominen on niin mennyttä aikaa. Viimeksi olen ostanut tuliaisia yli 30 vuotta sitten.

N 69 v

Vierailija
25/38 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain nätti korttikin on kiva, jos jotain haluaa tuoda. Mutta ei ole tätä päivää että tarvitsisi tuoda yhtään mitään. 

Vierailija
26/38 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötävää tai juotavaa. Tai jos antaja tuntee minut riittävän hyvin (lähinnä siskoni) niin joku paikallisenakäsityönä tehty asia. Jos jotain kohtuu paikallista saippuaa tms niin sekin on ok (tyyliin aloevera saippua Kanarialta).

Missään nimessä ei turistikaupan krääsää. En edes itse osta itselleni mitään niistä kaupoista.

Vierailija
27/38 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään mutta itse ostan aina paikallisia herkkuja (mausteita, likööriä, säilykkeitä, juotavia) kotiin ja vietäväksi töihinkin esim. paketin suklaata tms.

Vierailija
28/38 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sellainen feikki Lacosten tai Bossin paita olisi kiva. Sellainen jossa merkki tai useampi lukee sellaisilla isoilla neonväreillä!

Vierailija
29/38 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain paikallista syötävää tai juotavaa, mutta ei tosiaankaan tarvitse tuoda mitään tuliaisia. 

Vierailija
30/38 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuotiin tuliaisia joskus 80 luvulla. Nykyään ei mitään, ellei sitten juuri jotain paikallista herkkua.

Vierailija
31/38 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Briteistä gluteenittomia leivonnaisia, ruokamaistiaiset yleensä kivoja, alkoholikin menee.

Vierailija
32/38 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottaako joku tuliaisia ulkomailta vielä? Siis odottaa, että kun kaveri tai sukulainen käy, niin jotain tuliaisia on tulossa? Jaetaanko ne tuliaiset samassa tilaisuudessa, kun katsotaan läpi diaprojektorilta ne 124 lomakuvaa sieltä Torremolinoksen reissulta ja kuullaan kolmen tunnin sepustus kuvien kylkeen?

124 lomakuvaa? En mä ikinä selviä reissuista noin vähillä kuvilla! 

Tuliaisiksi voisin ottaa suklaata, mausteita, oliiviöljyä tai joulukuusen koristeen.

Vierailija
33/38 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tuoda mitään.

Vierailija
34/38 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottaako joku tuliaisia ulkomailta vielä? Siis odottaa, että kun kaveri tai sukulainen käy, niin jotain tuliaisia on tulossa? Jaetaanko ne tuliaiset samassa tilaisuudessa, kun katsotaan läpi diaprojektorilta ne 124 lomakuvaa sieltä Torremolinoksen reissulta ja kuullaan kolmen tunnin sepustus kuvien kylkeen?

Yleensä kun tulen Italiasta Suomeen loka-marraskuussa tuon deliherkuja ja viiniä. Esim villisikakastiketta, tryffelitahnaa, kuivattuja porcineja, täytettyjä pieniä chilipaprikoita, hasselpähkinöitä (tuoreita), oliiveja jne Lastemme perheet ja ystävämme rakastavat niitä ja niistä saa kivan joulukassin

1

Vierailija
35/38 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ihan tuliaisia. Koko suvulle, naapureille ja työkavereille? Ei hemmetti nykyään mitään tuliaisia tuoda - sanakin on jo varsin omituinen. Tuliainen. 

Vierailija
36/38 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Voin käydä itsekin ulkomailla ja ostaa sieltä mitä haluan.

Vierailija
37/38 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Puoliso kyllä tietää, että taatelit maistuvat minulle ja hän tuo niitä yleensä työreissusta.

Vierailija
38/38 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinaa mulle, kiitos. Tupakkakin käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä